ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki
Autor Wiadomość
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
  Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki

Witam kolegów i koleżanki z forum.
Chciałbym wam zaprezentować mój pojazd elektryczny
Sercem roweru jest popularny silnik ninecontinent 9x7
Sterownik chiński 1500w 48A
Bateria zbudowana jest z 480 ogniw (używane lub leżaki) z bateri od laptopów,
testowane i lutowane przeze mnie . Ogniwa mają kilka lat i pojemności od 70%do 95% nominalnych pojemności .
Zlutowane w pakiet 20S24P czyli 84V 50Ah.
Z powodu braku BMS baterie podzieliłem na 6s + 6s + 6s + 2s
Waga Baterii to 24kg . Cały rower nie ważyłem ale pewnie 45-50kg
Baterie ładuję za pomocą 4 ładowarek Turnigy 80W prądem 2.8 A czyli naładowanie baterii od "zera" to około 20h . Ale nie przeszkadza mi to ponieważ bardzo rzadko to robię ponieważ zasięg realny jaki zrobiłem stylem mieszanym to 170km . Aczkolwiek wg. Obliczeń gdyby jechać 40km/h to zasięg byłby ponad 300km ale rzadko jeżdżę z taką prędkością .
Moc na pełnej baterii to prawie 4000w
Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 86km/h przy największym możliwym pochyleniu na prostej bez wietrznej drodze.
Na poniższych filmach na YT zarejestrowałem prędkość 80km/h.
Rower jest bardzo dynamiczny szybko przyspiesza od 0 -60km/h jakieś 6-7sek czyli na światłach auta zostają w tyle :D . Konstrukcja skrzynki jest spawana z metalu oraz wyłożona papierową 2mm izolacja w punktach styku z bateriami aby nie zrobić zwarć. Zależało mi aby skrzynka była bardzo solidna aby wjechanie w nie równy teren nie zagrażało jej zerwaniem - cel został osiągnięty . Do skrzynki zostały przykręcone płyty z plexi które zostały oklejone jak widać na zdjęciach.
Dlaczego bez BMSa ?
Ponieważ mam 4 ładowarki które używałem do testowania ogniw więc nie chciałem kupować drogiego bms 20s wraz z kolejną nie tania ładowarka .
Dlaczego taka duża Bateria ? Ponieważ tyle ogniw miałem i było miejsce to żal było nie włożyć . a dzięki temu prądy rzędu 50A nie robią na baterii większego wrażenia 1C to bardzo delikatny prąd który i tak nie używa się non stop . Na zewnątrz skrzynki wyprowadziłem gniazda na 4 alarmy cel . Wewnątrz silnika zamontowałem czujnik temperatury wraz z czytelnym dużym podświetlanym wyświetlaczem na kierownicy . Ponieważ jedynie temperaturę silnika trzeba mieć pod kontrolą . Sterownik z oczywistych powodów się nie przegrzewa . Dodatkowo na kierownicy jest włącznik tempomatu. Oraz ogranicznik prędkości do legalnych 25km/h który niestety nie ogranicza mocy przy starcie Ale przynajmniej na pierwszy rzut oka Pana w niebieskim mundurze rower może wydawać się legalny .
Zapraszam do oglądania filmików (sory za zbyt duże drgania ) .
https://www.youtube.com/watch?v=KMeLvV3zb90
https://www.youtube.com/watch?v=yAafx4kJ158
https://www.youtube.com/watch?v=1VqqObnu30c
I jeszcze kilka zdjęć.







 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Niepozorny :P

Termometr mierzy temp silnika?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Tak dokładnie przy samych zwojach jest czujnik temperatury .
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Sporo ogniw :D ludzie pytaja sie ile wejdzie w ramy typu falcon i vector. Pewnie jeszcze wiecej skoro to tyle weszło.
A jakie temperatury ma silnik? Bo przy takiej mocy szybko musi sie nagrzewac :(
Szkoda tylko tego ładowania na raty, po jakims czasie jednak mozna dolozyc bmsa i ładowarke ;)
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Jak widać na zdjęciach ogniwa się zmieściły "na styk" dosłownie zostało luzu 2mm z każdej strony. Rower ma bardzo duża ramę a właściwie to pod tym kątem szukałem roweru do przeróbki . Silnik rozgrzewam maksymalnie do 150*C. Taka temperatura pojawi się od zimnego silnika po około 10km jadąc na pełnym "gazie" na prostej drodze (80km/h). Ładowanie nie jest do końca na raty ponieważ pod jeden zasilacz Xbox podłaczam na raz 4 ładowarki i po 20h jest full.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Obejrzałem filmiki i dziwie się że na rowerze bez amortyzacji takie prędkości osiągasz :shock:
Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza :lol:
Tak czy inaczej nie jeden się zdziwi jak dziadkowy rower nagle zacznie przeganiać samochód :mrgreen:
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Masz pojemną ramę ;) pewnie kawał chłopa jesteś, widać na filmach że silnik ma co robić. U Ciebie BMS chyba się nie sprawdzi za duży mix ogniw z rożną historią, dlatego nie ma co o nim myśleć. Z BMS mogą się tam cuda robić tzn rozjazd ogniw. Życzę miłej jazdy ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

niezwykłe osiągi i niezwykły silnik masz :D , fajnie zobaczyć cantilever'y znowu po tylu latach... oldschool'owo, ja bym go nazwał slaughterer... ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

Te 80kmh to zdecydowanie za dużo jak na taki rower ;]
Sam jeżdżę obecnie na "twardzielu" i przy 60kmh jest już nieprzyjemnie na lekkich nierównościach.
Bezpieczną prędkością wydaje się nie więcej niż miastowa 50-tka ;]

Poza tym całkiem estetycznie to wyszło.

Jaki czujnik temperatury stosujesz?
_________________
some random strrrr
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015   

4kWh? Nieźle :)

Daj znać za jakiś czas jak dają radę te używane ogniwa. Jaką Rw uznajesz za ok?

Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Ciągnie ładnie :)

Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę :grin:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Tektronic napisał/a:

Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę :grin:


Albo to + bocznik: http://www.aliexpress.com...2032460461.html

Malutkie a wyraźne. Mam zamontowane w ładowarce i spisuje się ok ;) dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia

Jak kalibrujesz tam napięcie, mam coś podobnego, tylko z samym voltomierzem i nie widziałem tam potencjometru, ani nic do kalibracji.
Muszę chyba to wyciągnąć i przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej, bo zawyża mi napięcie o 0.4V.
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Sob 26 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:)
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

wookie napisał/a:

Jak kalibrujesz tam napięcie




:wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group