|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
[O] SILNIK MXUS 3000W |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015
|
|
|
200stopni nie osiągnie a taka sytuacja będzie kilka sekund zazwyczaj. I taka ręku nikt go trzymać nie będzie... Ale już wcześniej koledzy napisali ze mieszczą się awg11 więc w czym kłopot |
|
|
|
|
Traktor69
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 84 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
tas napisał/a: |
A trzymaleś kiedyś w ręku 30cm kawałek przewodu, na którym odkłada się 22W ciepła? |
Mam tak zamocowane przewody, że jadąc rowerem nie muszę ich trzymać
Przewód w PVC (standardowa izolacja) 2,5 mm2 przy 30A i temp. powietrza 25 st.C nagrzeje sie do 70 st.C,
przy 60A - 105 st.C,
przy 90A - 150 st.C
i to warunkach stałego obciazenia.
Przewody zasilajace fazowe w silnikach mają dużo cieńsza izolacje, obciążenie nie ma charakteru ciagłego, więc i temperatura bedzie dużo niższa.
Podwajanie przewodów aczkolwiek korzystne to wcale nie jest konieczne.
pzdr |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
Zakładając jeszcze ile miedzi jest w miedzi Dla przykładu jakiś czas temu skusiłem się i kupiłem powiedzmy okazyjnie przewód dwużyłowy 2,5mm. Wszystko fajnie ok tylko jakiś on taki dziwny twardy, jak się okazało nie jest to czysta miedz, tylko stop. Przykładając do niego magnes przewód jest bardzo sympatycznie przyciągany, w takim przewodzie będą większe straty. Małe chińskie rączki wszystko potrafią podrobić |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
Traktor69, tu mamy problem, bo zależy jak rozumiesz "stałe obciążenie". Bo w/g producentów to oznacza dłużej niż 10sek, czyli tylko przyśpieszanie wlicza się w "na chwilę". Dla przykładu w temacie o silniku jest filmik z ruszania na 100A. Osiąga ponad 100st w 40sek. Czy to już jest ciągłe obciążenie, czy tylko chwilowe? Ja spaliłem silnik (specjalnie) pod 1 górkę, w niecałą minutę zrobił z 50 do 250st. Przewody zamknięte w 2 izolacjach, 3 naraz naprawdę spalisz w 15sek*. W naszym rowerowo-terenowym ebajkowaniu prądy chwilowe = prądy ciągłe (bo się jeździ po górkach, no i w myśl ogólnej zasadzie "mogę jeździć 70km/h pod górkę więc jeżdżę). Zawsze tak było, jest i będzie (więc wymiana/pogrubienie przewodów jest obowiązkowe w teren/maxa przy takim stylu jazdy)
*tzn nie spalisz, ale przetopi się izolacja i przewody się w wiązce połączą doprowadzając do zwarcia (zawsze się topi w osi, w silniku albo na pierwszych 10cm od sterownika). Widziałem/naprawiałem takich awarii kilkanaście. Pal licho, jeśli się zewrą przewody fazowe, bo sterownik ma szansę zareagować. Ale jak się przetopią z czujnikami halla to jest po sterowniku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|