ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V
Autor Wiadomość
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V

Witam.

Może ktoś ma doświadczenie czego można się spodziewać na rowerze krosowym z baterią LifePo4 48V , 10Ah wybierając któryś z silników:

1. Nine Continent RH2804 D (14x4) Tył KASETA 50Nm
2. Nine Continent RH2806 (10x6) Tył 60Nm
3. Nine Continent RH2808 (8x8) Tył 80Nm
4. Nine Continent RH2809 (7x9) Tył 90Nm

Nie mam zupełnie odniesienia ale wiem że im więcej Nm tym lepiej rower przyspiesza ale spada prędkość maksymalna.
Czy mógłby mi to ktoś obrazowo wyjaśnić jakie są różnice w przyspieszaniu ?

NIe wiem jaką wielkość koła wybrać czy 26'' czy 28''

Zależy mi na dużych prędkościach bo do pracy mam 4 długie płaskie asfaltowe odcinki o małym natężeniu ruchu (łącznie ok. 7.5-8km w jedną stronę) ale jest kilkanaście miejsc gdzie muszę praktycznie stanąć i ruszać od nowa (światła, przejścia, zakręty 90 stopni, itp) chciałbym pokonywać długie proste maksymalnie szybko a jednocześnie ruszać z miejsca z "verwą" , nie wiem który silnik wybrać i czy bateria 10Ah wystarczy na 16 kilometrów.

A może nie tylko silnik się liczy ale również sterownik ? Jaki powinienem dobrać zestaw silnik + sterownik aby szybko jeździć + dobrze przyspieszać?




Andrzej
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Na samym początku należy nadmienić ze przyspieszenie będziesz miał mocno ograniczone z powodu baterii. Więcej jak 2C raczej z niej nie wyciągniesz bezpiecznie wiec nic będzie w granicach max 1kW. Reszta zależy od silnika czy będziesz wolał prędkość czy moment. Przy1kW nie pojedziesz szybciej jak 50km/h zakładając przelicznik prędkości 1V-1km
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Bateria jaką chciałem zakupić to takie coś gotowe:

http://www.maxev.pl/p119,...4-48v-10ah.html

Czy są jakieś "mocniejsze" ? Na czym polega 2c, 3c itd ?


Raczej sam nie złoże pakietu chyba że ktoś na forum zaoferuje coś podobnego, zależy mi na prostym "plug and play" - ładownaie jednym kabelkiem :-)
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

7x9 delikatnie traktuje stokową baterię a i z 28" da sobie radę. Prędkość to opór a im szybciej tym gorzej :razz:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Chlopaku za tą ceną ten aku to szaleństwo. Jak chcesz to napewno na forum Ci ktoś to samo za 1000zł złoży z choćby turnigy hardcasów.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Za 1000 zl takiej samej nikt nie dostarczy, przeciez to nie tylko gole ogniwa ale i obudowa, bms itd.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Za te pieniądze możesz mieć najbardziej niezawodna baterie od Pinga.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Rafał trochę przesadzasz - z turnigów to by było pewnie za jakieś 1300-1400 zł. Bo i bms i ładowarka i obudowa. Za lekko ponad 2k była by prawie ponad dwa razy większa bateria 60v 15ah
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
Ostatnio zmieniony przez sietaz Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

sietaz napisał/a:
Rafał trochę przesadzasz - z turnigów to by było pewnie za jakieś 1300-1400 zł. Bo i bms i ładowarka i obudowa


6 turnigy 4s500mah
6*115zł=690zł
BMS 200zł
200+690= 890zł
zostaje 110zł na obudowę no i jeszcze trzeba dorzucić ładowarke
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

No jeżeli coś z chin sciagniesz to tak bo biorąc ceny od nas bms 260, ładowarka 230 daje 1180 zł. Plus obudowa, która trzeba zrobić bo nie ma takowych. Nie zapominając, że nikt za darmo składać tego nie będzie
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Hej chłopaki, nie kupowałem i nie chce niczego sam sprowadzać z chin, wole zapłacić za gotowe rozwiązania.
Piszecie że w tej cenie można zrobić samodzielnie lepszą baterię - ok, poszukam w dziale 'bazar'.
Może ktoś faktycznie potrafi.

