ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POISON ARSEN
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

Spostrzeżenia po dzisiejszym dniu pełnym wrażeń :mrgreen:
- Przez zwiększenie obciążenia mega fajnie zaczęło pracować zawieszenie i wybierać przysłowiowe liście. Świetne jest uczucie przy szybkim starcie cały przód się unosi a przy hamowaniu nurkuje. Jak w Cadilacu. Ale Zawieszenie muszę dopompować bo niżej siadło i potrafi mocno dobić.
- Pikacza jeszcze nie mogę zapamiętać co jest gdzie wyświetlane. Bez kalibracji pokazuje Cuda. Sam pobór prądu przez pikacz to 0,1 Ah na sekunde.
- Ustawiłem moc w pikaczu na 45A a przy szybkim starcie pokazuje mi ponad 3700W. Czy to możliwe ? Wychodzi że sterownik ma więcej jak 45A.
- Największa zębatka jak kiedyś nie była używana wcale tak teraz stanie się moim przyjacielem.
- Nie działa coś mi ten ogranicznik 3 speed jednak. Na każdym ustawieniu nie widzę jakoś różnicy.
- Silnik po 10km z prędkościa 35km/h lekko ciepły. Przy lekkim ale dłuższym podjeździe ciepły. Kable zimne. Dla spokojności będę się psychicznie nastawiał na jego otwarcie i montaż zabezpieczeń.
- Wypłakałem się dzisiaj za wszystkie czasy od wiatru w oczach :lol: Trzeba jakieś okularki kupić bo i much pełno a przy dużej prędkości to masakra :roll:
- W skrzynce nic nie lata i nie stuka, narazie.
- Tarcze od hamulców nieźle się nagrzewają.
Generalnie am in Love :roll:
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

wiesz co u mnie z tym przełącznikiem jest tak że na "Low speed" mam max 44-45km/h po prostym na normal to nie wiem ale ponad 50 km/h, a na "Over speed" mam 63km/h i dodatkowo przy "low speed" silnik znacznie delikatniej reaguje na te same zmiany wychylenia manetki niż przy "Over speed", przy tym ustawieniu to ciężko bez szarpania rowerem operować manetką.

Co do hamowania podłącz sobie hamowanie regeneracyjne (Low level brake) - będziesz w szoku jak tylne koło hamuje przy dużych prędkościach bez żadnych poślizgów, w moim odczuci znacznie lepiej niż przedni hydraulik z tarczą 203mm i nie ma efektu nurkowania, mankamentem jest to że przy niskiej prędkości powiedzmy poniżej 15 km/h to w zasadzie już nie hamuje.

Silnik 10x6 po 10km przy prędkości 35km/h ciepły? hmm, ja co prawda nigdy tyle nie jechałem bez pedałowania, tzn tak długi odcinek, mam coś na zasadzie odruchu bezwarunkowego - jak nogi są na pedałach to same się kręcą ale to dziwne że ciepły bo już jest dość chłodno a mój przy wspomaganiu i prędkości 42-44 jest zimny przy takiej pogodzie...

Edyta: no tylko że ja mam o 10% mniejsze koła niż standardowe 26" przez małe opony (obw 1950mm) - może to dlatego...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

raymaxxx napisał/a:
wiesz co u mnie z tym przełącznikiem jest tak że na "Low speed" mam max 44-45km/h po prostym na normal to nie wiem ale ponad 50 km/h, a na "Over speed" mam 63km/h i dodatkowo przy "low speed" silnik znacznie delikatniej reaguje na te same zmiany wychylenia manetki niż przy "Over speed", przy tym ustawieniu to ciężko bez szarpania rowerem operować manetką.


a to cenna informacja musze to sprawdzić dokładnie.

raymaxxx napisał/a:
Co do hamowania podłącz sobie hamowanie regeneracyjne (Low level brake)


Właśnie planuje w ogóle podłączyć kontaktony do klamek hamulców hydr. żeby mieć odcięcie tempomatu. Czy w takim przypadku podłącza się kable od kontaktonów do Low level brake czy do innego wejścia w sterowników ?

