Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
łapkologicznie ale serio fajnie zaiwaniał jak na maluszka. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Dłonią ale po chwili postoju Wiem że różnica jest znaczna wewnątrz/na zewnątrz bo mój miał z zewnątrz z ~50-60C a w środku ~100C, ale ten mxus to nawet wyraźnie ciepły z zewnątrz nie był... Na symulatorze go niestety nie ma ale inne przekładniowe silniki mają 15-20% wyższą sprawność dla niskich prędkości a to jest gigantyczna różnica.. za dobrze to wygląda, musi być jakieś ale... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
to dlatego wam się wydawało, że był zimny bo musielibyście widzieć jak taki silnik jest zbudowany. On ma tak jakby 2 obudowy. Ta środkowa ruchoma izoluje termicznie uzwojenia od tej zewnętrznej.
Dlatego silniki przekładniowe są tak wrażliwe na temperaturę i tak łatwo je zniszczyć bo nie dają żadnych oznak przegrzania i co gorsze bardzo powoli tą temperaturę wytracają.
Z zewnątrz zimny, w środku 180st i cyna się na przewodach fazowych topi
Dlatego też jest to jeden z powodów, dla którego nie spotkacie silników przekładniowych powyżej 500W, nie nadają się do mocnych elektryków i dużych prądów. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 24 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
On na prawdę fajnie przyspieszał, nie wierzyłem, że przekładniówka jest tak cicha i tak fajnie może jechać. Oczywiście gdybyśmy mieli sterowniki FOC/Sinus nasze DD były by cichsze, jednak praca tego mxusa wcale nie była jakaś irytująca. Myślisz, że dłuższa trasa z mocą powyżej 1 KW by zabiła ten silnik ? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
faktycznie - cenna uwaga Tas.
Czyli czujnik temperatury wewnątrz to mus.
https://www.youtube.com/watch?v=pH-52IgJui8
Ciekawe też na ile przekładnie wystarczą przy takiej mocy. Z drugiej strony nie są jakieś drogie - ~30 USD na ali więc o ile nie trzeba by wymieniać częściej niż raz na sezon to nie widzę problemu. Zaciekawił mnie bardzo ten silnik. Pozostaje pytanie czy wcześniej wysiadkę w trasie zrobi 9c na 3kW czy ten mxus na 2kW.
Albo dorzucić taki silnik w wariancie ~500W na przednie koło i mieć 2WD |
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 24 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
No to akurat nie trudno zgadnąć
Poza tym zauważ, że Mxus był zasilany jakimś sinusem, temu był cichy oraz pewnie (co chyba najważniejsze) był nowy i z małym przebiegiem, w połowie sezonu, jak już się dotrze przekładnia to zrewidujesz czy ta cichość mu pozostała |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Mxus na blokowym działał |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Mxus na blokowym działał |
ale są też "blokowe" sinusy (bez FOC) które w porównaniu do trapezowych są cichsze i sprawniejsze na niższych rpm (trapezowy jest sprawniejszy na wyższych rpm), więc nie wiem jakie chłopaki mieli.. mogli by napisać.. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Panowie fajne testy wyszły, wygląda na to że zamiast inwestować w waty to lepiej zrzucić kilka kilo
Wychodzi na to, że 7x9 najlepiej budować 16S-20S aby prędkość byłą jako taka zadowalająca
10x6 jest trochę bardziej elastyczny bo tu można walczyć amperami przy nawet 13S
Ja mam u siebie 7x9 20S 45A i jedyne co doskwiera to brak FOC i pilnowanie temp. |
|
|
|
|
zygmakos
początkujący zygmakos
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
oczywiście spotkanie było git ale ja niestety byłem Mac'iem /sterow. bloc. max 72A-lifeA123 16s/było miło dzięki i namawiam forumowiczów na częste spotkania w-wskie... |
_________________ zygmakos |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: |
Ja mam u siebie 7x9 20S 45A i jedyne co doskwiera to brak FOC i pilnowanie temp. |
Subiektywnie - jak bardzo pilnowania temperatury? Ile możesz wykonać przyspieszeń jedno po drugim na płaskim z manetką do oporu (do momentu kiedy zaczyna maleć moc) zanim silnik przekroczy 100C? U mnie na 10x6 13S 60A jest to kwestia 7-8 przyspieszeń z manetką do oporu i mam 100C na silniku (i gorące przewody fazowe wewnątrz skrzynki). Jeżeli 7x9 by to lepiej znosił w takiej konfiguracji to byłby znacznie lepszą opcją, tym bardziej że to jest ponad 3,5kW |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Nie testowałem tego w taki sposób, spróbuje wykonać taki test i wkleję wyniki.
Co do pilnowania to po prostu musiałem się nauczyć jak jeździć aby po 20min jazdy nie stawać bo 100C jest bardzo łatwo osiągnąć , jak śmigam po wzniesieniach lub z małymi prędkościami to i raz na jakiś czas odpala się zabezpieczenie na 150C.
Tu jest przykładowy przejazd ~6km u góry jest legenda
Jest to raczej przejazd dość szybki z małą ilością startów. Wszystkie wartości są realne tylko moc jest przeskalowana.
Natomiast nie zauważyłem aby moc silnika jakoś znacznie spadała przy wysokiej temperaturze.
Może to jest u ciebie wina za przewodów fazowych? Podwajałeś je? |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Osiągi miałbym znacznie lepsze, gdybym miał lepszą baterie, bo co prawda sporo 17s ale tylko 4p, więc mi napięcie ładnie spada po wciśnieciu np z 70V na 64V, konkurencji na tym małym zlocie dla siebie niewidziałem, ale to przy moiej wadze 61kg.Przy większej wadze bym sie chyba zrównywał z jedną z maszynek. Co do przekładniowych - czy brać to czy nie, jak koś zręcznie jezdzi i mała masa, to raczej śmiało. Zaciekawiła mnie bateria u zygmakos tylko 2p ale spora wydajność prądowa lifepo4 A123, także ebika można nigdy nieskończyć. O swoim sterowniku wiem tyle, że kulturalnie pracuje, ale dźwięk podchdzi do blokowego.
17s4p
Moc pakietu (2,8Ah x 4)
11,2Ah x 63V = 705Wh
Realnie 430Wh, przy końcowym 3,56V na cele.
Moc sterownika z pakietem
31A x 63v = 1953 (w szczycie max)
Osiągi: 41km - 430Wh.
Vmax - _?__ |
Ostatnio zmieniony przez smekes Pią 25 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
U mnie było ponad 2000 W na Twoim rowerze, masa robi swoje |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017
|
|
|
Mitar czym zbierasz logi? podoba mi się. // ok już doczytałem w temacie Twojego roweru
Widzę że też chwilę dynamiczniejszej jazdy i temperatura mocno rośnie. Takie już chyba uroki 9c przy tej mocy.
U mnie najsłabszym ogniwem stały się przewody fazowe, które wymienię pewnie dopiero w przerwie między sezonami. Tak to jest jak się najpierw planuje rower na 1500W a teraz 3000W i ciągle mało. |
|
|
|
|
|