ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
EV Centurion
Autor Wiadomość
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   EV Centurion

Witam :)
Jakiś czas temu oglądając tv trafiłem na program o rowerku niemieckiej firmy PG - blacktrail :mrgreen:
Na dwóch kółkach (full) śmigam dużo ale tematem EV nigdy się nie interesowałem i nie wiedziałem że istnieją konstrukcje takie jak na tym forum. Przeglądając neta nadziałem się na temat o elektrze A6 :wink: No i zaczęła się "choroba".
Trafiła się okazyjnie rama centuriona z damperem manitou więc nabyłem :) i dalej już poleciało...
Amortyzator Manitou nixon, napęd w ramach oszczędzenia portfela padł na xt 760, klamkomanetki dualcontrol xt 760 (hydraulika) jako nowość dla mnie bo nie miałem okazji czegoś takiego testować, tarcze G2CS 185mm i 160mm, sztywna oś QR20 na przodzie (też pierwsza przesiadka z 9mm), obręcze dartmoor revolt 2013, oponki geax saguaro TNT, reszta cześci mniej istotna.
Silnik 9C 10x6 z wolnobiegiem DNP 9 planowo zasilany 16s3p, manetka kciukowa, do kompletu brakuje jeszcze sterownika oraz zasilacza z BMS.

Mam mały problem z mocowaniem silnika w ramie bo podkładki zabezpieczające z uchem nie spełniają swojej funkcji w tej ramie i chyba nie zostaną zamontowane :roll:
Muszę jeszcze zrobić szlif ramy by oś przylegała jak trzeba ale to nic nie zmieni, podkładki między wolnobiegiem a ramą zostaną jutro dorobione na wymiar.

DSC_0162.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 711 raz(y) 2,51 MB

DSC_0161.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 531 raz(y) 2,02 MB

DSC_0160.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 604 raz(y) 2,81 MB

Ostatnio zmieniony przez maro2383 Pon 26 Lip, 2021, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Podkładki wyglądają tak, jak mają wyglądać w tej i każdej niej ramie, zamontowane są dobrze.
Oś też jest dobrze osadzona :)
Po 2-3 dociągu śruby całe połączenie będzie nie do ruszenia.

Do jednego mógłbym się tylko przyczepić - to za bardzo odsunięta rama od wolnobiegu. Spokojnie możesz wywalić jedną podkładkę. Rama się przysunie i śruba się nakręci cała na oś.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Cytat:
za bardzo odsunięta rama od wolnobiegu. Spokojnie możesz wywalić jedną podkładkę. Rama się przysunie i śruba się nakręci cała na oś.

Podkladki już dorobione (nie dostałem w zestawie z silnikiem) i po pracy przymiarka. Ta na foto zrobiona z nakrętki M14 tylko do sprawdzenia jak silnik "leży" w widelcu ramy.
Na dniach biorę się za zaplot silnika w obręcz i zastanawia mnie czy szprychy 159mm nie będą za krótkie. Wysokość obręczy dartmoor to 22mm, a z tego co widze w opisach mach1 mad ma 22,6mm. Szprychy 160mm byłyby lepszym rozwiązaniem ale są za grube (2,55mm) do kapslowanej obręczy :/
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Pokaż całość a nie tylko tył ramy :D
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Rower jeszcze nie jest poskładany, czekam na aku i watomierz, muszę zrobić skrzynkę i kupić szprychy itd. Foto tego co jest poniżej :)

DSC_0160.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 531 raz(y) 3,31 MB

DSC_0168.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 542 raz(y) 2,9 MB

DSC_0161.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 526 raz(y) 2,91 MB

 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Czy wiesz ile to jest 0,6 mm :mrgreen: ? Powinno pasować, aczkolwiek nie ręczę - zawsze jest jakaś tolerancja błędu. Ja mam szprychy moto 161 albo 162 mm w mad machu

Swoją drogą Tas ciekawa hipoteza w opisie szprych 160 mm 2.55, że obręczy kapslowanych się nie da rozwiercić :razz:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Takie puzzle to sama przyjemność :wink:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014   

Jak rozwiercisz kapslowaną obręcz to ci zostanie nie kapslowana, więc nie da się :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

Silnik już zapleciony. Przy wysokości obręczy 22mm szprychy 159mm pasują bez problemów.
Dziś zabrałem się za rozebranie silnika i podwajanie przewodów... Po otwarciu ukazał się piękny napis 9x7 (fotki poniżej) :shock: a miał być 10x6.
Idzie jakoś sprawdzić jaki to model (nie ma żadnych naklejek z oznaczeniami)? Ilość nawojów jest ciężko doliczyć a średnica drutu to 0,54mm.


Ostatnio zmieniony przez maro2383 Śro 17 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

Tak, policz ile drutów 0.5mm jest w wiązce.

Dla silników w wersji C:
12szt - 12x5
10szt - 10x6
9st - 9x7
8szt - 8x8
7szt - 7x9
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Śro 17 Gru, 2014   

Jest 9. Mam nadzieję że wyższy moment kosztem kilku km/h będzie zdecydowanie korzystniejszy :)
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Dziś w lochach kończyłem obróbkę skrzynki i mi się odechciało dłubania szerszej części... Chyba rozdzielacz dał ciała bo szpachla elegancko trzyma laminatu. Poszpachlowany styrodur posmarowałem woskiem samochodowym i na to 2 warstwy alkoholu poliwinylowego na bogato.



 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Na zdjęciach wygląda masywnie ta skrzynka, jaka szerokość ?
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Na ramie jeszcze styrodur 3x50mm, skrzynka ma 30mm i 80mm.
 
 
maro2383 
młodzik



Wiek: 40
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 81
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Wstępna przymiarka, miejsce na przetwornicę jest :mrgreen:
Sama skrzynka waży 1100g. Mobilizacja do usunięcia "betonu" ze środka jest ale łatwo nie schodzi.
Następnym razem zamiast szpachlowania z obróbką użyję folii spożywczej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group