ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Funkcje komputerka e-bajkowego.
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

2mirko2 napisał/a:
1. Napięcie
7. Pomiar temperatury
8. Ograniczenie mocy w przypadku przegrzania
9. Ograniczanie mocy wedle uznania (np do 25km/h)

Dokładnie to. I możliwość płynnego ustawienia mocy wraz z oszacowaniem zasięgu. Tak by można było i poszaleć i w razie konieczności zrobić dłuższą trasę z mniejszą prędkością.

A jeśli by była apka na smartfona to fajna by była w niej mapa z naniesionymi ogólnie dostępnymi punktami ładowania.
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Tak na szybko, to byłoby jak na liście ponizej:

Elektryczne:
1. Napięcie pakietu
2. Napięcie najsłabszej celi
3. Pobierany prąd (A)
4. Pobierana moc (W)
5. Pobrana energia (Wh)
6. Energia pozostała (Wh)
7. Średnie zużycie energii na 1 km (Wh)
8. Chwilowe zużycie energii na 1 km (Wh)
9. Średnie zużycie energii na 1 h (Wh)
10. Chwilowe zużycie energii na 1 h (Wh)
11. Maksymalna chwilowa moc
12. Aktualny prąd REGEN (A)
13. Ilość odzyskanej energii REGEN (Wh)
14. Ilość pobranej energii przez akumulator przy ładowaniu (Wh)
15. Ilość ładowań (od początku żywota baterii)
16. Ilość pobranej energii przez akumulator (od początku żywota baterii)
17. Ilość oddanej energii przez akumulator (od początku żywota baterii)

Temperatury
1. Temperatura zewnętrzna
2. Temperatura sterownika
3. Temperatura silnika
4. Termostat włączający wiatrak w obudowie

Prędkość, droga
1. Aktualna prędkość
2. Średnia prędkość
3. Maksymalna prędkość
4. Licznik przebiegu niekasowalny
5. Licznik jeden lub kilka kasowalnych
6. Pozostały dystans do wyczerpania akumulatora przy aktualnej prędkości
7. Pozostały dystans do wyczerpania akumulatora przy średniej prędkości
8. Pozostały czas do wyczerpania akumulatora przy aktualnej prędkości
9. Pozostały czas do wyczerpania akumulatora przy średniej prędkości

Manetka podłączona przez komputer do sterownika
1. Ustawianie charakterystyki napięcia w funkcji wychylenia manetki
2. Tempomat

Bezprzewodowy odbiornik tętna z pasa piersiowego
1. Funkcja cardio

Wbudowany czujnik wibracji i GPS i karta SIM
1. Powiadamianie sms o ruszeniu roweru
2. Wysyłanie informacji o aktualnej pozycji roweru automatyczne a także wyzwalane przez sms

Diagnostyczne
1. Napięcie z manetki
2. Napięcie z komputerka na sterownik
3. Flagi hallotronów
4. Flaga hamulca

pzdr
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Kto to wszystko odczyta z tego natłoku informacji w czasie jazdy rowerem? :D
Z własnego doświadczenia zerkam tylko na szybkość, ilość przejechanych kilometrów, czasem na pobór prądu, a głównie na napięcie akumulatorów.
I dodatkowo, w moim przypadku, na napięcie i prąd ładowania z panela słonecznego.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Póki co, tylko to tego czujnika tętna i GPSa mam wątpliwości, gotowy tracker GSM kosztuje 110zł i raczej nie ma sensu integrować tego z komputerkiem :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

CA ma mało funkcji? Wiele ludzi nażeka że właśnie ma ich za dużo i nie jest w stanie tego ogarnąć. Może dobrze było by zrobić przełączanie miedzy trybem podstawowym i zaawansowanym który będzie dla tych bardziej ciekawych i ogarniętych w temacie.