Problem mam taki że w pracy rower sobie stoi niepilnowany a ja chciałbym mieć łatwą możliwość zabrania ze sobą baterii (gdzie mógłbym też ją podładować) dlatego szukałem gotowego rozwiązania.

Po za tym czy taką "domowym sposobem" zrobioną baterię można ładować jednym kabelkiem ? Tzn bez przepinania ładowarki od pakietu do pakietu.


Co do silników zobrazujecie mi w ile sekund osiągne prędkość maksymalną dla danego silnika ?
Zupełnie nie mam pojęcia jak taki rower przyspiesza, podajcie jakąś przybliżoną wartość
np. dla tego najszybszego silnika RH2804 D (14x4) 50Nm to będzie około 20-30 sekund
a dla tego najmocniejszego RH2809 (7x9) 90Nm mniej więcej tyle a tyle...

Masa wszystkiego wraz ze mną to około 120kg.

Naprawdę nie wiem który silnik wybrać a wszystkie są w podobnej cenie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Każdy wymieniony silnik w każdym rowerze działa idealnie i będziesz bardzo zadowolony, jak zresztą każdy, kto usiadł i zrobił pierwszą jazdę :)

Jednak niektóre modele spisują się lepiej w pewnych rowerach. Ale czynnikiem decydującym jaki silnik wybrać nie jest ilość uzyskiwanych Nm tylko tereny po którym chcesz jeździć, napięcie zasilania, prąd jaki masz w planie kierować do silnika, prędkość jakiej się spodziewasz, styl jazdy, rozmiar kół w rowerze. Znając te czynniki można doradzić optymalny wybór. No i to, że jeden silnik ma 50 inny 70Nm to są tylko cyferki i tak naprawdę mało mówią.
Paradoksalnie często jest tak, że to np "słabszy" silnik będzie się sprawdzał o wiele lepiej niż "mocniejszy".

Silnik 10x6 karmiony prądem 42A przyśpiesza od 0-50km/h 7sek (100kg całość)
Od 50 do 65 kolejne 7sek
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Dzięki Tas, ten post wiele wyjaśnia, teraz wiem czego można się spodziewać.

Ten silnik co piszesz jest dostępny od ręki a czy możesz coś więcej powiedzieć o tym najnowszym RH2804 D (14x4) ?


Moja trasa to 95% nizinny asfalt, idealny płaski, równy i prosty, lecz czasami są "przeszkadzajniki" i nie da się pokonać całej trasy na pełnym gazie, dlatego chce by rower przyspieszał od 0 tak szybko jak tylko się da. 50km/h to mniej więcej wartość jakiej oczekuje, ale widzę że bez baterii-samoróbki to się nie uda.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Jeśli zamierzasz kupić baterię gotową ze sklepu to powinieneś wybrać silnik wolnobieżny bo najlepiej spożytkuje prąd pod kątem przyśpieszenia. Jeśli jednak zamierzasz samemu zrobić baterię, co praktyce powoduje, że nie masz żadnych restrykcji odnośnie obciążalności baterii to powinieneś wybrać szybszy silnik niż wolnobieżny. Szybsze silniki lepiej znoszą duże prądy. Jasne, że przy małych prędkościach sobie słabiej radzą, ale na Twoim terenie równinno-nizinnym nie ma ryzyka katowania na stromiznach, więc można to pominąć.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Witajcie

Zbudowałem wkońcu swój pierwszy rowerek i tam też opisałem użyte rozwiązania

Chciałbym podlinkować to co zrobiłem żeby to miało swój koniec:

http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58135#58135
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group