Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017
|
|
|
esati napisał/a: | Elektrotonus napisał/a: | Ja mam 13S 7x9, może ktos w okolicach Warszawy ma 13S 10x6. Można się porównać |
Bardzo chętnie.
Jaki prąd?
Mam 13S 10x6 45A.
Mogę też ograniczyć do dowolnej wartości jak coś. |
No to idealnie do testów, ja mam blokowy GT 500 max 30A. Baterie mamy obaj 13S Moja waga 90 kg bajka ok 35 kg. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
No i super. To dziś porównamy. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Sam jestem ciekawy jak to wypadnie, zróbcie kilka testów aby wyeliminować czynnik ludzki. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Dziś wieczorkiem, moja waga 90 , kolegi 82. Jego rower 32 mój 34. Co proponujecie sprawdzić, metodologia testów ? |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
10kg różnicy - po testach zamieńcie się rowerami i powtórzcie test. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Najlepiej było by to nagrać , ale jak nie macie nikogo to wystarczy, że opiszecie wrażenia.
Pewnie wszystkich interesuje jaka jest różnica przy starcie o ile słabiej ruszy 10x6 , no i można by przetestować start ale od pewnej prędkości, powiedzmy jedziecie równo 20km/h i dajecie w palnik, tu powinien przewagę mieć 10x6 ale może być niespodzianka przynajmniej do powiedzmy 30km/h.
Mnie też osobiście interesuje grzanie się silników ale to będzie ciężko przetestować bo musieli byście przed testami mieć podobną temperaturę na silniku.
xyz2a napisał/a: | 10kg różnicy - po testach zamieńcie się rowerami i powtórzcie test. |
Jeden może zabrać do plecaka 10kg
A tak serio w sumie mogą też zrobić dla porównania zamiankę miejsc.
A i jeszcze jedno najważniejsze!, zgrajcie jakoś swoje napięcia żeby jeden nie był na full a drugi już na wykończeniu baterii |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
mam być ebikem w Warszawie, niewiem czy dziś sie rusze, czy jutro, na jakiej ulicy jak co? to bym swojego z lekka też porównał. Dodam że mam skalibrowany dobrze watomierz:)
Mxus MX01C. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Koło 17.30-18 ul. Dolna stacja ORLEN. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Będę dziś ok 18.00 na stacji przy zbiegu ulic Dolnej i Sobieskiego.
Będę miał ~90% baterii. Zabiorę kogoś ze sobą i kamerkę to może uda się coś nagrać.
Mnie ciekawi porównanie przyspieszenia na płaskim i pod górę 10x6 30A vs 7x9 30A do 20km/h i od 20km/h oraz 10x6 45A vs 7x9 30A do 20km/h pod górę. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
poza przyśpieszeniem zmierzcie jeszcze jaki prąd (w Wh) został pobrany bo to jest druga cześć waszego pomiaru
moment (przyśpieszenie) i Wh (efektywność) dopiero stanowią całościowy obraz dla porównania |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Bardzo ciekawie się zapowiada i licze na jakieś miarodajne wyniki co by ładnie to porównać, u mnie będzie 10x6 i jestem ciekaw ile strace lub zyskam względem 7x9 .
Powodzenia i czekam na wyniki, tylko zmierzcie te Wh bo nie będzie pełni obrazu silników. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Dzięki za spotkanie Panowie. W sumie wyszedł mały zlocik
Niestety ale porównanie będzie tylko subiektywne. Jest tyle zmiennych czynników że nie da się tego przedstawić liczbowo - tylko jeden rower miał wyskalowany watomierz. Te kilka kg wagi różnicy już wywraca wyniki do góry nogami.
10x6 - rower czarny
7x9 - rower zielony
oba rowery bateria 13s w ~90% naładowana (~53V).
