ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór silnika i sterownika
Autor Wiadomość
dejvo 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   Dobór silnika i sterownika

Witam wszystkich entuzjastów napędów elektrycznych! :mrgreen:

Tematem rowerów elektrycznych interesuję się od paru lat, ale od paru miesięcy czytam to forum i chodzi za mną myśl stworzenia własnego pojazdu :razz: , a raczej modyfikacji obecnego roweru na elektryka.
Od 2 tygodni czytam, analizuję i czytam i czytam ...i nie potrafię dobrać silnika i kontrolera do moich potrzeb. :cry: Dlatego chciałbym prosić was o pomoc w podjęciu decyzji.

Chciałbym, żeby był to rower głownie do dojazdów do pracy. Od czasu do czasu pojeździć po leśnych ścieżkach (to jest Poznań, tu nie ma wielkich górek).
- Prędkość średnia 25-30 km/h i maksymalna 45 km/h.
- Zasięg ~40 km
- Waga roweru z kierującym ~110 kg

Mam obecnie 9 akumulatorów Turnigy 5000mAh 4S1P, więc mogę je poskładać na dwa sposoby 66V 16S2P lub 50V 12S3P.
Niby kupiłem już jakiś chiński sterownik 48V na ebayu http://goo.gl/8QJNmH, ale to nie problem kupić coś innego, a ten sprzedać.

Chciałbym zachować obecny napęd z kasetą 9 rzędową i przełożyć ją na jeden z dwóch silników:
- 9C RH2809 D (7x9)
- 9C RH2804 D (14x4)

Obawiam się, że silnik 14x4 będzie bardzo mułowaty podczas ruszania z miejsca i pod górkę bez względu na sterownik i zasilanie. Z drugiej strony mógłbym jechać dużo szybciej na akumulatorze o niższym napięciu i większej pojemności.
Na chwilę obecną jestem przekonany do rozwiązania z silnikiem 7x9 i aku 66V 10Ah i wymiany sterownika, chyba że doradzicie coś innego.

Koledzy, który silnik i jaki sterownik wybrać, abym nie żałował wydanych pieniędzy?

Z góry dziękuję wam za pomoc,
dejvo
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Jeszcze jedna zasadnicza sprawa, w jaką obręcz zaplatany silnik? Bo jak np w 20" to jedynym słusznym byłby właśnie 14x4 :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Obecny sterownik jest tylko na 48V, może nie przeżyć 66V.
12S jak najbardziej by mu pasowało bo lipo ma dość płaską charakterystyke rozładowania więc do 3.4 na cele byś rozładowywał około. Mocy Ci raczej brakować nie będzie.
Silnik 7x9 jest ok ale przy zasilaniu 48V nie dostarczy ci prędkosci 45kmh
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

16s2p + 7x9 to jest dobre połączenie dla tego roweru
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
dejvo 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Jeszcze jedna zasadnicza sprawa, w jaką obręcz zaplatany silnik? Bo jak np w 20" to jedynym słusznym byłby właśnie 14x4 :P


Koło 26" to zwykły MTB/enduro rowerek
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Ja realizuję w tym momencie 14s3p z silnikiem 7x9 w kole 28", napiszę gdy będę wiedział jak to jedzie :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
dejvo 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

tas napisał/a:
16s2p + 7x9 to jest dobre połączenie dla tego roweru

No to muszę zmienić sterownik. Masz może propozycję jakiegoś sensownego sterownika do takiego zestawu (powiedzmy tak do 400 max. 500 zł)? [edit:literówka]

dejvo
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

no najfajniej byłoby dobrać jakiś dający max 40A
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Sterownik imo jest jak najbardziej ok, nic nie zmieniaj póki co ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
dejvo 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Czyli nie ma co, kupuję ten 7x9 i zasilanie robię 60V!

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Nad sterownikiem jeszcze chwilę pomyślę. Ten zamówiony jest jeszcze w drodze z Chin, więc nie wiem co on tam ma w środku.

dejvo
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Możliwe, że ruszy na 60V, ciężko wyrokować. Małe chińskie łapki wkładają do środka wszystko.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Ja przy kole 26 i zasilaniu 19s osiagałem na tym silniku 60km/h. Inny forumowicz przy 12s osiągał 40km/h.
Także wybór należy do Ciebie. Ogolnie są dwie drogi: małe koło+szybki silnik albo duże koło +wolny silnik.
Ja osobiście preferuje drugie rozwiązanie ze względu na duże bezpieczeństwo, pewność prowadzenia i komfort. 29er na szerokich na 3 cale oponach zapewnia komfort porównywalny z fullem na 26 calach o 100mm zawieszeniu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

To ma sens, ale niestety do czasu, aż komuś nie wpadnie do głowy >40A i w teren. Wtedy się bajka kończy pod tytułem "Silnik wolnobieżny w terenie" :)
Ale to tylko na górkach. Na nizinnym terenie jeszcze przejdzie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Witam wszystkich jako, że jest to mój pierwszy tutaj post.
Chciałem zapytać co Tas masz na myśli? Silniki wolniejsze z większym momentem lepiej wdrapują się na góry, czy coś mylę? W terenie górzystym lepiej sprawdzi się silnik 7x9 niż 10x6 , czy nie?
Czytam i czytam i 10x6 ma większą prędkość maksymalną kosztem momentu. A to moment jest istotny przy wspinaczkach.

A jeżeli już wspinaczek się uczepiłem to jaki silnik ( o podobnych parametrach ) bardziej się nagrzeje przy jeździe 25 km/h pod górę? 10x5 czy 5x10 ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

poczytaj od tej strony do końca:
http://forum.arbiter.pl/v...r=asc&start=195
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group