Dobór silnika i sterownika |
Autor |
Wiadomość |
dejvo
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015 Dobór silnika i sterownika
|
|
|
Witam wszystkich entuzjastów napędów elektrycznych!
Tematem rowerów elektrycznych interesuję się od paru lat, ale od paru miesięcy czytam to forum i chodzi za mną myśl stworzenia własnego pojazdu , a raczej modyfikacji obecnego roweru na elektryka.
Od 2 tygodni czytam, analizuję i czytam i czytam ...i nie potrafię dobrać silnika i kontrolera do moich potrzeb. Dlatego chciałbym prosić was o pomoc w podjęciu decyzji.
Chciałbym, żeby był to rower głownie do dojazdów do pracy. Od czasu do czasu pojeździć po leśnych ścieżkach (to jest Poznań, tu nie ma wielkich górek).
- Prędkość średnia 25-30 km/h i maksymalna 45 km/h.
- Zasięg ~40 km
- Waga roweru z kierującym ~110 kg
Mam obecnie 9 akumulatorów Turnigy 5000mAh 4S1P, więc mogę je poskładać na dwa sposoby 66V 16S2P lub 50V 12S3P.
Niby kupiłem już jakiś chiński sterownik 48V na ebayu http://goo.gl/8QJNmH, ale to nie problem kupić coś innego, a ten sprzedać.
Chciałbym zachować obecny napęd z kasetą 9 rzędową i przełożyć ją na jeden z dwóch silników:
- 9C RH2809 D (7x9)
- 9C RH2804 D (14x4)
Obawiam się, że silnik 14x4 będzie bardzo mułowaty podczas ruszania z miejsca i pod górkę bez względu na sterownik i zasilanie. Z drugiej strony mógłbym jechać dużo szybciej na akumulatorze o niższym napięciu i większej pojemności.
Na chwilę obecną jestem przekonany do rozwiązania z silnikiem 7x9 i aku 66V 10Ah i wymiany sterownika, chyba że doradzicie coś innego.
Koledzy, który silnik i jaki sterownik wybrać, abym nie żałował wydanych pieniędzy?
Z góry dziękuję wam za pomoc,
dejvo |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Jeszcze jedna zasadnicza sprawa, w jaką obręcz zaplatany silnik? Bo jak np w 20" to jedynym słusznym byłby właśnie 14x4 |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Obecny sterownik jest tylko na 48V, może nie przeżyć 66V.
12S jak najbardziej by mu pasowało bo lipo ma dość płaską charakterystyke rozładowania więc do 3.4 na cele byś rozładowywał około. Mocy Ci raczej brakować nie będzie.
Silnik 7x9 jest ok ale przy zasilaniu 48V nie dostarczy ci prędkosci 45kmh |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
16s2p + 7x9 to jest dobre połączenie dla tego roweru |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
dejvo
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Jeszcze jedna zasadnicza sprawa, w jaką obręcz zaplatany silnik? Bo jak np w 20" to jedynym słusznym byłby właśnie 14x4 |
Koło 26" to zwykły MTB/enduro rowerek |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Ja realizuję w tym momencie 14s3p z silnikiem 7x9 w kole 28", napiszę gdy będę wiedział jak to jedzie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
dejvo
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | 16s2p + 7x9 to jest dobre połączenie dla tego roweru |
No to muszę zmienić sterownik. Masz może propozycję jakiegoś sensownego sterownika do takiego zestawu (powiedzmy tak do 400 max. 500 zł)? [edit:literówka]
dejvo |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
no najfajniej byłoby dobrać jakiś dający max 40A |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Sterownik imo jest jak najbardziej ok, nic nie zmieniaj póki co |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
dejvo
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Czyli nie ma co, kupuję ten 7x9 i zasilanie robię 60V!
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Nad sterownikiem jeszcze chwilę pomyślę. Ten zamówiony jest jeszcze w drodze z Chin, więc nie wiem co on tam ma w środku.
dejvo |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Możliwe, że ruszy na 60V, ciężko wyrokować. Małe chińskie łapki wkładają do środka wszystko. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
Ja przy kole 26 i zasilaniu 19s osiagałem na tym silniku 60km/h. Inny forumowicz przy 12s osiągał 40km/h.
Także wybór należy do Ciebie. Ogolnie są dwie drogi: małe koło+szybki silnik albo duże koło +wolny silnik.
Ja osobiście preferuje drugie rozwiązanie ze względu na duże bezpieczeństwo, pewność prowadzenia i komfort. 29er na szerokich na 3 cale oponach zapewnia komfort porównywalny z fullem na 26 calach o 100mm zawieszeniu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015
|
|
|
To ma sens, ale niestety do czasu, aż komuś nie wpadnie do głowy >40A i w teren. Wtedy się bajka kończy pod tytułem "Silnik wolnobieżny w terenie"
Ale to tylko na górkach. Na nizinnym terenie jeszcze przejdzie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Witam wszystkich jako, że jest to mój pierwszy tutaj post.
Chciałem zapytać co Tas masz na myśli? Silniki wolniejsze z większym momentem lepiej wdrapują się na góry, czy coś mylę? W terenie górzystym lepiej sprawdzi się silnik 7x9 niż 10x6 , czy nie?
Czytam i czytam i 10x6 ma większą prędkość maksymalną kosztem momentu. A to moment jest istotny przy wspinaczkach.
A jeżeli już wspinaczek się uczepiłem to jaki silnik ( o podobnych parametrach ) bardziej się nagrzeje przy jeździe 25 km/h pod górę? 10x5 czy 5x10 ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
|