ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozginanie aluminium pod silnik
Autor Wiadomość
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   Rozginanie aluminium pod silnik

Pytanie do użytkowników ktorzy zmierzyli się z tym tematem.
O ile bezpiecznie można rozgiąć tylne widełki żeby aluminum nie pękło?
Czym rozginaliście? Widziałem sposób z lewarkiem ,ale może są inne?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Najłatwiej i najpewniej jest naciąć szczeliny diaksem, mniej więcej do 2/3 grubości rury w odpowiednich miejscach, rozgiąć i zaspawać. Nie będzie prężyło.
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Ze spawaniem wolałbym nie kombinować.
Wiem ,że dużych ciąglych napężeń alu nie przeżyje i w końcu może pęknąć ,ale na forum jest dużo konstrukcji na ramach alu z silnikami 9c gdzie obyło się bez spawania i jakoś jeżdzą.
Pytanie jaką rożnicę mieliście przy wciskaniu osi w widełki. Ile rozginaliście?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

U mnie akurat w Limber Corado 9c "białas" wszedł na styk bez nawet ruszania widełek. Więc może najpierw zmierz czy, i ewentualnie ile potrzebujesz rozgiąć; i na tej podstawie szukaj pomocy na forum czy to jeszcze bezpieczne czy już raczej nie
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

U mnie 9C RH2806 wszedł na styk, ale musiałem podtoczyć dekiel od strony wolnobiegu (powierzchnia o którą opiera się wolnobieg). Przy zakładaniu na widły rozginam je ok. 2 mm, ale jak oś już siedzi, to naprężenie jest mniejsze. Mam niewielki zapas miejsca między wolnobiegiem a prawym hakiem i zmiana (wiadomo, dorobienie) nieco cieńszej podkładki wyeliminuje problem rozginania.
Ogólnie to najlepiej toczyć dekiel albo właśnie przespawać rury - nawet odciąć w miejscach dotychczasowych spoin i zespawać pod nieco innym kątem. Oczywiście dochodzi problem ze stanem materiału, ale cóż poradzić...
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Ja swojego czasu jeździłem dwa sezony na silniku z osią 145mm - czyli widelec rozgięty 10mm i nic się nie stało - jeżdżę do tej pory, ale już w innej konfiguracji.
Tyle że widelec widelcowi nie równy.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

radwan napisał/a:
Ze spawaniem wolałbym nie kombinować.
...

Czemu nie? Lepiej zrobić to porządnie. Jeśli rozginasz parę mm, to raczej nic złego się nie stanie, ale parę cm, to już duże naprężenie i nie wiadomo jak długo wytrzymają oryginalne spawy. Ja rozginałem stalowy widelec przedni i w końcu wolałem nadciąć i zespawać.
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

Jutro będzie czas to przypasuję. Mam nadzeiję ,że obędzie się bez spawania. :neutral:
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

A czy nie lepiej byłoby, zamiast rozginać całość, giąć rurki na ich długości? Uzyskamy efekt bez narażania spawów.
W praktyce posłużyłbym się imadłem o szerokich szczękach. Dwa klocki drewniane na końcach jednej szczęki, i jeden pośrodku drugiej. I tak w dwóch miejscach każdej rurki, w przeciwnych kierunkach. Z prostej rurki uzyskamy wydłużone "S", co pozwoli na zachowanie równoległości końców przy osi koła.
Co o tym myślicie?
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

Naprawiam ramy carbonowe Z GWARANCJĄ na miejsce uszkodzenia jak również alu.
ALU naprawiam również włóknem węglowym szykując powierzchnię i oplot.

I uwierzcie mi, cięcie ramy rowerowej alu = śmietnik. Żadne spawanie nie pomaga !!!!!!!!!
PRZESTRZEGAM PRZED PRZECINANIEM CZEGOKOLWIEK W RAMACH ROWEROWYCH Z ALU !!!!!!!!!

Ewentualny model przegięcia widelca- ramy alu powinien wyglądać jak opisał kolega wyżej - S

Gięcie widła powinno odbywać się przy użyciu temperatury - bez ognia w dwóch podejściach.

Pierwsze podejście rozgina widły na 1/4 długości od korony/ węzeł suportowy- kazda strona na około 1cm więcej, drugie podejscie 1/4 od haka koła zwracając UWAGĘ na równoległość haków.

Każde cięcie ramy alu rowerowej odprężonej fabrycznie to śmietnik.
W razie pęknięć może pomóc LUXTECH

Jarek-LT :wink:
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Dziś dopiero była chwila czasu. Przymierzyłem koło. Do wciśnięcia silnika z wolnobiegiem 9rz + podkładki widły rozgięły się o jakieś 6mm - 141mm. Myślę ,że tragiedii nie ma.

Tyle że pojawił się problem z ciasno upchanym kablem tuż przy obracającym się deklu silnika.


 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

U mnie tak samo to wyglada, podkleilem to tasma teflonową z obu stron i nie powinno się nic przetrzeć, możesz też trytytką odgiąć troche kable od silnika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Opaska to bardzo dobry pomysł :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group