ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Projekt e-Komar
Autor Wiadomość
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Wrz, 2008   

Widziałem filmy, Marku gratulacje! to całkiem nieźle wygląda i fajnie pomyka :) Nowe wcielenie komara w twoim wydaniu na pewno zainspiruje innych majsterkowiczów do konwersji takiego pojazdu na elektryczny :)
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008   

Wymęczyłem kontroler, jest po wstępnych próbach, jeszcze bez pełnego obciążenia - to dopiero jak dołożę radiatorów. Wtedy też dopiero sprawdzę czy działają jak powinny zabezpieczenia nadpradowe i przed nadmiernym rozładowaniem aku.

 
 
Dolas
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Wrz, 2008   

marucha79 a od czego to są silniki w twoim komarze ?
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008   

Marucha79 napisał/a:
Ja zdobyłem silniki (te na których robię Komara) wraz z przekładniami na allegro za 50 zł sztuka, a pochodzą z myjki przemysłowej, może to dobry kierunek poszukiwań dawcy.


http://forum.arbiter.pl/v...niowej&start=15
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

Ciekawe czy złączy automatycznie posty, ale chciałbym aby temat pojawił się u góry strony, więc sorki za podwójny post.

Marucha miałbym prośbę opisz trochę tych modyfikacji w komarku, bo na zdjęciach w Twojej galerii widzę że komarek został na zlot tak super odpicowany ;) . Gratuluję pomysłu z bębnem pralki, właśnie tak jakoś znajomo wyglądała ta blacha i się zastanawiałem z czego. Na zlocie coś się stało z kontrolerem, mógłbyś rozszerzyć problem? To co się w korku znajduje to już jakiś elektroniczny osprzęt, czy standardowe wyposażenie spalinowego komarka? Jak się spisują sakwy z akumulatorami po bokach, czy te 18 kg na stronę nie powoduje pogorszenia prowadzenia, czy będziesz dalej kombinował z wsadzeniem tego w tłumik?
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Gru, 2008   

Starałem się, żeby modyfikacje step-by-step były widoczne w galerii na operze, ale może nie do końca wyszło ;)
Ingerencji w poczciwe brzęczydło było w sumie niewiele - najistotniejsza to demontaż cylindra, ucięcie korbowodu tuż przy wale, wyrzucenie magneta, a w jego miejsce wciśnięcie kóła rozrządu 22 zęby z jakiegoś audi. Na ośki silników wcisnąłem kółka 18 zębów z pompy wodnej opla - najfajniej że przy pasowaniu kółek i osiek obyło się bez tokarza, wystarczyło to co wpadło pod rękę w warsztacie. silniki zamocowane są jak na zawiasie na szpilce 10 mocujacej skrzynię biegów do ramy i podparte z przodu skrzyni przy użyciu otworów szpilek mocujacych cylinder. NA tył poszła zębatka motorynki, kontroler do baku i tyle. Sterowanie kontrolerem mam przez zwykły potencjometr suwakowy 5k podczepiony pod oryginalnąl inkę gazu.
Awaria kontrolera na zlocie była spowodowana przepaleniem ścieżki zasilajacej elektronikę, wrzucenie dodatkowego rezystora załatwi sprawę. Niemniej nie jestem z kontrolera zadowolony, działa niezbyt płynnie, momentami zwyczajnie zmula, to jest do dopracowania.
W korku siedzi woltomierz, który w starych dobrych czasach wskazywał temperaturę w zamrażarce :)
Komar z akumulatorami jest zwyczajnie diablo ciężki, podniesienie tyłu np. przy obracaniu w garażu to niezły wyczyn. Z drugiej strony podczas jazdy jest bardzo stabilny, to niezaprzeczalny plus takiego rozmieszczenia aku. Mówiąc o akumulatorach w tłumiku bardziej chodziło mi o taką stylizację skrzynek na nie w obecnym układzie, by udawały przerośnięte tłumiki.
Mam nadzieję, że do kolejnego zlotu uda mi się go zrobić tak jak mi się marzy i całość dopracować, ale zacząłem robić gokarta dla dzieciaka (elektryka rzecz jasna), więc znowu może być z czasem nerwowo.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009   

Wprowadziłem trochę wiosennych poprawek. Zamontowany i wstępnie przetestowany nowy kontroler na MC33035 znalazł sobie nowe miejsce - nie jest już schowany w baku, tylko siedzi dumnie obok silników, trochę mu nawet dmuchają wiatrakami, ale i bez tego świetnie sobie radzi, nie chce się grzać, zresztą elementy mocy są na ściance przeciwnej od silników.



W baku umieściłem dodatkowy akumulator 4,5 Ah do zasilania sterownika i w przyszłości oświetlenia. Największą bolączką jest w tym momencie rozmieszczenie aku. Przyznaję, że umieszczenie ich w długich pojemnikach piętrowo i z dostępem wyłącznie od tyłu było bardzo kiepskim pomysłem. Ciężko się je tam wkłada i łączy przewody, bywa, że się kable luzują i odłączają. Teraz zrobię zwykłe, tyle że szersze skrzynki, w których aku będą obok siebie, tym samym będzie można w miarę potrzeby umieścić tam nawet 10 aku 12/14Ah. No i wrzut aku będzie normalnie od góry.
Tak czy inaczej fajnie się jeździ, a i widok wytrzeszczu sąsiadów wart każdych pieniędzy :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

Czy ten motorower jest sedan, czy cabrio ?
http://www.alibaba.com/pr...FEC_N22KA_.html
Fajna maszyna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

Jak dla mnie to cabrio. Ale dlaczego w tym wątku do e-Komar? Z powodu silnika 2,2kW? :grin:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

B to też motorower.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

Jak patrzę na jego masę to na motorower nie wygląda...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

No właśnie, już tak dokładnie nie pamiętam przepisów, autem to nie jest, motocyklem też nie, część parametrów ma motoroweru ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

Prawo jazdy to jedno, a rejestracja to drugie, do tego kwestia innych parametrów rejestrowanej maszyny.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

To nie jest motorower tylko czterokołowy pojazd samochodowy o masie do 550kg, do kierowania p. jazdy B, B1 i wszystko w temacie.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010   

Jednak zajrzałem w "Kodeks drogowy" i motorower jest pojazdem silnikowym, ale nie jest samochodem, ani motocyklem.
Motorower ma ograniczenie do 45km/h, jest jednośladowy lub dwuśladowy i nic nie ma o wadze.
Prawo jazdy B1, to inna sprawa i dotyczy lekkiego auta, a auto musi mieć jakąś pojemność lub moc.
Czyli jest pewne, że ten pojazd to jest motorower i na kierownie nim wystarczy dokument: "Dowód osobisty".
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group