ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
czecho79 
początkujący


Wiek: 45
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 44
Skąd: skoczow
Wysłany: Pią 26 Maj, 2017   

tas a adam mi montowal w silniku dwa czujniki ktore odcinaja prad jesli sie zagrzeje do 150 stopni to je sabvoton bedzie widzial noramlnie jesli ustawie ten limit na 155 i odetnie prad tak ?
 
 
tschaban 
początkujący
nxtBike


Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Łomianki
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

sorry za banalne dla szacownych experów pytanie, ale jak w praktyce rozładowujecie kondensatory, aby w miarę bezpiecznie bawić się sterownikiem?
dzięki!
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

Najlepiej to zewrzeć je rezystorem dużej mocy, rzędu kilku watów, o rezystancji kilkadziesiąt/kilkaset omów.
 
 
tschaban 
początkujący
nxtBike


Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Łomianki
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

dzięki @Mechano, a w takim Sebku to na których stykach / kablach przyłożyć takim rezystorem, żeby nie robić tego bezpośrednio na kondensatorach?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017   

tschaban napisał/a:
dzięki @Mechano, a w takim Sebku to na których stykach / kablach przyłożyć takim rezystorem, żeby nie robić tego bezpośrednio na kondensatorach?

Chyba właśnie najlepiej rozładować kondensatory na ich własnych wyprowadzeniach.
Na przewodach zasilających prawdopodobnie rozładujesz kondensatory bo przeciez podczas załączania sterownika do zasilania dość mocno iskrzy właśnie na przewodach ponieważ ładują się kondensatory - choć najlepiej byłoby zerknąć w schemat
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Jaki jest przyrost mocy jeżeli na jednym sterowniku mam podane np max 80A DC i fazowy 150A a na drugim np 80A DC i fazowy 200A. Ja to przełożyć na rzeczywistość?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Lepsze przyspieszenie przy niskich prędkościach.
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Ok dzięki. A jest to odczuwalne na poziomie 50A? Tak się zastanawiam czy na przyszłość iść w większy amperaż DC np z 80A na 100A czy brać 80A z odblokowanym fazowym?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Zachęcam do używania 3speed.
Sterownik posiada fantastyczną zdolność do stabilizowania prędkosci nie tylko jadąc na silniku ale i na zjazdach. Płynnie i bez użycia klamek hamulcowych utrzymuje prędkość zwięszając hamowanie regenerazyjne nie dopuszczając do nabierania prędkosci.

Dodatkowo 3spped jest wygodnym sposobem na złączanie fluxa na przycisk.
Wystarczy, że zaprogramujemy prędkosci np
1 - 30%
2 - 95%
3 - 100%

lub

2 - 60%
3 - 100%
i między 2 i 3 będzie wł/wył fluxa, 1 służyła na zjazdach do hamowania
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Sabvoton SVMC 72150
1.Podczas pomiaru napięcia manetki, z kostki manetka - sterownik, od przewodu sygnałowego, wyprowadziłem przewód 1mm2 (o dł. ok. 1,5m). Drugi koniec przewodu nigdzie nie podłączony. Po włączeniu sterownika (tylne koło uniesione) i wychyleniu manetki koło normalnie ruszyło (brak obciążenia, więc prędkość maks). Po puszczeniu manetki nadal prędkość maks.! Po odpięciu owego przewodu 1mm2 koło powoli się zatrzymało. Ponowne podpięcie nie uruchomi koła. Natomiast jeśli manetką rozpędzę koło do ok. 30 km/h i podłączę znów mój "magiczny" kabel, silnik rozkręca się do Vmax (mimo puszczonej manetki).
2. Przy dalszych eksperymentach z uniesionym kołem (już bez "magicznego" kabla) zauważyłem, że po rozpędzeniu koła do Vmax i puszczeniu manetki watomierz pokazuje pobór mocy ponad 100W. Moc ta stopniowo spada i dopiero po kilkunastu sekundach, gdy koło zwolni do ok. 10 km/h, moc spada do zera. Przy użyciu hamulca moc od razu spada do zera (u mnie jest przez chwilę ujemna - regen)
Podczas jazdy sterownik pracuje poprawnie, lecz powoli spadająca moc po puszczeniu manetki cały czas występuje. Czy tak ma być ?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Przewód z pkt. 1 działa jak antena i zbiera zakłócenia z eteru a sabek to też mierzy i głupieje. Trzeba by taki przewód zaekranować.
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Odniosę się do pkt 2. miałem podobnie, zwiększ napięcie manetki w ustawieniach " throte" o 0,1V i sprawdź ponownie jak nic się nie zmieni to znowu o 0,1V i ponownie sprawdź. U mnie występował ten efekt też w momencie gdy jechałem dajmy na to 50km/h, puszczałem manetkę i zaczynałem kręcić pedałami to silnik mimo to " wspomagał " do momentu gdy zdecydowanie zwolniłem kręcenie korbą. Było tak że jak puszczałem manetkę i rower akurat jechał z górki to silnik cały czas starał się utrzymywał obroty a jak opór toczenia wzrastał w pewnym momencie było czuć jak silnik " odpuszcza " i rower już zwyczajnie wyhamowywał. Taki pseudo PAS :wink: , podniesienie napięcia manetki wyeliminowało ten efekt.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Potwierdzam wypowiedź kolegi midi. Ja musiałem podnieść napięcie throttle min volt do 1,79 V.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

Jakie napięcie puszcza Sabvoton przewodem E-LOCK na stacyjkę ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

Raczej: jakie napięcie puszcza stacyjka na przewód e-lock
Odp: +BAT
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group