ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017   

qaz33, liczę na to, że z uwagi, że te sterowniki występują w 20 wersjach różnie zaprogramowanych to chińczykowi kiedyś zapomniało się zabezpieczyć procka.
Podobna sytuacja jest z watomierzem kopią HK-010, też by się wydawało, że powinny być amtega ustawione fusy ale było inaczej i udało się odzyskać wsad.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Fajnie by bylo. Ale HK jest duzo mniej warte. CA niestety jest juz zabezpieczony o czym sie ostatnio przekonalem probujac wymienic procek. Tak czy siak w sabvotonach jest zwykly TI od texasa, wystarczy z noty odnalezc piny od JTAGa i podlaczyc programator aby sie przekonac
 
 
GEN 
początkujący


Dołączył: 04 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

qaz33 napisał/a:
Fajnie by bylo. Ale HK jest duzo mniej warte. CA niestety jest juz zabezpieczony o czym sie ostatnio przekonalem probujac wymienic procek. Tak czy siak w sabvotonach jest zwykly TI od texasa, wystarczy z noty odnalezc piny od JTAGa i podlaczyc programator aby sie przekonac


Na 99% soft jest szyfrowany. Jak wpadnie mi w ręce rozebrana zdrowa sztuka przebadam temat w mojej firmie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

procek jaki tam siedzi to: TMS320F2802, obok procka jest złącze, możliwe, że to JTAG
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

tas napisał/a:
Będę mieć niebawem sterowniki sabvotona w pełnej opcji (pomiar temp silnika, 2 manetki........


Czyli to te nowe wersje na które czekam i dopytuje się u Ciebie? :)

No właśnie w tym temacie mam pewien problem:

Od początku:
Kupiłem u Ciebie TAS kolejnego Sabvotona 72080 (starą wersje) i po podłączeniu do MXUS V2 (według domyślnych kolorków faz i halli) Test Hall OK - za pierwszym razem. Mega fajnie :)
Choć dziwne bo tym razem koło zakręciło się tylko 1/4 obrotu, ale komunikat w sofcie Test Hall OK.

Następnie kupiłem takiego samego Sabvotona 72080 u konkurencji w PL (sorry TAS, nie masz ich chwilowo na stanie).
Tutaj trafiła się już nowa wersja Sabka.
Między innymi we wtyczce z hallami jest miejsce na nowy biały przewód od czujnika temperatury w MXUSsie.
Nawet trzeba go podłączyć inaczej jest błąd. Fajnie, jest pomiar temperatury :)

No i tyle PLUSów, bo za ch.....a nie da się przeprowadzić kalibracji. Żadna, powtarzam żadna metoda zmian faz nie działa. Silnik obraca się max 3/4 obrotu i staje. Faile 3 i 4. Katastrofa.
Podłączałem Sabka pod MXUSa V2 i V3 - jest dokładnie tak samo.

Pytanie:
Ktoś już ma nową wersje Sabvotona?
Może jakiś nowy soft potrzebny?

A może to wina uszkodzonej wtyczki?
Taką wtyczkę dostałem :(

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Wtyczka wygląda ok, tzn styki są.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Dlaczego mnie to nie dziwi... Już wiem, dlaczego ktoś nie ma samochodu. Składka OC, albo ubezpieczyciel padł...
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 58
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Udało wam się rozszyfrować ramkę danych, którą wysyła Sabvoton po RS232 ?
Wiecie z jaką prędkością sterownik komunikuje się z oprogramowaniem konfiguracyjnym?
_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Robikson 
początkujący


Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Bujakoto napisał/a:
No i tyle PLUSów, bo za ch.....a nie da się przeprowadzić kalibracji. Żadna, powtarzam żadna metoda zmian faz nie działa. Silnik obraca się max 3/4 obrotu i staje. Faile 3 i 4. Katastrofa.
Podłączałem Sabka pod MXUSa V2 i V3 - jest dokładnie tak samo.

Pytanie:
Ktoś już ma nową wersje Sabvotona?
Może jakiś nowy soft potrzebny?



Być może Sabvoton jest skonfigurowany pod czujnik np. KTY83, a w silniku masz np. NTC..
Masz podgląd na temperaturę silnika w programie?
Pokazuje jakieś realne wartości?
Może sterownik nie robi kalibracji, bo "widzi" za wysoką temperaturę silnika.
_________________
Robikson
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Ja się w mxusach v3 spotkałem i z kty83 i z ntc 10k
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Panowie w niedługim czasie będę podpinał swojego sabka ale wydawało mi sie ze on nie musi "widzieć" temperatury silnika jeśli tak to proszę o pstryczka w kinol bo chyba coś przegapiłem
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Moje spostrzeżenie co do threespeed, zaprogramowane pod przycisk wł/wył wg poradnika Tas:
- ograniczenie działa jak przycisk jest wyłączony i na ograniczenie potrzebuje ok minuty, działa to spadkowo a nie natychmiast,
- załączenie to pełna moc która też wzrasta wolniej niż normalnie.
Rozumiem że tak ma być?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

jeśli jedziesz 50km/h i włączysz ograniczenie 20km/h to musisz dać czas rowerowi na wytracenie prędkości :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Nawet jak jadę z włączoną pełną mocą, zatrzymuję się, przełączam na ograniczenie i dam pełny gaz to wali mi pełną moc i od tego dopiero po czasie zaczyna spadać. Tak to u mnie działa. Być może to zależy też od ustawienia innych parametrów.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

tas napisał/a:

Odblokowali programowe sterowanie temperaturą silnika, można aktywować boost/3speed itp
Jakby tylko wyczaić jakiego czujnika trzeba...


maniekrox napisał/a:
Ja się w mxusach v3 spotkałem i z kty83 i z ntc 10k



jak panowie ktoś sprawdził faktycznie jaki czujnik "widzi" sab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group