POISON ARSEN |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
Spostrzeżenia po dzisiejszym dniu pełnym wrażeń
- Przez zwiększenie obciążenia mega fajnie zaczęło pracować zawieszenie i wybierać przysłowiowe liście. Świetne jest uczucie przy szybkim starcie cały przód się unosi a przy hamowaniu nurkuje. Jak w Cadilacu. Ale Zawieszenie muszę dopompować bo niżej siadło i potrafi mocno dobić.
- Pikacza jeszcze nie mogę zapamiętać co jest gdzie wyświetlane. Bez kalibracji pokazuje Cuda. Sam pobór prądu przez pikacz to 0,1 Ah na sekunde.
- Ustawiłem moc w pikaczu na 45A a przy szybkim starcie pokazuje mi ponad 3700W. Czy to możliwe ? Wychodzi że sterownik ma więcej jak 45A.
- Największa zębatka jak kiedyś nie była używana wcale tak teraz stanie się moim przyjacielem.
- Nie działa coś mi ten ogranicznik 3 speed jednak. Na każdym ustawieniu nie widzę jakoś różnicy.
- Silnik po 10km z prędkościa 35km/h lekko ciepły. Przy lekkim ale dłuższym podjeździe ciepły. Kable zimne. Dla spokojności będę się psychicznie nastawiał na jego otwarcie i montaż zabezpieczeń.
- Wypłakałem się dzisiaj za wszystkie czasy od wiatru w oczach Trzeba jakieś okularki kupić bo i much pełno a przy dużej prędkości to masakra
- W skrzynce nic nie lata i nie stuka, narazie.
- Tarcze od hamulców nieźle się nagrzewają.
Generalnie am in Love |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
wiesz co u mnie z tym przełącznikiem jest tak że na "Low speed" mam max 44-45km/h po prostym na normal to nie wiem ale ponad 50 km/h, a na "Over speed" mam 63km/h i dodatkowo przy "low speed" silnik znacznie delikatniej reaguje na te same zmiany wychylenia manetki niż przy "Over speed", przy tym ustawieniu to ciężko bez szarpania rowerem operować manetką.
Co do hamowania podłącz sobie hamowanie regeneracyjne (Low level brake) - będziesz w szoku jak tylne koło hamuje przy dużych prędkościach bez żadnych poślizgów, w moim odczuci znacznie lepiej niż przedni hydraulik z tarczą 203mm i nie ma efektu nurkowania, mankamentem jest to że przy niskiej prędkości powiedzmy poniżej 15 km/h to w zasadzie już nie hamuje.
Silnik 10x6 po 10km przy prędkości 35km/h ciepły? hmm, ja co prawda nigdy tyle nie jechałem bez pedałowania, tzn tak długi odcinek, mam coś na zasadzie odruchu bezwarunkowego - jak nogi są na pedałach to same się kręcą ale to dziwne że ciepły bo już jest dość chłodno a mój przy wspomaganiu i prędkości 42-44 jest zimny przy takiej pogodzie...
Edyta: no tylko że ja mam o 10% mniejsze koła niż standardowe 26" przez małe opony (obw 1950mm) - może to dlatego... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
raymaxxx napisał/a: | wiesz co u mnie z tym przełącznikiem jest tak że na "Low speed" mam max 44-45km/h po prostym na normal to nie wiem ale ponad 50 km/h, a na "Over speed" mam 63km/h i dodatkowo przy "low speed" silnik znacznie delikatniej reaguje na te same zmiany wychylenia manetki niż przy "Over speed", przy tym ustawieniu to ciężko bez szarpania rowerem operować manetką. |
a to cenna informacja musze to sprawdzić dokładnie.
raymaxxx napisał/a: | Co do hamowania podłącz sobie hamowanie regeneracyjne (Low level brake) |
Właśnie planuje w ogóle podłączyć kontaktony do klamek hamulców hydr. żeby mieć odcięcie tempomatu. Czy w takim przypadku podłącza się kable od kontaktonów do Low level brake czy do innego wejścia w sterowników ?
