|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Projekt e-Komar |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
Wywaliło mi poprzedniego posta.
Zostaw KD w spokoju. Aby uzyskać homologację na motorower, pojazd musi mieć do 350kg. W przypadku tego pojazdu takiej homologacji nie otrzymasz, wiec go jako motorower nie zarejestrujesz. Dalej twierdzisz, że to motorower? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
Podaj podstawę prawną.
A KD jest tu "święty". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
KD jest "święty" ale na drodze. Zanim na nią wyjedziesz to chyba trzeba pojazd zarejestrować, nie? (w przypadku motoroweru)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 7 października 1999 r.
w sprawie homologacji pojazdów.
(Dz. U. z dnia 10 listopada 1999 r.)
Na podstawie art. 68 ust. 13 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872) zarządza się, co następuje:
Zal. 2 par. 1 pkt 6 a)
a) - "motorowery czterokołowe", których masa własna jest mniejsza od 350 kg, bez uwzględniania masy baterii w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h i pojemność skokowa silnika spalinowego nie przekracza 50 cm3 (lub maksymalna moc netto tego silnika nie przekracza 4 kW) i które zalicza się do kategorii L2 (motorowery trójkołowe);
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm
Jeśli 550kg zarejestrują jako motorower. to wtedy OK, KD nie łamiesz
PS
Nie bez powodu wszystkie microcar'y (np. Ligier) zarej. na motorower mają masę właśnie 350kg!!! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
To mi dużo wyjaśniłeś, dziękuję.
To rozporządzenie też jest objęte przez KD, ale jakoś nie doczytałem, jestem wdzięczny.
Oczywiście, teraz mam pewność, bo ten pojazd bez aku. waży poniżej 350kg, czyli jest motorowerem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | To mi dużo wyjaśniłeś, dziękuję.
To rozporządzenie też jest objęte przez KD, ale jakoś nie doczytałem, jestem wdzięczny.
|
Nie ma za co, po to jes t forum Jest nowsze rozporządzenie z 2005r., ale nie mogłem na prędce znaleźć i nic nie wnosi nowego do motorowerów o ile pamiętem
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Oczywiście, teraz mam pewność, bo ten pojazd bez aku. waży poniżej 350kg, czyli jest motorowerem. |
A skąd ta pewność? Mi kwasowe 48V@180 wychodzą poniżej 200kg. Poza tym skąd wiesz czy nie podali wagi bez aku? Ja bym nie ufał im w żadnej kwestii, bo nawet w fuel napisali gas/petrol |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010
|
|
|
Zazwyczaj do trakcji podaje się pięciogodzinną pojemność akumulatorów kwasowych, a tych 48V waży zawsze więcej niż 200kg.
Dane o rodzaju paliwa i biegów automatik podaje się najczęściej ze względu na wymagania tabel zgłoszeniowych - spróbuj sprzedać EV z silnikami w kołach (HubMotor lub WheelMotor) np.: w Anonsach; jeszcze wiele gazet ogłoszeniowych nie wyobraża sobie napędu EV, albo ich przełożeni utrudniają, bo są powiązani z lobby paliwowym. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Teraz piszesz zazwyczaj, a przed chwilą miałeś pewność.
Wierzysz w uczciwość Chińczyka o prądach pięciogodzinnych? Idę o zakład że siedzi tam 4 szt 12V@180 czy 8szt. 6V@180. Każdy, nawet Ty, podaje nominalne parametry aku.
Nadal pozostaje kwestia, czy podali masę z aku czy bez.
W tak lakonicznym ogłoszeniu nie ma miejsca na pewność.
PS
Może admin by wydzielił wątek co by nie zaśmiecać tematu dla @Marucha79 |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
sobolu mam pytanie bo widze ze sie orientujesz w przepisach, czy musze rejestrowac skuter elektryczny - silnik 0,75kW, brak pedałów, - wyglada jak skuter spalinowy - seria EZ MOTOR. Z tego co wiem nie podlega to pod zadna kategorie - nie jest to rower, nie jest to skuter czy motor bo pojemnosc silnika jest 0, motorower tez to nie jest. Pytanie czy w takim przypadku musze go rejetrowac - dodam iz EZ'ta zakupilem w niemieckim hipermarkecie, u nich nie trzeba rejestrowac pojazdow z napedem elektrycznym jezeli chodzi o jednoslady - do poruszania sie na drodze wymagany jest dokument torzsamosci i dokument homologacji dopuszczenia do ruchu (stadardowo dostaje sie go przy zakupie) - nasze prawo jest kulawe, a nie chce miec problemow jak mnie zatrzymaja misie, bo jednym da sie przetlumaczyc ze nie musze rejestrowac, a drugim nie :/ i mandat dostane zapewne.
W chwile obecnej jak by mnie zatrzymali to musze sciemniac ze przyjechalem nim z niecmiec jestesmy w uni wiec nie mam obowiazku go rejestrowac tutaj ale to moze nie zadzialac :/. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
3 post na tej stronie.
Rower (!) może mieś wspomaganie do 0,25kW, motorower do 50cm3 lub jesli ma silnik elektryczny do 4kW
Według mojej interpretacji to jest motorower.
Policjantom się wytłumaczysz, OK, a co w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego?
Z drugiej strony, ja mam w rowerze wiekszy silnik niż Ty w swoim pojeździe. ale na rowerze jest łatwiej się tłumaczyć, bo jak policjanci na oko stwierdzą czy ten silnik ma więcej niż 250W, a ja w dodatku legalnie pedałuję. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Dobra zakladajac ze jest to motorower - jakie dokumenty musze dostraczyc zeby go zarejsrtowac - jak mam zarejestrowany pojazd oplace OC i bedzie wszystko legalne . Jakie dokumentu musze dostarczyc do urzedu komunikacji aby wydali mu dowod rejestracyjny ? |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
A w tych tematach to zapewne najwieksze dowiadczenie na forum ma Zbyszek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Pytałem się z PZU o ubezpieczenie mojego skuterka elektrycznego i powiedzieli mi, że ubezpieczą go jako maszynę wolnobieżną. I wtedy daję kwit policjantowi i nie muszę rejstrować. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
No jest to jakieś rozwiązanie, tyle że ogranicza prędkość do 25km/h, wymaga oznakowania pojazdu jako wolnobieżny i p.jazdy B, jak dobrze pamiętam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Na wolnobieżne wystarczy prawojazdy "T" lub "M".
Jednak rygor 25km/h jest istotny + oznakowania.
Zarejestrowanie SAMa motoroweru jest drogie i w przypadku takiego małego procedura rejestracji z rzeczoznawcą jest raczej nieopłacalna.
Rower też może być wspomagany silnikiem do 25km/h, a przy większej V powinien być hamowany tym silnikiem (i to w EV zazwyczaj jest odzysk energii na aku.). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Na wolnobieżne T również wystarczy, B oraz "C, C1, D, D1" ale tych bez B nie zrobisz
Natomiast kat. M z tego co wiem rozporządzeniem z 2002r. zostaje wymienione na T z ograniczeniem do poruszania się poj. wolnob. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|