E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki |
Autor |
Wiadomość |
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015 E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki
|
|
|
Witam kolegów i koleżanki z forum.
Chciałbym wam zaprezentować mój pojazd elektryczny
Sercem roweru jest popularny silnik ninecontinent 9x7
Sterownik chiński 1500w 48A
Bateria zbudowana jest z 480 ogniw (używane lub leżaki) z bateri od laptopów,
testowane i lutowane przeze mnie . Ogniwa mają kilka lat i pojemności od 70%do 95% nominalnych pojemności .
Zlutowane w pakiet 20S24P czyli 84V 50Ah.
Z powodu braku BMS baterie podzieliłem na 6s + 6s + 6s + 2s
Waga Baterii to 24kg . Cały rower nie ważyłem ale pewnie 45-50kg
Baterie ładuję za pomocą 4 ładowarek Turnigy 80W prądem 2.8 A czyli naładowanie baterii od "zera" to około 20h . Ale nie przeszkadza mi to ponieważ bardzo rzadko to robię ponieważ zasięg realny jaki zrobiłem stylem mieszanym to 170km . Aczkolwiek wg. Obliczeń gdyby jechać 40km/h to zasięg byłby ponad 300km ale rzadko jeżdżę z taką prędkością .
Moc na pełnej baterii to prawie 4000w
Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 86km/h przy największym możliwym pochyleniu na prostej bez wietrznej drodze.
Na poniższych filmach na YT zarejestrowałem prędkość 80km/h.
Rower jest bardzo dynamiczny szybko przyspiesza od 0 -60km/h jakieś 6-7sek czyli na światłach auta zostają w tyle . Konstrukcja skrzynki jest spawana z metalu oraz wyłożona papierową 2mm izolacja w punktach styku z bateriami aby nie zrobić zwarć. Zależało mi aby skrzynka była bardzo solidna aby wjechanie w nie równy teren nie zagrażało jej zerwaniem - cel został osiągnięty . Do skrzynki zostały przykręcone płyty z plexi które zostały oklejone jak widać na zdjęciach.
Dlaczego bez BMSa ?
Ponieważ mam 4 ładowarki które używałem do testowania ogniw więc nie chciałem kupować drogiego bms 20s wraz z kolejną nie tania ładowarka .
Dlaczego taka duża Bateria ? Ponieważ tyle ogniw miałem i było miejsce to żal było nie włożyć . a dzięki temu prądy rzędu 50A nie robią na baterii większego wrażenia 1C to bardzo delikatny prąd który i tak nie używa się non stop . Na zewnątrz skrzynki wyprowadziłem gniazda na 4 alarmy cel . Wewnątrz silnika zamontowałem czujnik temperatury wraz z czytelnym dużym podświetlanym wyświetlaczem na kierownicy . Ponieważ jedynie temperaturę silnika trzeba mieć pod kontrolą . Sterownik z oczywistych powodów się nie przegrzewa . Dodatkowo na kierownicy jest włącznik tempomatu. Oraz ogranicznik prędkości do legalnych 25km/h który niestety nie ogranicza mocy przy starcie Ale przynajmniej na pierwszy rzut oka Pana w niebieskim mundurze rower może wydawać się legalny .
Zapraszam do oglądania filmików (sory za zbyt duże drgania ) .
https://www.youtube.com/watch?v=KMeLvV3zb90
https://www.youtube.com/watch?v=yAafx4kJ158
https://www.youtube.com/watch?v=1VqqObnu30c
I jeszcze kilka zdjęć.
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Niepozorny
Termometr mierzy temp silnika? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Tak dokładnie przy samych zwojach jest czujnik temperatury . |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Sporo ogniw ludzie pytaja sie ile wejdzie w ramy typu falcon i vector. Pewnie jeszcze wiecej skoro to tyle weszło.
A jakie temperatury ma silnik? Bo przy takiej mocy szybko musi sie nagrzewac
Szkoda tylko tego ładowania na raty, po jakims czasie jednak mozna dolozyc bmsa i ładowarke |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Jak widać na zdjęciach ogniwa się zmieściły "na styk" dosłownie zostało luzu 2mm z każdej strony. Rower ma bardzo duża ramę a właściwie to pod tym kątem szukałem roweru do przeróbki . Silnik rozgrzewam maksymalnie do 150*C. Taka temperatura pojawi się od zimnego silnika po około 10km jadąc na pełnym "gazie" na prostej drodze (80km/h). Ładowanie nie jest do końca na raty ponieważ pod jeden zasilacz Xbox podłaczam na raz 4 ładowarki i po 20h jest full. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Obejrzałem filmiki i dziwie się że na rowerze bez amortyzacji takie prędkości osiągasz
Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza
Tak czy inaczej nie jeden się zdziwi jak dziadkowy rower nagle zacznie przeganiać samochód |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Masz pojemną ramę pewnie kawał chłopa jesteś, widać na filmach że silnik ma co robić. U Ciebie BMS chyba się nie sprawdzi za duży mix ogniw z rożną historią, dlatego nie ma co o nim myśleć. Z BMS mogą się tam cuda robić tzn rozjazd ogniw. Życzę miłej jazdy |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
niezwykłe osiągi i niezwykły silnik masz , fajnie zobaczyć cantilever'y znowu po tylu latach... oldschool'owo, ja bym go nazwał slaughterer... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Te 80kmh to zdecydowanie za dużo jak na taki rower ;]
Sam jeżdżę obecnie na "twardzielu" i przy 60kmh jest już nieprzyjemnie na lekkich nierównościach.
Bezpieczną prędkością wydaje się nie więcej niż miastowa 50-tka ;]
Poza tym całkiem estetycznie to wyszło.
Jaki czujnik temperatury stosujesz? |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
4kWh? Nieźle
Daj znać za jakiś czas jak dają radę te używane ogniwa. Jaką Rw uznajesz za ok?
Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
Ciągnie ładnie
Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
Tektronic napisał/a: |
Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę |
Albo to + bocznik: http://www.aliexpress.com...2032460461.html
Malutkie a wyraźne. Mam zamontowane w ładowarce i spisuje się ok dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia |
Jak kalibrujesz tam napięcie, mam coś podobnego, tylko z samym voltomierzem i nie widziałem tam potencjometru, ani nic do kalibracji.
Muszę chyba to wyciągnąć i przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej, bo zawyża mi napięcie o 0.4V. |
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Sob 26 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:) |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
wookie napisał/a: |
Jak kalibrujesz tam napięcie |
|
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|