ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

łapkologicznie ;-) ale serio fajnie zaiwaniał jak na maluszka.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Dłonią ale po chwili postoju ;-) Wiem że różnica jest znaczna wewnątrz/na zewnątrz bo mój miał z zewnątrz z ~50-60C a w środku ~100C, ale ten mxus to nawet wyraźnie ciepły z zewnątrz nie był... Na symulatorze go niestety nie ma ale inne przekładniowe silniki mają 15-20% wyższą sprawność dla niskich prędkości a to jest gigantyczna różnica.. za dobrze to wygląda, musi być jakieś ale...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

to dlatego wam się wydawało, że był zimny bo musielibyście widzieć jak taki silnik jest zbudowany. On ma tak jakby 2 obudowy. Ta środkowa ruchoma izoluje termicznie uzwojenia od tej zewnętrznej.
Dlatego silniki przekładniowe są tak wrażliwe na temperaturę i tak łatwo je zniszczyć bo nie dają żadnych oznak przegrzania i co gorsze bardzo powoli tą temperaturę wytracają.
Z zewnątrz zimny, w środku 180st i cyna się na przewodach fazowych topi :)
Dlatego też jest to jeden z powodów, dla którego nie spotkacie silników przekładniowych powyżej 500W, nie nadają się do mocnych elektryków i dużych prądów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 24 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

On na prawdę fajnie przyspieszał, nie wierzyłem, że przekładniówka jest tak cicha i tak fajnie może jechać. Oczywiście gdybyśmy mieli sterowniki FOC/Sinus nasze DD były by cichsze, jednak praca tego mxusa wcale nie była jakaś irytująca. Myślisz, że dłuższa trasa z mocą powyżej 1 KW by zabiła ten silnik ?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

faktycznie - cenna uwaga Tas.
Czyli czujnik temperatury wewnątrz to mus.

https://www.youtube.com/watch?v=pH-52IgJui8


Ciekawe też na ile przekładnie wystarczą przy takiej mocy. Z drugiej strony nie są jakieś drogie - ~30 USD na ali więc o ile nie trzeba by wymieniać częściej niż raz na sezon to nie widzę problemu. Zaciekawił mnie bardzo ten silnik. Pozostaje pytanie czy wcześniej wysiadkę w trasie zrobi 9c na 3kW czy ten mxus na 2kW.

Albo dorzucić taki silnik w wariancie ~500W na przednie koło i mieć 2WD :-)
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 24 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

No to akurat nie trudno zgadnąć :)
Poza tym zauważ, że Mxus był zasilany jakimś sinusem, temu był cichy oraz pewnie (co chyba najważniejsze) był nowy i z małym przebiegiem, w połowie sezonu, jak już się dotrze przekładnia to zrewidujesz czy ta cichość mu pozostała :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Mxus na blokowym działał ;-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Mxus na blokowym działał ;-)


ale są też "blokowe" sinusy (bez FOC) które w porównaniu do trapezowych są cichsze i sprawniejsze na niższych rpm (trapezowy jest sprawniejszy na wyższych rpm), więc nie wiem jakie chłopaki mieli.. mogli by napisać..
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Panowie fajne testy wyszły, wygląda na to że zamiast inwestować w waty to lepiej zrzucić kilka kilo ;)

Wychodzi na to, że 7x9 najlepiej budować 16S-20S aby prędkość byłą jako taka zadowalająca
10x6 jest trochę bardziej elastyczny bo tu można walczyć amperami przy nawet 13S

Ja mam u siebie 7x9 20S 45A i jedyne co doskwiera to brak FOC i pilnowanie temp.
 
 
zygmakos 
początkujący
zygmakos


Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

oczywiście spotkanie było git ale ja niestety byłem Mac'iem /sterow. bloc. max 72A-lifeA123 16s/było miło dzięki i namawiam forumowiczów na częste spotkania w-wskie...
_________________
zygmakos
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Mitar napisał/a:

Ja mam u siebie 7x9 20S 45A i jedyne co doskwiera to brak FOC i pilnowanie temp.


Subiektywnie - jak bardzo pilnowania temperatury? Ile możesz wykonać przyspieszeń jedno po drugim na płaskim z manetką do oporu (do momentu kiedy zaczyna maleć moc) zanim silnik przekroczy 100C? U mnie na 10x6 13S 60A jest to kwestia 7-8 przyspieszeń z manetką do oporu i mam 100C na silniku (i gorące przewody fazowe wewnątrz skrzynki). Jeżeli 7x9 by to lepiej znosił w takiej konfiguracji to byłby znacznie lepszą opcją, tym bardziej że to jest ponad 3,5kW :o
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Nie testowałem tego w taki sposób, spróbuje wykonać taki test i wkleję wyniki.
Co do pilnowania to po prostu musiałem się nauczyć jak jeździć aby po 20min jazdy nie stawać bo 100C jest bardzo łatwo osiągnąć , jak śmigam po wzniesieniach lub z małymi prędkościami to i raz na jakiś czas odpala się zabezpieczenie na 150C.

Tu jest przykładowy przejazd ~6km u góry jest legenda



Jest to raczej przejazd dość szybki z małą ilością startów. Wszystkie wartości są realne tylko moc jest przeskalowana.

Natomiast nie zauważyłem aby moc silnika jakoś znacznie spadała przy wysokiej temperaturze.
Może to jest u ciebie wina za przewodów fazowych? Podwajałeś je?
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Osiągi miałbym znacznie lepsze, gdybym miał lepszą baterie, bo co prawda sporo 17s ale tylko 4p, więc mi napięcie ładnie spada po wciśnieciu np z 70V na 64V, konkurencji na tym małym zlocie dla siebie niewidziałem, ale to przy moiej wadze 61kg.Przy większej wadze bym sie chyba zrównywał z jedną z maszynek. Co do przekładniowych - czy brać to czy nie, jak koś zręcznie jezdzi i mała masa, to raczej śmiało. Zaciekawiła mnie bateria u zygmakos tylko 2p ale spora wydajność prądowa lifepo4 A123, także ebika można nigdy nieskończyć. O swoim sterowniku wiem tyle, że kulturalnie pracuje, ale dźwięk podchdzi do blokowego.

17s4p
Moc pakietu (2,8Ah x 4)
11,2Ah x 63V = 705Wh
Realnie 430Wh, przy końcowym 3,56V na cele.

Moc sterownika z pakietem
31A x 63v = 1953 (w szczycie max)

Osiągi: 41km - 430Wh.
Vmax - _?__
Ostatnio zmieniony przez smekes Pią 25 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

U mnie było ponad 2000 W na Twoim rowerze, masa robi swoje ;-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Mitar czym zbierasz logi? podoba mi się. // ok już doczytałem w temacie Twojego roweru :-)
Widzę że też chwilę dynamiczniejszej jazdy i temperatura mocno rośnie. Takie już chyba uroki 9c przy tej mocy.

U mnie najsłabszym ogniwem stały się przewody fazowe, które wymienię pewnie dopiero w przerwie między sezonami. Tak to jest jak się najpierw planuje rower na 1500W a teraz 3000W i ciągle mało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group