ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
10x6 vs 9x7
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015   10x6 vs 9x7

Hey.

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat tych silników.

Przy założeniu że użytkowany jest w tych samych warunkach:
1. Jak będzie różniła je prędkość maksymalna ?
2. Który z nich będzie bardziej energooszczędny (dojedzie dalej) ?
3. Czy wyczuwalne będą różnice w momencie
a) przy podjazdach na strome wzniesienie
b) przy szybkim ruszaniu
4. Który z nich będzie się bardziej grzał ?
5. Czy wystąpią różnice w poziomie głośności ?
6. Czy 9x7 przyjmie bez problemu (po wymianie przewodów) ~66V / 45A
7. Który z nich lepiej się sprawdzi w terenie miejskim przy kołach 26 cali i masie rowerzysty ~90 ?

.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015   

Helo jest tu kto?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Tematy były już wielokrotnie omawiane na forum dlatego pewnie nie chce się nikomu znowu wyjasniac. Wszystko zależy od tego jak uzytkujesz rower bo nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Weź 10x6 jak większość osob i reszta się nie martw
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Pytam głownie dlatego bo ostatnio usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd (dojedzie dalej). Generalnie skłaniam się ku 10x6 ale powyższa opinia mnie zaintrygowała.
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

250 watt ma jeszcze mniejszy apetyt :mrgreen:
Po co kombinować z otwartymi drzwiami ale rób jak chcesz :smile:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Tomas napisał/a:
usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd

...wolniej jeździ to ma mniejszy apetyt... :wink:
 
 
jaco 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 24
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015   

A pytanie trochę z innej beczki, czy da się rozpoznać bez ściągania obudowy z jakim silnikiem 9C mamy do czynienia mając go w ręce ? Czy to jest 10x6 8x8 czy 7x9.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015   

Z opisu na obudowie?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015   

Mierzenie oporu miedzy fazami
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1315
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Podepnę się pod temat, żeby nie robić śmietnika, natomiast mam nieco inne pytanie -
Czy silnik który ma moc 250W na 36V i około 330W na 48V jeżdżąc z prędkością 37km/h będzie bardziej ekonomiczny niż silnik na 500W 36W i 800W na 48 jeżeli będziemy jechać z tą samą prędkością - zakładam, że silnik 800W na 48V jest szybszy i jego możliwości będą stłumione manetką do np 60%.

Silnik na 330W powinien mieć teoretycznie cieńsze uzwojenia, więc podczas równej prędkości powinien pobierać mimo wszystko mniejszą moc jak wy sądzicie? Bo mam starszego continenta który użytkował mój tata a teraz jest opcja żebym się z nim zaprzyjaźnił jeżeli miałby jechać 37km/h i zrobić zasięg z tą samą prękością np 1,5X więcej niż taki 800W przy tej samej prędkości, to bym go chętnie przygarnął.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Jeśli weźmiesz 3 identyczne rowery z identyczną wagą, ale różniące się mocą, czyli:

Rower 1: 4000W
Rower 2: 800W
Rower 3: 350W

I wszystkie pojadą obok siebie z taką samą prędkością zawierającą się w optymalnym zakresie dla wszystkich, np 30km/h to wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans i nie będzie różnic w zużyciu miedzy nimi

To ludzie jeżdżą ekonomicznie lub nie ekonomicznie, a nie silniki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Warto dodać, że to, co pisze tas, jest słuszne tylko w przypadku takich samych silników pod względem parametrów. Czyli wszystkie o tej samej mocy znamionowej itp. itd.
Jeśli silniki będą różnić się konstrukcyjnie, to każdy będzie miał inną sprawność przy tej jednej stałej prędkości. Tak więc niekoniecznie zużyją "dokładnie taką samą energię".
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3%
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

tas napisał/a:
Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3%


Jasne, że mogę.
Otóż każdy silnik posiada określoną sprawność. Domyślnie podawana jest sprawność przy obrotach znamionowych i mocy znamionowej. Jeśli silniki różnią się konstrukcyjnie, to ich znamionowy "punkt pracy" musi być różny (inny dla każdego z silników). Tak więc jakaś dana prędkość obrotowa dla jednego wypadnie przy największej sprawności, a dla innego silnika wypadnie przy sprawności mniejszej. Prócz tego producenci różnie przykładają się do budowy i choćby z tego powodu dwa silniki o tej samej mocy znamionowej mogą mieć różną sprawność.

Jeśli piszesz:
tas napisał/a:
wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans

to trzymam się Twojego słownictwa bardzo dokładnie. Jeśli coś jest "dokładnie takie samo", to wielką różnicę robi odchyłka 3%. Sam pomyśl: bank zamiast 5% odsetek od lokaty oferuje Tobie 2%. Niby niewiele, ale jest różnica? To nie jest dokładnie tyle samo.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

A możesz napisać językiem zrozumiałym dla każdego jakiś artykuł o silnikach, sprawnościach, prądach co by każdy rozumiał takie zależności pod kątem ebajków?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group