SABVOTON sterownik wektorowy |
Autor |
Wiadomość |
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
W szybkich silnikach przewody dostają bardziej po dupie + w v2 tam było chyba tylko 2,5 mm^2 na fazę.
Więc jeśli masz wolniejszy silnik - mniejsza szansa na taką historię
jak masz podwojone przewody - 2x mniejsze szanse na taką historię
jak masz v3 to masz przewody bodaj 4 mm^2
Więc znając swoje dane możesz sobie odpowiedzieć na te pytanie
ps. Ja w konie miałem mxusa v3 4T i przy 120A aku, 150 A w fazy nigdy nie miałem żadnych przygód. A dodatkowo nie podwojone przewody |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Bujakoto napisał/a: | No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka
Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.
Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
Obrazek
Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.
Obrazek
Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.
Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.
Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....
Help |
Bujakoto, sprawdź omomierzem rezystancję pomiędzy fazami wychodzącymi ze sterownika. Jeśli któraś będzie mała to masz uwalony/uwalone tranzystory mocy. Może to być równie dobrze jeden uszkodzony a są łączone równolegle po cztery tranzystory więc zwarcie bedzie widoczne w całej czwórce |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
A więc............
Rozebrałem dziś Sabka.........
Wygląda tak:
Spróbuje to wymienić:
Jest szansa że wymiana tranzystorów pomoże? 1 na 1.000.000 ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Mała szansa jest, sprawdź jeszcze drivery czy nie wydymiły. Ponowny rozruch na zasilaczu bo może być sporo iskier Masz w instalacji bezpiecznik? Wygląda że nóżki mosów zadziałały za niego |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Nie 24 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Sabek działa, tylko nie mozna zmienić domyślnych ustawień, nie zapisują się.
Gdzie znajdę te drivery? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
nie musisz wymieniać wszystkich, zmierz tylko i znajdź te zepsute.
najczęściej wraz z tranzystorami palą się wspomniane sterowniki, też je wymień, sterownik prawie na pewno ruszy i będzie sprawny. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Posprzątałem i zlokalizowałem uszkodzone. Trzy spalone.
Gdzie znajdę te sterowniki?
To te małe gówienka przy tranzystorach?
|
|
|
|
|
mrgiver
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 74
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Nie, te małe to rezystory 10k[om] i muszą zostać. Koledzy wyżej pisali, że po drugiej stronie płytki, układ scalone z wieloma wyprowadzeniami. Eryk1000 podał symbol wyżej. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Bujakoto, to będą pewnie te dwie kostki IR2110S.
P.s. Eryk1000, bezpiecznik by pomógł w tej sytuacji? Było zwarcie na fazach. Krąży takie przekonanie, że jeśli jest bms, to nie trzeba zabezpieczać, "bo odetnie". Macie doświadczenia w tym zakresie? Sam wrzuciłem jedną S-kę dodatkowo, ale nie miałem, póki co, okazji przetestować jej skuteczności. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Przecież BMS zadziałał jak bezpiecznik.
Nie zawiązał się łuk, nie wypaliło połowy sterownika. BMS ograniczył straty do tranzystorów i prawdopodobnie drajwerów.
Bezpieczniki przy takich prądach i napięciach nie służą do przeciwdziałania awarii tylko do ograniczania ich strat. A dlatego się nie stosuje żadnych bo BMS jest 10tyś razy szybszy w rozłączeniu niż bezpiecznik
Jeśli BMS nie zdąży rozłączyć to tym bardziej żaden bezpiecznik by tego nie zrobił |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Z resztą BMS jest po stronie baterii - prądu DC. Zwarcie było po stronie 3F. A skoro fazy były sklejone - w prawie zerowy opór - to do ogromnych prądów nie była potrzebna moc. Więc z baterii mogło być ciągnięte 5 Amperów, a tranzystory puszczały bóg wie jaki prąd. Ciężko się uchronić przed taką awarią (nie licząc pogrubiania przewodów ofc) |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Bujakoto napisał/a: | Sabek działa, tylko nie mozna zmienić domyślnych ustawień, nie zapisują się.
|
Wymień wszystkie 4 tranzystory i spróbuj uruchomić. Mozliwe że wtedy zapiszesz ustawienia. W moim sabku po awarii też nic nie mogłem zrobić.
Taka rada: Przełóż nogi tranzystorów przez otwory w płytce, część tranzystorów pobocznych i skrajnych (tych w innych sekcjach) przykręć do dolnego radiatora (oczywiście te wymienione przykręć wszystkie 4 ) i dopiero po ustaleniu (w niesprawnej sekcji) właściwej długości nóżek wlutuj tylko zewnętrzne (boczne) nóżki. Środkowe wlutujesz dopiero jak odkręcisz ponownie radiator bo i tak potrzeba tam dużej mocy by sobie poradzić zwykłą lutownicą więc radiator niepotrzebnie będzie odbierał ciepło. I lutownica musi być niezłej mocy - najlepiej kolba z 80W dz dużym grotem by była duża pojemność cieplna - więc żeby za szybko nie wystygła.
Po operacji spróbuj go uruchomić bez gł. obudowy - bo nie wiadomo czy faktycznie te drivery nie są do wymiany. Tylko uważaj by "pacjent" niczego nie dotykał - bo znów coś mu może się stać |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
mrgiver
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 74
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Więc z baterii mogło być ciągnięte 5 Amperów, a tranzystory puszczały bóg wie jaki prąd. Ciężko się uchronić przed taką awarią (nie licząc pogrubiania przewodów ofc) |
Kiedyś widziałem taką ideę, że pomiędzy nóżkami tranzystorów a szynami zasilania (+, -) umieszczone były jeszcze bezpieczniki, których celem miała być ochrona tranzystorów. Kiedyś wydawało mi się to ciekawym rozwiązaniem. Tylko nie wiem, czy było testowane i sprawdziło się w praktyce |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Bujakoto napisał/a: | To te małe gówienka przy tranzystorach? |
Zobacz tu: http://i.qls.pl/jj/ebike/ster2.jpg
To te 16-to pinowe u góry po lewej nad procesorem. Są 3 sztuki. |
|
|
|
|
|