nierówne balansowanie ogniw przez ładowarkę |
Autor |
Wiadomość |
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015 nierówne balansowanie ogniw przez ładowarkę
|
|
|
Witam,
borykam się z problemem dot. ładowarki Turnigy 380W 6S 20A.
Mianowicie po balansowaniu akumulatora 4S (Li-Po ale ładowany jako Li-Ion) mierzę napięcie na poszczególnych ogniwach i wyglądają one następująco:
- ogniwo 1. - 4,07 V,
- ogniwo 2. - 4,09 V,
- ogniwo 3. - 4,08 V,
- ogniwo 4. - 4,07 V.
Mogę coś zrobić żeby balansowała po równo? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
Bez przesady, 0.02V to jest równo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
spróbuj zmniejszyć moc o 2/3 i sprawdź czy się idealnie równo zbalansują. Daj znać |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Lut, 2015
|
|
|
zrób storage mode a potem ładowanie do 4.1, mi tak wyrównało pakiet ze roznice(wd raytronic c60) sa mniejsze niz 0.003 |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Ładowanie mniejszym prądem nie pomaga, a w trybie Storage Mode ładowarka nic nie robi - tzn. jak odpalam ten tryb, on niby się wykonuje, proces trwa, ale wartość prądu jest cały czas 0.0, napięcie też się nie zmienia. Podczas rozładowywana (Discharge) jest dokładnie tak samo, niezależnie od tego jaki prąd ustawię...
Ładowanie (Charge) i balansowanie (Balance) działa normalnie.
Co to z tym można zadziałać? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Możliwe też ze ta ładowarka nie jest na tyle dokładna i olewa tak male różnice.. Myślę ze nie masz się czym przejmować bo takie małe różnice są bez znaczenia |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Sam zbalansowałem ogniwa ręcznie, w tym momencie mam 4,09V na każdej sekcji ale ona i tak balansuje, nie wiem sam o co to chodzi...
A co z tą niemożnością rozładowywania? Drażni mnie to bo mam akumulatory o które muszę dbać, których nie używam i nie mam jak ich rozładować. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Skoro rozładowanie nie działa to hmmm.... wiem, że to zbyt pochopna teza, ale może ładowarka nie jest do końca sprawna? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Coś na pewno jest nie tak ;p.
Rozbierałem ją ale w środku wszystko wygląda ok.
Dodam że próbowałem rozładowywać 4S jak i 1S ale zawsze to samo... |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
U mnie z bmsem są większe rozjazdy. W pełni naladowany pakiet ma na ogniwach od 4,20 do 4,24. Właściwie to też nie wiem czy tak ma być |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
To jest "w normie", BMS odpala balancer jeśli jakaś cela wyjdzie ponad 4.27V i zbija ją do prawidłowego poziomu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
No właśnie dziwi mnie że nie zbił tego 4.24 bo leżał podpięty 2 dni. Wg info w necie to takie napięcie jest już szkodliwe dla lipoli |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Zalezy od BMS, czesto proces balansowanie jest między 4,20-4,22.
Jesli Ci sie utrzymuje taka roznica to podciagnij najsłabsza w trybiev1S lub obciaz najmocniejszą
aby spadlo napiecie.
Poza tym warto sprawdzic jakie sa napiecia po rozladowaniu pakietu po jezdzie. Wtedy bedziesz wiecej wiedzial o gorszym segmencie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
To co mówicie jest straszne. Sam myślałem o BMS-ie ale po tym co przeczytałem po prostu się boję i nie zdecyduję... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Gdzie jest napisane, że 4.24 jest szkodliwe dla lipo (i to jeszcze "na chwilę")?
Duzi producenci BMSów programują próg załączenia balansowania na do 4.27V.
Szkodliwe to jest 4.4V |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|