KTM Electric Flite |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
syntony napisał/a: | Jak zwał tak zwał, ważne że się sprawdza Tylko trzeba pilnować żeby nie przeładować ogniwa. |
jak dysponujesz tylko takim zasilaczem to polacz przez diodę. Bedzie wtedy Umax 4,2 V |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015
|
|
|
To zależy od diody. Może być 4,3V i uwali ogniwo
Lepiej zmierzyć napięcie dokładnym przyrządem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To zależy od diody. Może być 4,3V i uwali ogniwo
Lepiej zmierzyć napięcie dokładnym przyrządem. |
Nie uwali bo:
-zasilacz tel kom ma b. mała wydajnosć (300-400 mA) i PAKIET który go obciąza + dioda to z reguły naładuje z trudem do 4,15 V bo taki zasilacz pod obiciązeniem ma w rzeczywistości nawet 4,8 V. Ale oczywiście w trakcie tych zastępczych metod mierzymy woltomierzem.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Jasne, ale prąd ładowania z czasem maleje, a zasilacz zaczyna dawać swoje 5V. |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Dzięki za pomoc i wskazówki. W poniedziałek powinienem dostać w swoje łapska ładowarkę tuningy accucell 6. Spróbuję podładować celę i zobaczymy jak się będzie później zachowywała. |
_________________ KTM Electric Flite - wciąż w budowie |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Balansowanie trwa...
Po trzydziestu minutach balansowania napięcie na najsłabszym ogniwie podniosło się z 4.04V do 4.05V.
Szczerze powiedziawszy spodziewałem się trochę szybszych rezultatów niż 0.01V na pół godziny. Normalna sprawa czy to z powodu defektu tej celi? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Może spróbuj małym prądem po kablach balansera lekko podnieść tą cele? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Nie musisz balansowac calosci.
Włacz tryb 1S, zwykle ładowanie i włóż wtyk dot tylko tej jednej celi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Po 150 min dobiło do 4.10V. Niedługo muszę wyjść więc odłączyłem baterię. Później tak jak sugerujecie spróbuję ją podładować w trybie 1s.
Czyli wybieram program "LiPo CHARGE", nie podpinam w ogóle wtyku balansera, a kable balansera od tej konkretnej celi podpinam do głównych przewodów podpinam do głównych kabli ładowarki? Wybaczcie małe wyczucie elektryczne, ale co oznacza w tym przypadku ładowanie "małym prądem"?
Akumulator ma takie oznaczenia:
Kod: |
Capacity(mAh) 5000
Config (s) 4
Discharge (c) 20
Max Charge Rate (C) 5
|
Czyli jak rozumiem maksymalny prąd ładowania dla całego akumulatora to 5Ah * 5 = 25A. Ale to dla 4 cell. Dla 1 będzie 4x mniejszy? Z tym zasilaczem, który mam mogę ładować max 3A. Czyli chyba sporo poniżej maksymalnego dozwolonego prądu. Dobrze kombinuję?
Jeszcze kilka pytań nowicjusza. W ładowarce w nazwie programu ładowania dla LiPo jest oznaczenie "3.7V(1S)". Domyślam się że to 3.7V, to tylko jakieś napięcie "nominalne"? Ładowarka normalnie będzie ładować w takim przypadku do 4.2V?
W poprzednim moim poście na pierwszej fotce na wyświetlaczu mamy "BAL 032:11 00010", co oznacza to "00010"? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
AdamM napisał/a: | ...mam mogę ładować max 3A. Czyli chyba sporo poniżej maksymalnego dozwolonego prądu. Dobrze kombinuję?
Jeszcze kilka pytań nowicjusza. W ładowarce w nazwie programu ładowania dla LiPo jest oznaczenie "3.7V(1S)". Domyślam się że to 3.7V, to tylko jakieś napięcie "nominalne"? Ładowarka normalnie będzie ładować w takim przypadku do 4.2V?
|
Oznaczenie 3.7 1S to znaczy napięcie nominalne/typ ogniwa. Będzie ładowało do 4.20 V.
Ustaw prąd ładowania 0.5 A . 1S to w istocie + i - z ładowarki do odpowiedniej celi.
Po włączeniu prawdopodobnie przez chwilę bedzie 0,5 A i wkrótce zacznie maleć. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
AdamM napisał/a: |
W poprzednim moim poście na pierwszej fotce na wyświetlaczu mamy "BAL 032:11 00010", co oznacza to "00010"? |
ze naładowalo 10mAh |
Ostatnio zmieniony przez Szymon645 Nie 06 Lis, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Po 0:56 ładowarka zgłosiła że ogniwo naładowane. Włączyłem od razu balansowanie żeby zobaczyć jakie mam napięcia na ogniwach i ewentualnie je wyrównać. Liczyłem że teraz moim jedynym problemem będzie śledzenie jak to ogniwo się zachowuje podczas użytku. Ale po podłączeniu balansowania okazało się że felerne ogniwo miało 4.14. Zdziwiłem się że tak mało, myślałem że teraz już będzie musiało mieć 4.20V...
Chyba czas pomyśleć nad wymianą tego akumulatora. Wiem że Yin ma ogniwa z tego pakietu i mógłbym się pobawić w wymianę. Ale chyba wolę iść po najmniejszej linii oporu, nie robiąc sobie dodatkowych kłopotów wymienić cały akumulator. |
_________________ KTM Electric Flite - wciąż w budowie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Powoli.
Podłącz jeszcze raz tą celę, ale tym razem ustaw prąd ładowania na 0.1A i włącz ładowanie 1s 3.7V |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
tas, zrobiłem teraz jak mówisz. Nie wiem dlaczego ale ładowarka nie chce ładować tego ogniwa. Zgłasza że jest FULL. Napięcie na nim to 4.14V... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
jak połączysz z innym równolegle to się to 0.04V brakujące samo wyrówna |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|