Do tych wszystkich propozycji dodanych przez traktor69 dodalbym jeszcze
- napiecie delta pomiedzy najbardziej rozładowaną i naładowaną celą.
- czujnik prądu który jest hallotronowy a nie rezstorem zmieniającym opór wraz z temperaturą. Fajne i super dokładne są te lemy wykorzystywane przez sabvotony (koszt od 20zł)
- możliwość podpięcia do komputera i zaprogramowania kilku podstawowych funkcji jak np. maksymalne i minimalne napięcia celi przy których sterownik będzie buczeć lub odłączać zasilanie.
- programowalną charakterystyke użycia manetki (jakie odchylenie jaka moc) i czujnika PAS (ile magnesow zalacza wspomaganie)
- no i oczywiście przełącznikjazdy legalnej odłaczający manetke i dławiący moc silnika do przepisowych 250W do użytku na drogi publiczne.

Edit:
Jeszcze fajnie by było mieć drugą lewą menetke sterującą mocą regeneracji i hamującą silnikiem wg potrzeby z możliwością ustawienia prądu ładującego pakiet.
Ostatnio zmieniony przez qaz33 Czw 12 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

CA3 nie ma mało funkcji, ma dużo, ale w mojej opinii ten projekt zatrzymał sie na poziomie sprzed kilku lat i na dzisiejsze czasy nie spełnia wszystkich wymagań i potrzeb pojazdów DIY.

Ten komputerek (Pikacz III) łączy funkcję CA3 + nadzoru baterii + dodatkowych modułów funkcjonalnych (np wspomniane wcześniej potrzebne przekaźniki). Monitoruje każdą celę niezależnie i w założeniu stanowi dodatkowe zabezpieczenie, bo potrafi zareagować na sytuacje awaryjne.
Nie ma i nie będzie ustawiania parametrów z PC, bo widzę zmiany z poziomu urządzenia.
Z poziomu PC przez usb się wgrywa oprogramowanie (bez programatora). Wiadomo, że w rowerze miejskim nie wykorzysta się wszystkich dobrodziejstw, ale w rowerze sportowym już tak. Poza tym dążę do sytuacji, aby mając takie urządzenie nie wystąpiła sytuacja, że coś okazuje się potrzebne, a nie ma tego przewidzianego :)
Dlatego pytam o te funkcje, bo sam nie mogę wszystkiego przewidzieć, a jeśli to jest kwestia dodania 50 linijek kodu więcej, to aż żal nie dać. Napisz, żeby twórca CA dodał jakąś funkcję - to Cię zabije śmiechem, a tu? Piszesz - masz :>
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
2mirko2 
początkujący


Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 31
Skąd: Wawa
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Jakie maksymalnym napięciem można zasilać to urządzenie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Aktualnie działa w zakresie 5-180V
Ale jest przygotowane do zasilania w zakresie 8-550V DC jeśli jest taka potrzeba (można to samodzielnie zmieniać)

qaz33 napisał/a:
Jeszcze fajnie by było mieć drugą lewą menetke sterującą mocą regeneracji i hamującą silnikiem wg potrzeby z możliwością ustawienia prądu ładującego pakiet.


niestety nie wiem jak zmusić sterownik bez regulowanego odzysku do płynnej regulacji odzysku :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
honda104 
początkujący


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 40
Skąd: Wenecja IT
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

GPS fajna sprawa z pamięcią tras, wysokości i prędkości, nie było by trzeba zabierać ze sobą dodatkowego balastu na kierownice, a i fajnie sobie zobaczyć trasy w necie. Obsługa tras wczytanych z kompa albo po punktach POI zapisanych w pamięci np. do najbliższego gniazdka, była by już wypasem :)

No i jestem chętny na testy cacuszka :cool:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

:>
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

honda104 napisał/a:
GPS fajna sprawa z pamięcią tras, wysokości i prędkości, nie było by trzeba zabierać ze sobą dodatkowego balastu na kierownice, a i fajnie sobie zobaczyć trasy w necie. Obsługa tras wczytanych z kompa albo po punktach POI zapisanych w pamięci np. do najbliższego gniazdka, była by już wypasem :)

No i jestem chętny na testy cacuszka :cool:

Jasna sprawa ale to też wymaga nakładów pracy i poniesie koszt urządzenia gdy 90% użytkowników ma na pewno telefon z gps.
Moim zdaniem gps jest zbędny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

tas napisał/a:
Aktualnie działa w zakresie 5-180V...

