ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt pierwszego ebajka 'Quest'
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 09 Sie, 2015   

W wolnej chwili udało mi się zajrzeć do środka.
Całość zdjęć:
https://drive.google.com/folderview?id=0B91UILn_7WFNVmtUUmlpYU5vTFk&usp=sharing


Obejrzałem płytkę i w zasadzie oko totalnego laika nie dostrzegło nic nadzwyczajnego.
Choć w zasadzie te wszystkie ścieżki nie wyglądają najładniej + dziwny kondensator. Niestety nie mam porównania ze sprawnym sterownikiem.
Coś co wygląda podejrzanie od spodu (DMS) z wierzchu zdaje się być ok ;]


_________________
some random strrrr
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   

Stary kontroler pewnie zostanie zutylizowany na części.
Kupiłem inny sterownik, chyba taki sam jak jest obecnie na nexunie.

45A - szeroki zakres napięcia, więcej funkcji.
Sterownik ten ma jednak bardzo fajną opcję - praca w trybie bezczujnikowym.
Podłączyłem więc tymczasowo silnik bez halli, rower jeździ ale chyba ma mniej mocy mimo takich samych wskazań prądu.

Czy to normalne?
Czy są jeszcze jakieś wady jazdy bez czujek poza problemami z ruszaniem?
_________________
some random strrrr
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   

Może się wydawać że ma mniej mocy bo nie startuje od razu a mniej pewnie bo musi złapać sygnał z halli.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Jak masz 120% to w trybie bezczujnikowym nie działa. Podobnie hamowanie regeneracyjne.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Ciekawostka:
Podczas wczorajszej przejażdżki urwała mi się śruba 8mm pełniąca rolę uchwytu torque-arm, a druga śróba okazała się być porządnie wygięta - toż to kawał metalu, żałuję że nie wspawałem większego "płaskownika", mógłbym wtedy dać fi12 :mrgreen:

Czasem mam wrażenie że mój egzemplarz 9c jest zmutowany i ma x razy więcej momentu niż u pozostałych użytkowników :P




_________________
some random strrrr
 
 
Rakieta 
początkujący


Wiek: 77
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Chełmża
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

witam te śruby nadają się tylko do skręcania ogrodzenia , trzeba zakupić śruby wytrzymałościowe minimum 10,8 :mrgreen:
_________________
Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Teraz już wiem, z każdym doświadczeniem człowiek mądrzejszy :P
Zakupiłem śruby klasy 12.9, powinny przeżyć tą tymczasową konstrukcję
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Dobrze, że tymczasowa, patrząc na tą blokadę obrotu to wygląda jakbyś napędzał tym silnikiem jakąś snopowiązałkę :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

tas napisał/a:
Dobrze, że tymczasowa, patrząc na tą blokadę obrotu to wygląda jakbyś napędzał tym silnikiem jakąś snopowiązałkę :P

No cóż - skoro zabezpieczenie w postaci popularnego na forum troque arm zamontowanego w 3 egzemplarzach (2 na jednej stronie osi + 1 na drugiej) nie dało rady i zniszczyło mi tylko gwint na ośce to trzeba było sięgnąć po bardziej drastyczne środki :P

Teraz przynajmniej widzę że oś nie ma szans się ruszyć, co najwyżej może pęknąć w środku (tudzież urwać miękką śrubę :cool: )

Tak czy owak rower, mimo wymienionego napędu, hamulców jest w tragicznym stanie i w kolejne wakacje muszę znaleźć amortyzowanego następcę, tam pewnie znów będzie trzeba walczyć z obracającą się ośką i w ruch pewnie pójdzie już wodne cięcie dedykowanej blokady, inaczej tego nie widzę :neutral:
_________________
some random strrrr
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

piotrrs11 napisał/a:

No cóż - skoro zabezpieczenie w postaci popularnego na forum troque arm zamontowanego w 3 egzemplarzach (2 na jednej stronie osi + 1 na drugiej) nie dało rady i zniszczyło mi tylko gwint na ośce to trzeba było sięgnąć po bardziej drastyczne środki :P


Ja swojego kasetowca 7x9 w kole 28" gonię przy 19s 45A, i oryginalny torque arm (a w zasadzie podkładka z wypustem - bo do "arm" to jej duuużo brakuje :razz: ) wystarcza spokojnie bez najmniejszych problemów. Jestem pewien że wiele osób ma tak samo jak ja. Widocznie zawaliłeś coś przy montażu :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Mam jak i u brata jak i u mnie tylko wyprofilowane ucho ramy i nic się nie dzieje. Co jakiś czas sprawdzam czy śruby są dokręcone. Oba rowery 16s 45a 9c 10x6. Bez żadnego zabezpieczenia.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

bloodyopel napisał/a:

Ja swojego kasetowca 7x9 w kole 28" gonię przy 19s 45A, i oryginalny torque arm (a w zasadzie podkładka z wypustem - bo do "arm" to jej duuużo brakuje :razz: ) wystarcza spokojnie bez najmniejszych problemów. Jestem pewien że wiele osób ma tak samo jak ja. Widocznie zawaliłeś coś przy montażu :roll:


W zasadzie to nie ma tam chyba za bardzo co zepsuć przy montażu, wszystko było mocno skręcone i w "odpowiednią stronę".
Może to kwestia starej ramy która od samego początku nie była zbyt ciasna...

W każdym razie przypuszczam że jeśli włożę ten silnik teraz do jakiejś nowej ramy to spiłowany gwint znacznie ułatwi obrócenie się ośki.
Tak więc raczej nie uniknę stosowania porządnej blokady na tym egzemplarzu silnika.
_________________
some random strrrr
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

Z nudów zaprojektowałem uchwyty do nowego roweru, blacha 10mm.


Docelowo przecięty zostanie jeszcze kawałek uchwytu w otworze w głąb aby podczas skręcania ramiona bardziej się zacisnęły.

Jeden z nich mocowany będzie tylko pod małą śrubę koło przerzutki, a drugi też pod tą śrubkę oraz jeden z otworów do hamulca tarczowego IS.

I właśnie korzystając z okazji - może ktoś się orientuje jakiej średnicy jest śruba mocująca hamulec oraz ta "mała" poniżej (która nie mam pojęcia czemu służy :P )
_________________
some random strrrr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group