. raymaxxx napisał/a: |
Silnik 10x6 po 10km przy prędkości 35km/h ciepły? hmm, ja co prawda nigdy tyle nie jechałem bez pedałowania, tzn tak długi odcinek, mam coś na zasadzie odruchu bezwarunkowego - jak nogi są na pedałach to same się kręcą ale to dziwne że ciepły bo już jest dość chłodno a mój przy wspomaganiu i prędkości 42-44 jest zimny przy takiej pogodzie...
Edyta: no tylko że ja mam o 10% mniejsze koła niż standardowe 26" przez małe opony (obw 1950mm) - może to dlatego... |
Właściwie to nie wiem skąd te różnice w grzaniu silnika. Na pewno średnica koła ale czy aż tak ? |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015
|
|
|
zdaje się że wyjście High level brake służy do podpięcia np na światła stop (ten przewód zwiera się przy hamowaniu do (+) (czerwonego przewodu), low level brake zwiera się do (-) (czarngo przewodu) i masz wtedy hamowanie regeneracyjne. też myślałem żeby podłączyć to pod manetkę ale przy dużych prędkościach to hamowanie jest na prawdę mocne i o ile hamując w linii prostej nie ma obaw że coś się stanie to w zakręcie boje się czy tył nie pójdzie bokiem przy tak silnym hamowaniu... wydaje się że nie ale... nie chciałbym leżeć na zakręcie jak zrobi się jesiennie i wilgotno na drodze |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
na przejażdżce ale niestety nie miałem ze sobą aparatu więc zrobiłem kilka fotek tylko komórką.
Dzięki wszystkim za pomoc. Jak widać nawet kompletny laik elektryczny (nie moja branża) jest w stanie zrobić e-bika samemu ale z waszą pomocą.
Szerokość skrzyneczki 98 mm.
Bateria 16s3p - Lipo
BMS - HDX
Silnik 9C kaseta 10x6
Pikacz
Tempomat
Hamulce DEORE535, tarcze 180.
Zawieszenie RockShox Tora, damper RockShox Sid
Skok zawieszenia przód 140mm, tył 150mm. |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Pią 05 Sie, 2016, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Zgrabna skrzynka Rower wypas
Lepszy hosting obrazków to imgur.com |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Thomas gratulacje - super sprzęt, lekko wygląda, a ma wszystko co potrzeba. Podziwiam za skrzynkę, jak żeś to wymodził tak zgrabnie...? 8o |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Ok. fotki już duże. thx atomek.
Szkielet skrzynki jest z trzech kawałków poliwęglanu litego 6mm giętego na zimno i łączonego blaszkami.
Udało mi się zrobić że sterownik jest poza skrzynką (odizolowaną przegrodą a zasłaniają go boczki skrzynki |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Widzę, że masz to samo siodełko co ja. Świetny wybór |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
tumich napisał/a: | Widzę, że masz to samo siodełko co ja. Świetny wybór |
Tak fajne siodełko. Mam wersję żelową. Anatomiczna budowa. Na początku wydaje się twarde ale szybko się "układa" i zapominasz że siedzisz na rowerze |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Miałem okazję się przejechać na Tomasowym Poisonie - robi robotę:D |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Pozdro.
Do następnego razu.
Nadmorskie lasy wydmowe fajna sprawa. Jak ktoś się wybiera do trójmiasta na urlop to warto wziąć E-BIKA bo oprócz ścieżek rowerowych (które są prawie wszędzie) jest wiele klimatycznych lasków obsianych lekkimi górkami. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015
|
|
|
Fotka środka
Dociągnąłem celowo do pierwszego rozładowania.
Przejechane 70km z różna prędkością (w tym max) i w różnym terenie.
Odcięcie (chyba przez sterownik bo dało się potem jeszcze włączać) przy ruszaniu.
Napięcie końcowe baterii 54,5V.
Nie za szybko odcina ? |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Wto 29 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015
|
|
|
Tak jak gadaliśmy to wychodzi już 3,4V/celę, więc są już właściwie puste. Przy tym napięciu pod obciążeniem przysiadają, stąd odcięcie. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
Jakiej grubości dać kable fazowe od sterownika do silnika ? |
|
|
|
|
|