RAIDEN aka ThunderBolt |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
A co za podkładki ci tam wyleciały? Bez nich nie będzie pasowało? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Te podkładki to są dystanse. Bez nich wahacz pasuje idealnie nawet jest trochę za szeroki. Jeżeli by złożyć bez tych podkładek wtedy wahacz by ocierał o miejsce montażowe łożysk gdyż łożyska są wpuszczone po około 1mm w głąb. Podkładki dystansują tą przestrzeń i opierają się bezpośrednio na łożyskach a wahacz na nich. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Daj cieńsze podkładki, albo je trochę zeszlifuj.
Polak potrafi
Może łożyska nie są wciśnięte do końca?
W ostateczności, jak nic innego nie wymyślisz, to pozostaje zeszlifowanie gniazda łożyska na równo z łożyskiem, skoro jest wciśnięte na 1 mm do środka. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Cieńsze podkładki mam, pasują idealnie tyle że są miedziane, zastanawiam się czy się nie uklepią jakoś ale raczej nie będzie na nie działać jakaś duża siła.
Łożyska wbite są na maxa bo próbowałem i nic nie wchodzi. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Miedź jest za miękka. Szukaj stalowych. |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015
|
|
|
Heh a ja proponuję nic nie szlifować tylko użyć gumowego czujnika co by nie porysować tak ślicznej ramy i lekko rozwidlić uszy wahacza lub zastosować rozpórkę w czasie jego zakładania. Myślę, że wówczas nie będzie większego problemu z jego założeniem. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015
|
|
|
Fałszywy alarm z tym wahaczem.
Napisałem do 4 użytkowników tych rowerów i w każdym jednym jest identycznie.
Więc przyszli właściciele ramy nie mają się czym martwić |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015
|
|
|
czyli jak zamocowac wahacz? szlifować, rozginać czy jak?
pzdr
p.s. jestem przyszlym posiadaczem ale cos wysłka sie opóźnia |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2015
|
|
|
Traktor69 napisał/a: | ...
p.s. jestem przyszlym posiadaczem ale cos wysłka sie opóźnia |
Wojna. . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2015
|
|
|
Traktor69 napisał/a: | czyli jak zamocowac wahacz? szlifować, rozginać czy jak?
pzdr
p.s. jestem przyszlym posiadaczem ale cos wysłka sie opóźnia |
Trzeba rozeprzeć wahacz.
Jedni instalują najpierw jedną stronę dopiero później drugą i rozpierają śrubokrętem czy czymś podobnym.
Inni rozpierają od razu cały wahacz.
Był też pomysł użycia podkładek M10 i rozwiercenia ich do odpowiedniej szerokości dzięki czemu mamy 1mm mniej do rozpierania. |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2015
|
|
|
W mojej ramie, przy wszystkich łożyskach maszynowych od strony śruby znajdują się pierścienie, które niwelują odstęp mocowania wahacza od łożyska
P1070711.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 3,4 MB |
pierścień łożyska.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 342 raz(y) 114,61 KB |
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015
|
|
|
Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce...to bym pewnie już miał złożony rower...
Na obecną chwilę zamontowałem wahacz i potwierdza się to co piszą inni posiadacze tej ramy. Mocowanie dampera na wahaczu jest przesunięte względem mocowania na trójkącie.
U mnie na szczęście jest to bardzo niewiele ale niektórzy to mają raczej nie lada problem z tym.
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Jak bym miał takiego bajka już do złożenia tylko to bym wziął urlop na żądanie żeby to zrobić jak najszybciej
To przesunięcie to wada projektowa czy złe wykonanie? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Albo zamierzony efekt, żeby np linia łańcucha była akceptowalena prosta dla silników z 1r wolnobiegiem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Zakładałem, że linie łańcucha koryguje się długością supportu albo samym kombinowaniem przy wolnobiegu |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
|