Jak rozwiązałeś to zasilanie? Kumam, że zasilanie jest 5V?
Przydało by się do innych celów ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

No 5V, działa na małej przetworniczce. Jak już będzie wszystko sprawdzone i gotowe to napiszę co i jak.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Ale co to za przetworniczka o takim dużym zakresie napięć wejściowych? I jaki prąd daje?
Szukam takiej uniwersalnej napięciowo do zasilania urządzeń elektronicznych na pokładzie.
Chodzi o telefon, GPS, czy inne podobne zasilane z 5V.
 
 
honda104 
początkujący


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 40
Skąd: Wenecja IT
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

piotrrs11 napisał/a:
honda104 napisał/a:
GPS fajna sprawa z pamięcią tras, wysokości i prędkości, nie było by trzeba zabierać ze sobą dodatkowego balastu na kierownice, a i fajnie sobie zobaczyć trasy w necie. Obsługa tras wczytanych z kompa albo po punktach POI zapisanych w pamięci np. do najbliższego gniazdka, była by już wypasem :)

No i jestem chętny na testy cacuszka :cool:

Jasna sprawa ale to też wymaga nakładów pracy i poniesie koszt urządzenia gdy 90% użytkowników ma na pewno telefon z gps.
Moim zdaniem gps jest zbędny.


No, ja mam dobry GPS, telefon, tableta... a czy muszę to zabierać? Wolałbym z integrowany system. Z resztą nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić kilka wersji np. z wbudowanym GPS, bluta, gsm i jakąś budżetową wersje bez bajerów. Na razie sobie tylko gdybamy ;)


Jeżeli chodzi o mnie, to widzi mi się taki wynalazek bardziej rozbudowany.
Nie wiem na ile jest możliwa komunikacja ze sterownikiem i jego programowania z poziomu takiego Pikacza.
Ciekawym rozwiązaniem było by pozbyć się stacyjki i uruchamiać sprzęta przez przycisk, który uruchamia Pikacza, gdzie wyskakuje ekranik z PIN. Po wpisaniu kodu ekranik powitalny z pytaniem o wybór trybu: roweru czy EV. Po dotknięciu np. manetki gazu automatycznie ustawia się na EV, a po 5s bezczynności jako zwykły rowerek.
Trochę bym tu jeszcze pomieszał, przy wyłączonym Pikaczu na stałe uruchomiona blokada silnika. Po x3 wpisaniu błędnego kodu załącza się alarm i po 30s ponownie się wyłącza. Po rozładowaniu do 15% aku uruchomienie w trybie EV tylko z mocą 250W, a jeżeli chcemy szybciej, musimy potwierdzić w MENU. W trybie roweru, sterownik jest odłączony, aby potrzymać zasilania komputerka i przekaźnika można było go zasilić jakimś małym pakiecikiem Li-Ion. Po 10 min. bezczynności w trybie EV, auto OFF sterownika, a Pikacz przechodzi w tryb roweru.
W nawigowaniu po opcjach i niektórych funkcjach przydało by się sterowanie wyciągnięte do manetki aby nie było trzeba odrywać rąk od kierownicy, co bym chciał pod przyciskami? :)
Pod 1 przyciskiem zmiana trzech pulpitów
- Navi + prędkość + watomierz + aku + dystans dzienny, itd.
- analog - jak w motocyklu, 2 duże zegary, prędkościomierz i watomierz, oraz stan aku
- Zaawansowany - ze wszystkimi bajerami
2 przycisk - trzy pozycyjny (jak do kierunkowskazu) do regulacji podświetlenia, które jest domyślnie ustawiane po uruchomieniu na 50%, przesunięcie przycisku w prawo zwiększa, a w lewo zmniejsza jasność, po zmniejszeniu jasności do minimum i przytrzymaniu 2s zmiana na tryb nocny podświetlania.
3 do zmiany profili drogowych np.
- Asfalt, wsio na full i o ile była by opcja zarządzania ustawieniami w sterowniku np w Sabvoton, dodatkowo uaktywnienie funkcji FLUX W. Oraz z mocnym hamowaniu z odzyskiwaniem na manetce gazu i pod przyciskiem
- Błotko - Lekie ograniczenie mocy w dolnym zakresie manetki i zmniejszona moc pod manetką na odzyskiwaniu.
- Śnieg i lód - wiadomo o co chodzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group