Projekt pierwszego ebajka 'Quest' |
Autor |
Wiadomość |
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015
|
|
|
W wolnej chwili udało mi się zajrzeć do środka.
Całość zdjęć:
https://drive.google.com/folderview?id=0B91UILn_7WFNVmtUUmlpYU5vTFk&usp=sharing
Obejrzałem płytkę i w zasadzie oko totalnego laika nie dostrzegło nic nadzwyczajnego.
Choć w zasadzie te wszystkie ścieżki nie wyglądają najładniej + dziwny kondensator. Niestety nie mam porównania ze sprawnym sterownikiem.
Coś co wygląda podejrzanie od spodu (DMS) z wierzchu zdaje się być ok ;]
|
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Stary kontroler pewnie zostanie zutylizowany na części.
Kupiłem inny sterownik, chyba taki sam jak jest obecnie na nexunie.
45A - szeroki zakres napięcia, więcej funkcji.
Sterownik ten ma jednak bardzo fajną opcję - praca w trybie bezczujnikowym.
Podłączyłem więc tymczasowo silnik bez halli, rower jeździ ale chyba ma mniej mocy mimo takich samych wskazań prądu.
Czy to normalne?
Czy są jeszcze jakieś wady jazdy bez czujek poza problemami z ruszaniem? |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Może się wydawać że ma mniej mocy bo nie startuje od razu a mniej pewnie bo musi złapać sygnał z halli. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015
|
|
|
Jak masz 120% to w trybie bezczujnikowym nie działa. Podobnie hamowanie regeneracyjne. |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Ciekawostka:
Podczas wczorajszej przejażdżki urwała mi się śruba 8mm pełniąca rolę uchwytu torque-arm, a druga śróba okazała się być porządnie wygięta - toż to kawał metalu, żałuję że nie wspawałem większego "płaskownika", mógłbym wtedy dać fi12
Czasem mam wrażenie że mój egzemplarz 9c jest zmutowany i ma x razy więcej momentu niż u pozostałych użytkowników
|
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Rakieta
początkujący
Wiek: 77 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
witam te śruby nadają się tylko do skręcania ogrodzenia , trzeba zakupić śruby wytrzymałościowe minimum 10,8 |
_________________ Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Teraz już wiem, z każdym doświadczeniem człowiek mądrzejszy
Zakupiłem śruby klasy 12.9, powinny przeżyć tą tymczasową konstrukcję |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Dobrze, że tymczasowa, patrząc na tą blokadę obrotu to wygląda jakbyś napędzał tym silnikiem jakąś snopowiązałkę |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Dobrze, że tymczasowa, patrząc na tą blokadę obrotu to wygląda jakbyś napędzał tym silnikiem jakąś snopowiązałkę |
No cóż - skoro zabezpieczenie w postaci popularnego na forum troque arm zamontowanego w 3 egzemplarzach (2 na jednej stronie osi + 1 na drugiej) nie dało rady i zniszczyło mi tylko gwint na ośce to trzeba było sięgnąć po bardziej drastyczne środki
Teraz przynajmniej widzę że oś nie ma szans się ruszyć, co najwyżej może pęknąć w środku (tudzież urwać miękką śrubę )
Tak czy owak rower, mimo wymienionego napędu, hamulców jest w tragicznym stanie i w kolejne wakacje muszę znaleźć amortyzowanego następcę, tam pewnie znów będzie trzeba walczyć z obracającą się ośką i w ruch pewnie pójdzie już wodne cięcie dedykowanej blokady, inaczej tego nie widzę |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
piotrrs11 napisał/a: |
No cóż - skoro zabezpieczenie w postaci popularnego na forum troque arm zamontowanego w 3 egzemplarzach (2 na jednej stronie osi + 1 na drugiej) nie dało rady i zniszczyło mi tylko gwint na ośce to trzeba było sięgnąć po bardziej drastyczne środki
|
Ja swojego kasetowca 7x9 w kole 28" gonię przy 19s 45A, i oryginalny torque arm (a w zasadzie podkładka z wypustem - bo do "arm" to jej duuużo brakuje ) wystarcza spokojnie bez najmniejszych problemów. Jestem pewien że wiele osób ma tak samo jak ja. Widocznie zawaliłeś coś przy montażu |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Mam jak i u brata jak i u mnie tylko wyprofilowane ucho ramy i nic się nie dzieje. Co jakiś czas sprawdzam czy śruby są dokręcone. Oba rowery 16s 45a 9c 10x6. Bez żadnego zabezpieczenia. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: |
Ja swojego kasetowca 7x9 w kole 28" gonię przy 19s 45A, i oryginalny torque arm (a w zasadzie podkładka z wypustem - bo do "arm" to jej duuużo brakuje ) wystarcza spokojnie bez najmniejszych problemów. Jestem pewien że wiele osób ma tak samo jak ja. Widocznie zawaliłeś coś przy montażu |
W zasadzie to nie ma tam chyba za bardzo co zepsuć przy montażu, wszystko było mocno skręcone i w "odpowiednią stronę".
Może to kwestia starej ramy która od samego początku nie była zbyt ciasna...
W każdym razie przypuszczam że jeśli włożę ten silnik teraz do jakiejś nowej ramy to spiłowany gwint znacznie ułatwi obrócenie się ośki.
Tak więc raczej nie uniknę stosowania porządnej blokady na tym egzemplarzu silnika. |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015
|
|
|
Z nudów zaprojektowałem uchwyty do nowego roweru, blacha 10mm.
Docelowo przecięty zostanie jeszcze kawałek uchwytu w otworze w głąb aby podczas skręcania ramiona bardziej się zacisnęły.
Jeden z nich mocowany będzie tylko pod małą śrubę koło przerzutki, a drugi też pod tą śrubkę oraz jeden z otworów do hamulca tarczowego IS.
I właśnie korzystając z okazji - może ktoś się orientuje jakiej średnicy jest śruba mocująca hamulec oraz ta "mała" poniżej (która nie mam pojęcia czemu służy ) |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
|