ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

W szybkich silnikach przewody dostają bardziej po dupie + w v2 tam było chyba tylko 2,5 mm^2 na fazę.

Więc jeśli masz wolniejszy silnik - mniejsza szansa na taką historię
jak masz podwojone przewody - 2x mniejsze szanse na taką historię
jak masz v3 to masz przewody bodaj 4 mm^2

Więc znając swoje dane możesz sobie odpowiedzieć na te pytanie ;)

ps. Ja w konie miałem mxusa v3 4T i przy 120A aku, 150 A w fazy nigdy nie miałem żadnych przygód. A dodatkowo nie podwojone przewody ;)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Bujakoto napisał/a:
No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka :(

Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.

Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony

Obrazek

Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.

Obrazek

Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.

Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.

Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....

Help

Bujakoto, sprawdź omomierzem rezystancję pomiędzy fazami wychodzącymi ze sterownika. Jeśli któraś będzie mała to masz uwalony/uwalone tranzystory mocy. Może to być równie dobrze jeden uszkodzony a są łączone równolegle po cztery tranzystory więc zwarcie bedzie widoczne w całej czwórce
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
  Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

A więc............

Rozebrałem dziś Sabka.........
Wygląda tak:






Spróbuje to wymienić:

Jest szansa że wymiana tranzystorów pomoże? 1 na 1.000.000 ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Mała szansa jest, sprawdź jeszcze drivery czy nie wydymiły. Ponowny rozruch na zasilaczu bo może być sporo iskier :P Masz w instalacji bezpiecznik? Wygląda że nóżki mosów zadziałały za niego ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Nie 24 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Sabek działa, tylko nie mozna zmienić domyślnych ustawień, nie zapisują się.

Gdzie znajdę te drivery?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Z tego co pamiętam to drivery są z drugiej strony IRxxxx numeru nie kojarzę.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

nie musisz wymieniać wszystkich, zmierz tylko i znajdź te zepsute.
najczęściej wraz z tranzystorami palą się wspomniane sterowniki, też je wymień, sterownik prawie na pewno ruszy i będzie sprawny.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Posprzątałem i zlokalizowałem uszkodzone. Trzy spalone.

Gdzie znajdę te sterowniki?
To te małe gówienka przy tranzystorach?





 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Nie, te małe to rezystory 10k[om] i muszą zostać. Koledzy wyżej pisali, że po drugiej stronie płytki, układ scalone z wieloma wyprowadzeniami. Eryk1000 podał symbol wyżej.
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Bujakoto, to będą pewnie te dwie kostki IR2110S.

P.s. Eryk1000, bezpiecznik by pomógł w tej sytuacji? Było zwarcie na fazach. Krąży takie przekonanie, że jeśli jest bms, to nie trzeba zabezpieczać, "bo odetnie". Macie doświadczenia w tym zakresie? Sam wrzuciłem jedną S-kę dodatkowo, ale nie miałem, póki co, okazji przetestować jej skuteczności.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Przecież BMS zadziałał jak bezpiecznik.
Nie zawiązał się łuk, nie wypaliło połowy sterownika. BMS ograniczył straty do tranzystorów i prawdopodobnie drajwerów.

Bezpieczniki przy takich prądach i napięciach nie służą do przeciwdziałania awarii tylko do ograniczania ich strat. A dlatego się nie stosuje żadnych bo BMS jest 10tyś razy szybszy w rozłączeniu niż bezpiecznik :P
Jeśli BMS nie zdąży rozłączyć to tym bardziej żaden bezpiecznik by tego nie zrobił :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Z resztą BMS jest po stronie baterii - prądu DC. Zwarcie było po stronie 3F. A skoro fazy były sklejone - w prawie zerowy opór - to do ogromnych prądów nie była potrzebna moc. Więc z baterii mogło być ciągnięte 5 Amperów, a tranzystory puszczały bóg wie jaki prąd. Ciężko się uchronić przed taką awarią (nie licząc pogrubiania przewodów ofc)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Bujakoto napisał/a:
Sabek działa, tylko nie mozna zmienić domyślnych ustawień, nie zapisują się.

Wymień wszystkie 4 tranzystory i spróbuj uruchomić. Mozliwe że wtedy zapiszesz ustawienia. W moim sabku po awarii też nic nie mogłem zrobić.
Taka rada: Przełóż nogi tranzystorów przez otwory w płytce, część tranzystorów pobocznych i skrajnych (tych w innych sekcjach) przykręć do dolnego radiatora (oczywiście te wymienione przykręć wszystkie 4 ) i dopiero po ustaleniu (w niesprawnej sekcji) właściwej długości nóżek wlutuj tylko zewnętrzne (boczne) nóżki. Środkowe wlutujesz dopiero jak odkręcisz ponownie radiator bo i tak potrzeba tam dużej mocy by sobie poradzić zwykłą lutownicą więc radiator niepotrzebnie będzie odbierał ciepło. I lutownica musi być niezłej mocy - najlepiej kolba z 80W dz dużym grotem by była duża pojemność cieplna - więc żeby za szybko nie wystygła.
Po operacji spróbuj go uruchomić bez gł. obudowy - bo nie wiadomo czy faktycznie te drivery nie są do wymiany. Tylko uważaj by "pacjent" niczego nie dotykał - bo znów coś mu może się stać ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

maniekrox napisał/a:
Więc z baterii mogło być ciągnięte 5 Amperów, a tranzystory puszczały bóg wie jaki prąd. Ciężko się uchronić przed taką awarią (nie licząc pogrubiania przewodów ofc)


Kiedyś widziałem taką ideę, że pomiędzy nóżkami tranzystorów a szynami zasilania (+, -) umieszczone były jeszcze bezpieczniki, których celem miała być ochrona tranzystorów. Kiedyś wydawało mi się to ciekawym rozwiązaniem. Tylko nie wiem, czy było testowane i sprawdziło się w praktyce :P
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Bujakoto napisał/a:
To te małe gówienka przy tranzystorach?

Zobacz tu: http://i.qls.pl/jj/ebike/ster2.jpg
To te 16-to pinowe u góry po lewej nad procesorem. Są 3 sztuki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group