ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RAIDEN aka ThunderBolt
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

MixhaL, producenta nie powinno się pytać, czy ma rzeczy dobrej jakości, bo każdy się zarzeka (oby tylko sprzedać), że ma. Poza tym ci "inżynierowie" to nie są inżynierowie tylko reklama na ich stronie, żadnego poparcia w faktach prócz marketingu (jak się okazało).

A ten cytat to jest z korespondencji z ich oficjalnym, ale lokalnym dystrybutorem. Zapytałem czy sprzedadzą 1szt do testu, powiedzieli, że nie bo prawie wszystko do nich teraz wraca ze sprzedanych.

Atomek, problem dotyczy tylko wersji SSC (czyli tej kwadratowej) 150A. Wszystkie pozostałe (starsze wszystkie i nowsze ale nie 150A) są ponoć ok. Zamówienie grupowe już jest zakończone, a sterowniku są już u właścicieli. To była wersja w alu obudowie (poprzednia, do montażu pod ramę).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 23 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

Aaa wszystko jasne, myślałem, że na kwaratowe się zdecydowaliście.
Tas a ty testowałeś obie wersje? Jestem ciekawy czy coś rzeczywiście ulepszyli w nowej wersji czy jest to dokładnie to samo w innym pudełku. Logiczne jest, że nowszy powinien być efektywniejszy czy coś ale czy ktoś to potwierdził?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

mi tłumaczyli że starsza wersja jest robiona na płytce czterowarstwowej a ta nowa na sześciowarstwowej dzięki czemu mogli lepiej porozmieszczać elementy i dzięki temu sterownik ma być bardziej odporny na zakłucenia przy większych prądach. Reszta czyli program i elementy są te same. Tak więc dziwne że ją teraz wycofują.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

Poza marketingową papką zachęcającą do zakupu na ich stronie, to ja wątpię czy są jakiekolwiek zauważalne zmiany na plus. Bo i niby czemu.
Atomek, nie testowałem bo ja jestem za dawaniem takich (czyli topowo mocnych) sterowników pod ramę, a nie do środka ramy. Zresztą zobaczysz za niedługo kilka projektów takich bajków, to to wygląda że och i ach (na tym alu sterowniku).
A nawet jak się zdecydowałem kupić jedną sztukę, żeby ją rozkręcić i popatrzeć na tą ich nową wersję z reklamy to teraz wiesz, dałem ci cytat bo sam się zdziwiłem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 25 Sie, 2015   

Tak patrzę że sterowniki są cały czas wszędzie dostępne, na stronie producenta i u dystrybutorów, nie spotkałem się też z negatywną opinią odnośnie nowych modeli, nikt nie zgłaszał żadnych usterek ( no chyba że gdzieś mi taki temat na endless umknął).
Być może dystrybutor pokłócił się z producentem, nie dostał odpowiedniej zniżki lub też ma nakaz odgórny sprzedaży najpierw starych modeli a może nie może się dogadać z producentem i wyrabia mu złą opinię.
Nie przypominam sobie też żeby Pykacz zgłaszał jakieś nieprawidłowości w działaniu. Testował go i katował i chyba było z nim wszystko OK.
Na forum jest kilka takich modeli ( wiem o co najmniej 3), zobaczymy czy są jakieś problemy w działaniu.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Dostałem odpowiedź od ich dystrybutora. tas miał rację, coś jest na rzeczy ale nie jest tak źle jakby się wydawało bo dotyczy to tylko jednego modelu:

Only for SSC96150 model, have some problem on stable, so they stop to produce this model now.
For other model is no problem

Więc dotyczy to tylko jednego modelu, na szczęście modele na napięcie 72V nie mają problemów ze stabilnością :mrgreen:

Na forum jest na pewno jedna sztuka na napięcie 96V, ciekawe czy się okaże że ma problemy ze stabilnością.

Ja bym obstawiał problemy po rozgrzaniu się kontrolera bo nic innego nie przychodzi mi do głowy co może być źle.
Rowery są lekkie więc myślę że nikt nie uświadczy tego problemu w rowerach.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

Mam problem z...sam nie wiem czym tak na prawdę.
Podłączyłem w końcu sabvatona i zaczałem jego programowanie, niby wszystko OK przechodzi test hali ael później wyskakuje błąd hali. Tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=5v37yxJXd0w

Ustawienia sterownika fabryczne, robię test hali ale nie ustawiam parametru magnesów bo nie wiem ile wprowadzić. Test przechodzi OK ale przy teście koło nie kręci się płynnie czasami są skoki pomimo tego test OK. Wyłączam sterownik, uruchamiam od nowa i działa ale jak dam na maxa manętkę od razu wyskakuje HALL FAULT( 13 mignięć diodą).
Co to może być :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

Tak samo się z tym z kolegą męczyłem. Napięcia hali ok się wydawały a potem errror. Sabvoton i 9C na kasetę ,
okazało się że kable od hali i płytka lekko obcierały o pokrywę od środka. Trzeba pomierzyć napięcia hali i dodatkowo przejściówką (piszczkiem)
pomiędzy halami i obudową (osią) silnika czy nie ma żadnych chwilowych zwarć . Pomalutku trzeba kręcić silnikiem ręcznie i słuchać piszczka.
Zwarcie potrafi być tylko w jednym miejscu i pojawić na chwilę. Zwarcia szukamy bez zasilania sterownika.

Jeżeli masz MXUS jak ja to miałem też problem z zakłóceniami halotronów przy dużej mocy (ponad 2 kW) kable prądowe
są razem z halami po przeplatane . Musiałem wypruć je i odsunąć na kilka cm od prądowych i jest spokój.
Ale będę prądowe skracał bo mocno grzeją to hale będą w osobnym ekranie .
Sabvoton podczas auto-tune hali kręci pomału kołem z lekkimi skokami.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Ja miałem takie same objawy a winowajcą była wtyczka halli która jak się okazało nie zawsze zwierała. Zlutowanie tych przewodów halli na stałe załatwiło sprawe
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

U mnie to samo, powodem był źle zaprogramowany sterownik. Poustawiałem wszystko dobrze i ruszyło.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

To nie jest raczej na pewno wina ustawień sterownika gdyż były momenty że się kręcił OK ale gdy zwolniłem i wystartowałem znowu wywalał na nowo błąd.
Najgorsze że nie mam czasu żeby się tym bawić :sad: Samo wymontowanie sterownika i zamontowanie nowego zajęło 22 dni :shock: Jak będzie wtyczka to sobie jakoś poradzę i wygospodaruje czas ale jak trzeba będzie rozbierać silnik i poprawiać to już niech serwis się tym bawi.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Dokładnie tak się zachowywał - przerywał, po ponownym uruchomieniu nie kręcił z błędem, wpadał w wibracje po przekroczeniu iluś tam RPM i jakieś takie dziwne objawy. To była wina źle ustawionego sterownika.
Zwiększyłem prąd, ustawiłem lepiej autonaukę, odjąłem trochę z wyniku halli bo dziwny wyszedł wynik i ruszyło.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 11 Lis, 2015   

Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam :D Konfiguracja typowo w teren.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.

Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

maniekrox napisał/a:
Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam :D Konfiguracja typowo w teren.

Wszystko zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz.

lkuc18 napisał/a:
Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.

Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"?


Wady, wady i jeszcze raz wady. Miało tylko 2 zalety, było bezpieczniejsze przy dużych prędkościach i o kapciu można było zapomnieć, reszta o czym nie pomyślisz to same wady.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group