.
raymaxxx napisał/a:

Silnik 10x6 po 10km przy prędkości 35km/h ciepły? hmm, ja co prawda nigdy tyle nie jechałem bez pedałowania, tzn tak długi odcinek, mam coś na zasadzie odruchu bezwarunkowego - jak nogi są na pedałach to same się kręcą ale to dziwne że ciepły bo już jest dość chłodno a mój przy wspomaganiu i prędkości 42-44 jest zimny przy takiej pogodzie...

Edyta: no tylko że ja mam o 10% mniejsze koła niż standardowe 26" przez małe opony (obw 1950mm) - może to dlatego...


Właściwie to nie wiem skąd te różnice w grzaniu silnika. Na pewno średnica koła ale czy aż tak ?
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2015   

zdaje się że wyjście High level brake służy do podpięcia np na światła stop (ten przewód zwiera się przy hamowaniu do (+) (czerwonego przewodu), low level brake zwiera się do (-) (czarngo przewodu) i masz wtedy hamowanie regeneracyjne. też myślałem żeby podłączyć to pod manetkę ale przy dużych prędkościach to hamowanie jest na prawdę mocne i o ile hamując w linii prostej nie ma obaw że coś się stanie to w zakręcie boje się czy tył nie pójdzie bokiem przy tak silnym hamowaniu... wydaje się że nie ale... nie chciałbym leżeć na zakręcie jak zrobi się jesiennie i wilgotno na drodze :)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   



na przejażdżce ale niestety nie miałem ze sobą aparatu więc zrobiłem kilka fotek tylko komórką.
Dzięki wszystkim za pomoc. Jak widać nawet kompletny laik elektryczny (nie moja branża) jest w stanie zrobić e-bika samemu ale z waszą pomocą.

Szerokość skrzyneczki 98 mm.
Bateria 16s3p - Lipo
BMS - HDX
Silnik 9C kaseta 10x6
Pikacz
Tempomat
Hamulce DEORE535, tarcze 180.
Zawieszenie RockShox Tora, damper RockShox Sid
Skok zawieszenia przód 140mm, tył 150mm.
Ostatnio zmieniony przez Tomas Pią 05 Sie, 2016, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Zgrabna skrzynka :smile: Rower wypas

Lepszy hosting obrazków to imgur.com
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
  Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Thomas gratulacje - super sprzęt, lekko wygląda, a ma wszystko co potrzeba. Podziwiam za skrzynkę, jak żeś to wymodził tak zgrabnie...? 8o
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Ok. fotki już duże. thx atomek.

Szkielet skrzynki jest z trzech kawałków poliwęglanu litego 6mm giętego na zimno i łączonego blaszkami.
Udało mi się zrobić że sterownik jest poza skrzynką (odizolowaną przegrodą a zasłaniają go boczki skrzynki :smile:
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Widzę, że masz to samo siodełko co ja. Świetny wybór :)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

tumich napisał/a:
Widzę, że masz to samo siodełko co ja. Świetny wybór :)


Tak fajne siodełko. Mam wersję żelową. Anatomiczna budowa. Na początku wydaje się twarde ale szybko się "układa" i zapominasz że siedzisz na rowerze :smile:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Miałem okazję się przejechać na Tomasowym Poisonie - robi robotę:D
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

:grin:

Pozdro.
Do następnego razu.

Nadmorskie lasy wydmowe fajna sprawa. Jak ktoś się wybiera do trójmiasta na urlop to warto wziąć E-BIKA bo oprócz ścieżek rowerowych (które są prawie wszędzie) jest wiele klimatycznych lasków obsianych lekkimi górkami.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015   

Fotka środka :smile:

Dociągnąłem celowo do pierwszego rozładowania.
Przejechane 70km z różna prędkością (w tym max) i w różnym terenie.
Odcięcie (chyba przez sterownik bo dało się potem jeszcze włączać) przy ruszaniu.
Napięcie końcowe baterii 54,5V.
Nie za szybko odcina ?
Ostatnio zmieniony przez Tomas Wto 29 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2015   

Tak jak gadaliśmy to wychodzi już 3,4V/celę, więc są już właściwie puste. Przy tym napięciu pod obciążeniem przysiadają, stąd odcięcie.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Jakiej grubości dać kable fazowe od sterownika do silnika ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group