SABVOTON sterownik wektorowy |
Autor |
Wiadomość |
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Mam SVMC72150 + silnik RHR 205-50. Tylne koło uniesione, manetka maksymalnie odkręcona - obroty max. Na aku było 77V, prąd DC 6A. Miernik przestawiłem na prąd AC: napięcia międzyfazowe - 46,5V, 48V i 49V, oraz prąd fazowy - 21A (pomiar z jednej fazy). Jeśli sabvoton zasila silnik prądem trójfazowym sinusoidalnym, to skąd to perpetuum mobile ? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Bo nie powinienes mierzyc napiec miedzyfazowych tylko napiecia wzgledem wspolnej masy czyli srodek gwiazdy do ktorego nie masz dostepu. Mozesz natomiast oszacowac to napiecie znajac predkosc silnika i porownac do predkosci maksymalnej. Czym mierzyles prad fazowy? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Cytat: | Pytanie:
Flux
Robie sobie tabelę do obliczeń. Czy ktoś ma doświadczenie / sprawdzał jaki przyrost prędkości dostajemy z każdego Ampera ładowanego we Fluxxa ?
Będzie to pewnie 0,XX km/h na 1A |
|
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Jeśli mamy do czynienia z sinusoidalnym prądem trójfazowym to napięcie fazowe (między fazą a zerem) jest 1,73 razy mniejsze od napięcia międzyfazowego (np. 230V i 400 V) - więc można łatwo przeliczyć. Prąd fazowy, tak jak pisałem wcześniej 21A. Według tych danych na wejściu mamy 77V * 6A = 462W. Na wyjściu 1,73 * 48V * 21A * cos fi = 1744W * cos fi. pewnie ten cos fi jest na poziomie 0,25. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
adam4x, a niepowinieneś podzielić przez 1,73, a nie mnożyć? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
http://ebike.nexun.pl/sab...i-konfiguracja/
Tabelka wszystkich możliwych błędów jakie można spotkać użytkując sabvotona + możliwe sposoby ich rozwiązania.
Cytat: |
Mignięcia |
typ |
możliwe rozwiązanie |
1 |
hardware over current |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
2 |
overVolt |
Napięcie akumulatora jest wyższe niż to ustawione w okienku "OverVoltage" w programie |
3 |
lackVolt |
Napięcie akumulatora jest niższe niż to ustawione w okienku "LackVoltage" w programie |
4 |
reserve |
brak |
5 |
mtOverTemp |
Zbyt wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik temperatury, zły typ czujnika w silniku lub uszkodzenie przewodu/złącza od tego czujnika. |
6 |
ctOverTemp |
Zbyt wysoka temperatura sterownika |
7 |
reserve |
brak |
8 |
overCurrent Voltage |
1. Jeśli występuje podczas włączenia sterownika - sterownik jest uszkodzony
2. Jeśli występuje podczas jazdy może świadczyć o awarii czujników halla, źle przeprowadzonej kalibracji (za mały prąd podczas testu, zwiększ na 40A) lub zbyt małej wartości opóźnienia przyśpieszenia/zwalniania w zakładce "Manetka" w programie
|
9 |
overload |
Zbyt duże obciążenie sterownika utrzymujące się długi czas (>20min) |
10 |
reserve |
brak |
11 |
store fault |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
12 |
hall test fault |
Błąd kalibracji podczas testu.
- Zwiększ prąd testu na 40A i sprawdź.
- Zmień kolejność przewodów halli i/lub faz i sprawdź
- Uszkodzone przewody lub brak zasilania halli
- Możliwa awaria 1-3 czujników halla
|
13 |
hall fault |
- Uszkodzenie przewodów/złącza do czujników
- Awaria czujników halla
- Możliwa woda w silniku
|
18 |
over speed |
Wyższa niż maksymalna prędkość silnika jaką może elektronicznie komutować sterownik. Zmniejsz prędkość. |
20 |
block protect fault |
Przeciążenie blokowe. Zbyt duży prąd międzyfazowy podczas ruszania. Zmniejsz obciążenie silnika podczas ruszania z miejsca. |
21 |
unInitEeprom |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
25 |
power up no finished |
Podczas włączania sterownik wykrył napięcie akumulatora niższe niż ma ustawione w polu "LackVolt". Sprawdź napięcie akumulatora, zmniejsz wartość w polu LackVoltage lub zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. |
26 |
brake |
Nie błąd. Informacja, że hamulec jest naciśnięty |
27 |
anti-theft |
Nie błąd.Informacja, że działa zabezpieczenieanti-theft |
28 |
reverse |
Nie błąd.Informacja, że jest aktywowany wsteczny |
29 |
release throttle error |
Zablokowana manetka. Zwolnij ją aby uruchomić sterownik. |
30 |
throttle error |
Podczas uruchomienia sterownika zostało wykryte zbyt wysokie napięcie na przewodzie sygnałowym manetki. Może to oznaczać jej awarię lub, co bardziej prawdopodobne, brak ciągłości przewodu od manetki albo awarię złącza/rozlutowanie złącza. |
|
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Panowie.
Czy dowiadywal się ktokolwiek o tym jakim cudem uruchomić regena powyżej 84V?
Mowa o tym, żeby regen działał na akumulatorze 22s powyżej 3,8V na cele.
Da się jakoś oszukać sabka? Ktoś ma jakieś ciekawe info? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
mozna oszukac jakos pomiar napiecia. Arek to kiedys chyba zrobil aby podpiac 23S bo normalnie sabek nie dzialal wogole powyzej 95V. Uderzaj do niego |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Szanowny Arkadiusz powiedział że ni chu chu, ale nie tracę nadziei. Może jakaś mądra głowa to już rozkminila |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017
|
|
|
Ten sterownik działa też na słabszych bateriach np. 48v ? |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka
Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.
Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.
Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.
Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.
Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....
Help |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
Sterownik żyje, więc źle nie jest.
Sprawdź omomierzem sprawność tranzystorów, "diagnoza sterownika" u mnie na blogu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
OK, przestudiuje diagnoze z Twojego bloga TAS.
Zawsze pcham 150 w fazy. Zrobiłem tak 8000km. Mam MXUS V2 21x3.
Niestety nie potrzebnie te przewody mocno zaizolowałem taśmą, widziałem, że się skleiły a mimo to nie zareagowałem
Dziś kolega jeździł pierwszy raz, zakopał się w piasku i nie mógł wyjechać, zamiast zejść i pomóc bajkowi to cisnął aż zajechał.... brak doświadczenia.
Dzięki. Działam..... |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
W mxusie v3 z pogrubionymi przewodami też można sobie zrobić takie kuku ? |
|
|
|
|
|