ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór
Autor Wiadomość
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór

Witam.

Chce kupić TAKI sterownik do silnika ale nie wiem jaki dobry silnik do tego kontrolera dobrać :(

Moje pytanka:

1.Jaki silnik do tego kontrolera jaki podałem i czy on jest dobry czy to jakiś fake

2.Jak będę mieć już silnik to gdzie było by optymalne jego umiejscowienie żeby oddawał swoją
pełną moc? mój przykład zamieszczenia silnika

Dzięki na odpowiedzi
pozdro
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

Sterownik jest do silnika szczotkowego. Nie będzie pasował do silników z nexun. Podaj czego oczekujesz od roweru i co już masz zakupione to coś dobierzemy.
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór

Szczerze to dopiero planuje zakup sterownika i silnika, rower mam :p
A może taki sterownik byłby ok.
Nie wiem czy przy 500W osiągnę prędkości ok. 40km/h i w górę ale ważne żeby zasilanie było na 24V bo innego nie mam na razie.
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   ?

Hmm?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Sterownik 500W ma 25A
24V*25A = ~600W
To powinno pozwolić na jazdę te 35-40km/h w optymalnych warunkach, ale nie wiem, czy znajdziesz taki silnik, który przy 24V osiągnie taka prędkość. HUBy w kole będą mieć może 18-25km/h max. Jeśli zrobisz/kupisz MIDa, albo napę zewnętrzny to da się, bo będą jakieś przełożenia (szczególnie, że wybrałeś sterownik DC do silników szczotkowych).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   bldc

Ok. To jaką moc powinien mieć silnik żeby rower osiągnął te 40km/h i wzwyż?
Napięcie jakoś skołuje
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html miłej zabawy. ;)
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   dzięki

dzięki :P
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015   

Ja na silniku 250W osiągam niewiele ponad 40. Oczywiście silnik jest przeciążany i komputer pokazuje przy tej prędkości około 550W po płaskim i bez wiatru. To silnik bldc wpleciony w koło. Jak by sterownik ograniczał do tej mocy to się nie rozpędzi. Do rozpędzania jest potrzebna większa moc. Wystarczył by silnik 500W ze sterownikiem "dedykowanym". Moc maksymalna jest większa a znamionowa właśnie taka.
Podobne parametry były przy silniku 350W DC napędzającym koło przez łańcuch.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015   

Jak się daje przekładnię, to można użyć silnika BLDC z samochodu (wspomaganie kierownicy, wentylator, pompa wspomagania) na 12V i zwiększyć mu napięcie np do 24V lub wyżej.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   bldc

Ok to ja bym wziął silnik 500W i do niego sterownik tylko czy mieć lepiej jakiś zapas mocy z sterowniku? A jeżeli chodzi o przekładnie to gdzie można takową kupić?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Do normalnej jazdy, bez katapulty spod świateł i jazdy terenowej to spoko wystarczy.
A o jaką przekładnię chodzi?
Skoda roboty na kombinowanie. Silnik wpalatany w koło i pozamiatane.
 
 
ExplorerPvP 
początkujący


Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   bldc

A jak bym chciał jeździć "nie normalnie" to jaki silnik ?
:P
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

Przekładnia osobno do napędu typu MID to raczej nie występuje - składa się samemu takie z dostępnych elementów. W sumie to żadna filozofia - przekładnia w rowerze już jest ;) tylko musisz ją wzbogacić o wolnobieg na blacie korby. O ile się nie mylę na forum są stosowne poradniki jak zbudować coś takiego,
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

Ja miałem budować mida ale koszty mnie przerosły niestety.:(
Koncept początkowy:
Silnik nine continent w ramie, gigantyczny moment + biegi = super ultra mega gigantyczny moment :shock:
Ale silnik się nie mieści w ramie, no chyba że budujemy na ramie ht. Wtedy rozwiązanie super...

Koncept 2:
Silnika magma.sklep.pl/product-pol-3141-Silnik-elektryczny-bezszczotkowy-48V-1000W-BM1028-BLDC.html
Pisałem z nimi, mogą załatwić wersję 1500W.
Chciałem zrobić olejowy z obiegiem. Silnik ustawiony równolegle do ramy (potrzebna przekładnia kątowa).
Sterownika z magmy 1500w (ekhem, tuning).
Przekładnia kątowa 1:5
Korba trial + nakręcany wolnobieg lub jeden bieg z osią w miejscu obrotu wahacza. Lub biegi dla silnika po oryginalnej stronie, a bieg (jeden bo więcej nie wejdzie, ale można dać napinacz i mieć 3 biegi na korbie) dla pedałowania po stronie przeciwnej, nazywa się to lhd, adapter można zrobić ze starej piasty, mocowane do tarczy hamulcowej.
Oj dużo tych przemyśleń było... :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group