1. https://youtu.be/5mE6nG-36Lw
Ja na rowerze 10x6 30A, Electronus na rowerze 7x9 30A (zestaw ~10kg cięższy) i przyspieszenie do 25-30km/h wychodzi niemal identycznie, potem 10x6 zyskuje.
..zamiana rowerami...
2. https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja na rowerze 7x9 30A , Electronus na rowerze 10x6 30A (zestaw ~7kg cięższy) i 7x9 jest szybszy do 25-30km/h o jakieś 2-3 długości roweru, potem 10x60 dogania a potem przegania.
..zwiększenie prądu w 10x6...
3. https://youtu.be/h1GQrWnkih8
Ja na rowerze 7x9 30A, Electronus na rowerze 10x6 45A (zestaw ~7kg cięższy ale prąd już o 15A wyższy) - przyspieszenie do 25-30 km/h tak samo, z czego czym szybciej tym więcej zyskuje 10x6:
Moje subiektywne wnioski:
- silniki są bardzo zbliżone i różnice są minimalne. Potwierdza się że 7x9 ma trochę lepsze przyspieszenie z dołu, ale nie są to wielkie różnice - istotniejsza jest waga jeźdźcy i roweru, bo 10kg różnicy ma ZNACZNIE większy wpływ i odwraca wyniki
- w 7x9 są trochę większe opory i ciężej jechać bez wspomagania
- 7x9 z 13s ze względu na niższą prędkość maksymalną jest wyraźnie słabszy powyżej 30kmh
- niestety nie było jak sprawdzić zużycia energii - tutaj może być delikatnie na plus dla 7x9 (przynajmniej tak wychodzi na symulatorze)
Co bym wybrał gdybym mógł ponownie składać zestaw? To zależy. 7x9 13s jest dla mnie za wolny, więc wahałbym się między 7x9 20s 30A a 10x6 13s 45A.
Dobre wrażenie na zlocie zrobiły na mnie silniki mxusa przekładniowe, niby nominalnie 500W (np. mxus01c) ale chłopaki mieli ustawione ~70V i ~30A - większa sprawność, cichszy, lżejszy, mniejszy a przyspieszenie jeszcze delikatnie lepsze niż 10x6 13s 45A i porównywalne z 10x6 13s 60A - z tym że ja kilka przyspieszeń na 60A i miałem 100C na silniku a mxus przekładniowy nawet ciepły nie był. Pozostaje kwestia żywotności przekładni przy takiej mocy. I nad tym bym się zastanowił. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Potwierdzam opinie Kolegi Tylko wciąż mam takie odczucie, że w miejskiej dynamicznej jeździe gdzie trzeba często przyspieszać i zaraz hamować w przedziale 0-25km/h 7x9 wydaje się elastyczniejszy. Takie mam odczucie, może subiektywne.
Przy silnikach 7x9 i 10x6 30A 48V (13S) waga roweru ma kolosalne znaczenie. Jako będąc najcięższym ze zlotowiczów ważąc 91 kg każdy rower wyraźnie słabiej przyspieszał ze mnąna pokładzie jechał w stosunku do osoby o wadze 70-80kg. Niby oczywiste ale jednak.
Fajny natomiast mały mxus 500W przekładniowy. Na 17S i sterowniku 30A jechał ze mną ponad 50km/h żwawo przyspieszając. Moc 2 KW ! Fajny wybór do miejskiego ścigacza. Wcale nie był jakiś głośny.
IMG_20170824_192215982.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 217 raz(y) 3,29 MB |
IMG_20170824_191826888.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 224 raz(y) 3,08 MB |
IMG_20170824_192251364.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 236 raz(y) 4,25 MB |
IMG_20170824_192239138.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 3,31 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Czw 24 Sie, 2017, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Ten MX01C ma nominalnie 500W, a ganialiśmy dzisiaj na 2000W i nawet się specjalnie nie grzał. Nie rozumiem ale podoba mi się. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
A miał jakiś czujnik temp czy sprawdzaliście łapką? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|