ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
atomek1000 Możesz wyjaśnić jaki wpływ na ilość wh ma rodzaj sterownika ? Kwestia napięcia odcięcia czy co innego ?

z

Skoro sterownik 45 A a pakiet 10P, no to 4,5 A na ogniwo. Dlatego do obliczeń bierzemy niższą pojemnosc, bo taki prąd przekracza 0,2C.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Również zastanawiam się nad kolejną konfiguracją 10x6 45A 13s9p lub 7x9 30A 20s6p.
Moc prawie identyczna. Prędkość maksymalna wychodzi delikatnie wyższe dla silnika 7x9 z 20s (53kmh vs 61kmh) . Pojemność baterii również niemal identycznie (+3% na korzyść 20s6p)

Pytanie jak to będzie z temperaturą 7x9 przy 30A i 20s? Nie będzie odcinać zabezpieczenie co chwila? W 7x9 są chyba dosyć cienkie uzwojenia..

Drugie pytanie - czy 7x9 faktycznie będzie miał większy moment z dołu skoro będzie miał 30A (na napięciu nominalnym 74V) zamiast 45A (na napięciu 48V)? moc maksymalna wychodzi porównywalne (2220 vs 2165 dla napięć nominalnych). Na nexunie są podane momenty 60Nm i 90Nm dla obu silników ale przy jakich prądach i napięciach to nie wiem...

Którą konfiguracje byście wybrali i dlaczego?
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

esati napisał/a:
...Pytanie jak to będzie z temperaturą 7x9 przy 30A i 20s? Nie będzie odcinać zabezpieczenie co chwila? W 7x9 są chyba dosyć cienkie uzwojenia...


Zależy od sposobu jazdy i terenu, jak będziesz miał ciągłe podjazdy albo często ruszał to się zagrzeje. Na przeciętnej drodze nie powinno być problemu.

Ja mam 7x9 przy 45A i 20s i grzeje się dużo bardziej niż na 16s.
Po jakimś czasie uczymy się tego zestawu i da się tak jeździć aby cała wycieczka była bez ani jednego postoju.
Jak chcesz mieć spokój to najlepsze dla 7x9 jest 16S , tylko wtedy dla mnie max prędkość jest zbyt mała.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Mitar napisał/a:
Jak chcesz mieć spokój to najlepsze dla 7x9 jest 16S , tylko wtedy dla mnie max prędkość jest zbyt mała.

A jaka będzie max prędkość dla koła 29''.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Słyszałem opinię, że 7x9 nie jest taki mocny jak jest opisywany w stosunku do 10x6. Rzekomo 7x9 fajnie przyspiesza jak ma 20S. Osobiście czuje niedosyt V max przy 13S ale jest jak jest. ( 38 km/h)
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Skad takie opinie? Przseciez te silniki maja ta sama moc nominalna wiec wszystko jest kwestia ile A i V podlaczysz a silniki beda miec te same parametry. Popatrz na symulatory
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Na 7x9 między 16S a 20S jeśli chodzi o przyspieszenie to nie ma az tak wielkiej różnicy przy starcie, do 20km/h w sumie jest podobnie natomiast od 20 jest spora różnica.

Ostanio sprawdzaliśmy z kumplem 7x9 wolnobieg 20S VS 7x9 kaseta 16S
Z dokumentacji wynika że kaseta jest nieznacznie lepsza.
Start i do 20km/h praktycznie równo , po 20km/h nagle Wolnobieg na 20S odstawił kasetę daleko w tyle, już nie mówię o tym że kolega nie mógł pojechać więcej jak 45 a ja leciałem 60.

Fajnie jakby ktoś zrobił porównanie coś pokroju 16S i więcej między 7x9 a 10x6 i to nie na symulatorze tylko w warunkach polowych.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Mitar napisał/a:
kolega nie mógł pojechać więcej jak 45 a ja leciałem 60.


Na 16s do 45 a na 20s aż do 60?
To spora różnica.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Przy 10x6 będziesz miał jeszcze większą różnicę bo to volty nadają max prędkość a nie waty.
7x9 ma 0.75km/h na każdy 1V,
10x6 ma 1.0km/h na każdy 1V zasilania

To oczywiście wszystko przybliżone wartości ale jak sam widzisz między 16S a 20S jest około 16V różnicy w szczycie naładowania. Co daje około 12km/h róznicy w teorii, u mnie w praktyce jest to 15km/h
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Ja mam 13S 7x9, może ktos w okolicach Warszawy ma 13S 10x6. Można się porównać ;-)
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Nie zapominajcie o wadze rajdera :wink:
 
 
rejmana 
początkujący
rejmana


Wiek: 56
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Witam
Mam małe doświadczenie, ale mój rower Giant 26" 10×6 16s12p gt1500
jak był nowy to max jechał 61 km/h ustawienie sterownika 80%
i szybko się zbierał ( na światłach nawet motocykl nie miał szans)
Nie mam porównania jak by było na 20s , ale logiczne że byłby szybszy
tylko zagrzał by się szybciej. :razz:
_________________
Jeżdżę GIANT escaper 26 cali NC10x6, GT1500, 16s12p
 
 
rejmana 
początkujący
rejmana


Wiek: 56
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Zapomniałem dopisać
moja waga 85 kg
rower ok. 35 kg
_________________
Jeżdżę GIANT escaper 26 cali NC10x6, GT1500, 16s12p
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Ja mam 13S 7x9, może ktos w okolicach Warszawy ma 13S 10x6. Można się porównać ;-)


Bardzo chętnie.
Jaki prąd?
Mam 13S 10x6 45A.
Mogę też ograniczyć do dowolnej wartości jak coś.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

rejmana napisał/a:
Zapomniałem dopisać
moja waga 85 kg
rower ok. 35 kg


Można się kiedyś spotkać bo to samo Miasto ;) , możemy sprawdzić 3 setupy
w zasadzie wszystko mamy podobnie łącznie ze sterownikiem i rozmiarem koła
10×6 16S - twój
7x9 16S - mojego znajomego
7x9 20S - mój

Waga pewnie będzie podobna więc wyniki by coś mówiły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group