ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RAIDEN aka ThunderBolt
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

No ja wiem, ale jednak jakąś wagę chyba ma :)
Pytam, bo ciekawi mnie, czy można złożyć maszynę w wadze poniżej 40kg. Nie wszyscy lubią 55kg krążowniki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

2kw to nie potworek do minimum socjalne do przyjemności z jazdy :wink:

Mixhal zapomniał chyba dodać, że środek ciężkości jest przesuwany w dół również przez: wagę silnika (jak ktoś wstawi hubzille), większa ilość aku, cięższe opony i obręcze

To jest inna kategoria ebike'a i rządzi się już zupełnie innymi prawami geometrii i rozmieszczenia wagi
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

sietaz napisał/a:
2kw to nie potworek do minimum socjalne do przyjemności z jazdy

Toż przecież napisałem że "potworek"
W moim mniemaniu tak od 1,5 do 2,5KW to potworek, 2,5-5KW to potwór, a powyżej to już istne monstrum :P

A no właśnie... takie pojazdy to jest osobny rozdział motoryzacji.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

MixhaL napisał/a:
Wiesz po co takie rowerki mają duży prześwit? Bo ustawiasz sobie odpowiedni SAG i rower masz automatycznie 30% niżej, czyli support prawdopodobnie niżej niż w przeciętnym HT :!: :!:


Popieram w całej rozciągłosci i na dowód załaczam szkic.

SAG może sięgać nawet 40%. Na rysunku jest 38%.

Poza tym, jeśli kolega Cezar38 chce kręcić na takim rowerku maratony po szosie to niepotrzebny mu skok 200 mm. Krótszy skok to równocześnie krótszy amortyzator. Wtedy geometria wygląda idealnie, co równiez widac na rysunku i pedałować można elegancko.

Z przekrokiem też nie ma problemu (74,7 cm)

Pamietać jednak należy , że jest to rama "L" więc poniżej 175 cm wzrostu moze byc ciezko. :wink:

Ja nie zamierzam "latać" na tym rowerku, wiec przy moim Vectorze na pewno bedę celował w krótszy amor i krótszy damper. Czyli taka "terenówka" troche do poszpanowania na bulwarze i troche w terenie ... ha ha ha :mrgreen:





pzdr
Ostatnio zmieniony przez Traktor69 Wto 10 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

tas napisał/a:
Ile waży taka kóstomowa rama?


Jak widać na załączonym obrazku 11,19 kg



pzdr
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Ważyłem u siebie ale tylko trójkąt na wadze łazienkowej i wyszło 8.2kg. Niestety waga wskazuje mi od5kg i nie wiem ile dokładnie sam wahacz waży. Wygląda na to ze jest to najcięższa rama. Nie wiem jak bomber.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Optycznie nie jest jakaś szczególnie masywna, więc pewnie duża waga wynika z grubej blachy? Ile on ma, 2mm?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Dzisiaj pomierzę. Tak dla ciekawskich panele boczne nie są z blachy.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Właśnie wróciłem z pomiarów ramy.
Ogólnie to cała konstrukcja jest oparta na ramie. Pocieszające jest to że np w pojazdach konstrukcje ramowe są dużo wytrzymalsze niż konstrukcje samonośne. Mam nadzieję że podobnie jest w tym przypadku.
Rama w środku wygląda tak:

Czyli boki, dół, góra, tył są zrobione z...dalej Wam pokażę.

Najcieńsza blacha i to 2mm, została użyta tylko przy główce ramy aby zmocować te malutkie boczki.

Cała rama jest prawdopodobnie zrobiona z blachy 3mm, przynajmniej tak mi się wydaje z optycznego obadania gdyż suwmiarką nie idzie sprawdzić.

Newralgiczne miejsca narażone na działanie największych sił są zrobione z blachy 5mm np wzmocnienia, miejsce mocowania dampera itp.


Starałem się to przedstawić na foto jednak z powodu braku odniesienia to chyba niezbyt widać różnicę w grubości poszczególnych elementów.

Na koniec elementy o których wspomniałem na początku.

Wygląda na to że są zrobione jakby z bardzo cieniutkiej blachy, następnie w środku gruba warstwa jakby plastiku i znowu blacha, przynajmniej z przekroju tak to wygląda bo w dotyku jest inne odczucie.
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Ten materiał nazywa alucobond, stosowany jest w systemach elewacyjnych, czyli do osłaniania budynków
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

scale napisał/a:
Ten materiał nazywa alucobond,

Albo alubond, tubond, tkbond, dibond...
Różne firmy różnie to nazywają
0,3 lub 0,5 mm aluminium / 3-4 mm polietylenu i znów alu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Gdzie i za ile takie panele w Polsce można dostać?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Wrzuć dibond w gogle, z tego co widzę to nie jest zbyt tania sprawa
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Można znaleźć podrobki tego dibondu za polowe ceny. Sam się zastanawiałem czy nie zrobić z tego obudowy.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015   

Z tego co znalazłem najtańsza wersja tego materiału to chyba tubond.

No i pojawił się pierwszy zgrzyt.
Rozstaw mocowania na trójkącie wahacza jest o około 2.5mm szerszy niż sam wahacz.
Przedstawia to sam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=_U9i3v-XHi8
Napisałem do Artura ale od 2 dni brak odpowiedzi pomimo iż odebrał wiadomość.
Ponowiłem dzisiaj wiadomość, zobaczymy czy odpisze.
Nie problem zastosować cieńszą podkładkę no ale w końcu ja za to płacę i wymagam.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group