ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[O] SILNIK MXUS 3000W
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

200stopni nie osiągnie ;) a taka sytuacja będzie kilka sekund zazwyczaj. I taka ręku nikt go trzymać nie będzie... Ale już wcześniej koledzy napisali ze mieszczą się awg11 więc w czym kłopot
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

tas napisał/a:

A trzymaleś kiedyś w ręku 30cm kawałek przewodu, na którym odkłada się 22W ciepła? ;)


Mam tak zamocowane przewody, że jadąc rowerem nie muszę ich trzymać :razz: :mrgreen: :mrgreen:

Przewód w PVC (standardowa izolacja) 2,5 mm2 przy 30A i temp. powietrza 25 st.C nagrzeje sie do 70 st.C,
przy 60A - 105 st.C,
przy 90A - 150 st.C

i to warunkach stałego obciazenia.

Przewody zasilajace fazowe w silnikach mają dużo cieńsza izolacje, obciążenie nie ma charakteru ciagłego, więc i temperatura bedzie dużo niższa.

Podwajanie przewodów aczkolwiek korzystne to wcale nie jest konieczne.

pzdr
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Zakładając jeszcze ile miedzi jest w miedzi :P Dla przykładu jakiś czas temu skusiłem się i kupiłem powiedzmy okazyjnie przewód dwużyłowy 2,5mm. Wszystko fajnie ok tylko jakiś on taki dziwny twardy, jak się okazało nie jest to czysta miedz, tylko stop. Przykładając do niego magnes przewód jest bardzo sympatycznie przyciągany, w takim przewodzie będą większe straty. Małe chińskie rączki wszystko potrafią podrobić :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Traktor69, tu mamy problem, bo zależy jak rozumiesz "stałe obciążenie". Bo w/g producentów to oznacza dłużej niż 10sek, czyli tylko przyśpieszanie wlicza się w "na chwilę". Dla przykładu w temacie o silniku jest filmik z ruszania na 100A. Osiąga ponad 100st w 40sek. Czy to już jest ciągłe obciążenie, czy tylko chwilowe? Ja spaliłem silnik (specjalnie) pod 1 górkę, w niecałą minutę zrobił z 50 do 250st. Przewody zamknięte w 2 izolacjach, 3 naraz naprawdę spalisz w 15sek*. W naszym rowerowo-terenowym ebajkowaniu prądy chwilowe = prądy ciągłe (bo się jeździ po górkach, no i w myśl ogólnej zasadzie "mogę jeździć 70km/h pod górkę więc jeżdżę). Zawsze tak było, jest i będzie :P (więc wymiana/pogrubienie przewodów jest obowiązkowe w teren/maxa przy takim stylu jazdy)

*tzn nie spalisz, ale przetopi się izolacja i przewody się w wiązce połączą doprowadzając do zwarcia (zawsze się topi w osi, w silniku albo na pierwszych 10cm od sterownika). Widziałem/naprawiałem takich awarii kilkanaście. Pal licho, jeśli się zewrą przewody fazowe, bo sterownik ma szansę zareagować. Ale jak się przetopią z czujnikami halla to jest po sterowniku.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group