ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KTM Electric Flite
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

syntony napisał/a:
Jak zwał tak zwał, ważne że się sprawdza :D Tylko trzeba pilnować żeby nie przeładować ogniwa.

jak dysponujesz tylko takim zasilaczem to polacz przez diodę. Bedzie wtedy Umax 4,2 V
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

To zależy od diody. Może być 4,3V i uwali ogniwo ;)
Lepiej zmierzyć napięcie dokładnym przyrządem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

zeeltom napisał/a:
To zależy od diody. Może być 4,3V i uwali ogniwo ;)
Lepiej zmierzyć napięcie dokładnym przyrządem.

Nie uwali bo:
-zasilacz tel kom ma b. mała wydajnosć (300-400 mA) i PAKIET który go obciąza + dioda to z reguły naładuje z trudem do 4,15 V bo taki zasilacz pod obiciązeniem ma w rzeczywistości nawet 4,8 V. Ale oczywiście w trakcie tych zastępczych metod mierzymy woltomierzem....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Jasne, ale prąd ładowania z czasem maleje, a zasilacz zaczyna dawać swoje 5V.
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Dzięki za pomoc i wskazówki. :) W poniedziałek powinienem dostać w swoje łapska ładowarkę tuningy accucell 6. Spróbuję podładować celę i zobaczymy jak się będzie później zachowywała.
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Balansowanie trwa...



Po trzydziestu minutach balansowania napięcie na najsłabszym ogniwie podniosło się z 4.04V do 4.05V.



Szczerze powiedziawszy spodziewałem się trochę szybszych rezultatów niż 0.01V na pół godziny. Normalna sprawa czy to z powodu defektu tej celi?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Może spróbuj małym prądem po kablach balansera lekko podnieść tą cele?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Nie musisz balansowac calosci.
Włacz tryb 1S, zwykle ładowanie i włóż wtyk dot tylko tej jednej celi.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Po 150 min dobiło do 4.10V. Niedługo muszę wyjść więc odłączyłem baterię. Później tak jak sugerujecie spróbuję ją podładować w trybie 1s.

Czyli wybieram program "LiPo CHARGE", nie podpinam w ogóle wtyku balansera, a kable balansera od tej konkretnej celi podpinam do głównych przewodów podpinam do głównych kabli ładowarki? Wybaczcie małe wyczucie elektryczne, ale co oznacza w tym przypadku ładowanie "małym prądem"?

Akumulator ma takie oznaczenia:
Kod:

Capacity(mAh)          5000
Config (s)                4
Discharge (c)            20
Max Charge Rate (C)       5


Czyli jak rozumiem maksymalny prąd ładowania dla całego akumulatora to 5Ah * 5 = 25A. Ale to dla 4 cell. Dla 1 będzie 4x mniejszy? Z tym zasilaczem, który mam mogę ładować max 3A. Czyli chyba sporo poniżej maksymalnego dozwolonego prądu. Dobrze kombinuję?

Jeszcze kilka pytań nowicjusza. W ładowarce w nazwie programu ładowania dla LiPo jest oznaczenie "3.7V(1S)". Domyślam się że to 3.7V, to tylko jakieś napięcie "nominalne"? Ładowarka normalnie będzie ładować w takim przypadku do 4.2V?

W poprzednim moim poście na pierwszej fotce na wyświetlaczu mamy "BAL 032:11 00010", co oznacza to "00010"?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

AdamM napisał/a:
...mam mogę ładować max 3A. Czyli chyba sporo poniżej maksymalnego dozwolonego prądu. Dobrze kombinuję?

Jeszcze kilka pytań nowicjusza. W ładowarce w nazwie programu ładowania dla LiPo jest oznaczenie "3.7V(1S)". Domyślam się że to 3.7V, to tylko jakieś napięcie "nominalne"? Ładowarka normalnie będzie ładować w takim przypadku do 4.2V?

Oznaczenie 3.7 1S to znaczy napięcie nominalne/typ ogniwa. Będzie ładowało do 4.20 V.
Ustaw prąd ładowania 0.5 A . 1S to w istocie + i - z ładowarki do odpowiedniej celi.
Po włączeniu prawdopodobnie przez chwilę bedzie 0,5 A i wkrótce zacznie maleć.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

AdamM napisał/a:


W poprzednim moim poście na pierwszej fotce na wyświetlaczu mamy "BAL 032:11 00010", co oznacza to "00010"?


ze naładowalo 10mAh
Ostatnio zmieniony przez Szymon645 Nie 06 Lis, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Po 0:56 ładowarka zgłosiła że ogniwo naładowane. Włączyłem od razu balansowanie żeby zobaczyć jakie mam napięcia na ogniwach i ewentualnie je wyrównać. Liczyłem że teraz moim jedynym problemem będzie śledzenie jak to ogniwo się zachowuje podczas użytku. Ale po podłączeniu balansowania okazało się że felerne ogniwo miało 4.14. Zdziwiłem się że tak mało, myślałem że teraz już będzie musiało mieć 4.20V...

Chyba czas pomyśleć nad wymianą tego akumulatora. Wiem że Yin ma ogniwa z tego pakietu i mógłbym się pobawić w wymianę. Ale chyba wolę iść po najmniejszej linii oporu, nie robiąc sobie dodatkowych kłopotów wymienić cały akumulator.
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Powoli.
Podłącz jeszcze raz tą celę, ale tym razem ustaw prąd ładowania na 0.1A i włącz ładowanie 1s 3.7V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

tas, zrobiłem teraz jak mówisz. Nie wiem dlaczego ale ładowarka nie chce ładować tego ogniwa. Zgłasza że jest FULL. Napięcie na nim to 4.14V...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

jak połączysz z innym równolegle to się to 0.04V brakujące samo wyrówna :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group