|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Natężenie prądu [A] |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015 Natężenie prądu [A]
|
|
|
Hey.
Chciałbym się zorientować na bazie waszych doświadczeń jak wygląda sprawa poboru prądu [A] tzn natężenie prądu zależnie od warunków podczas jazdy waszymi ebike-ami. I tak np.:
1. "zerwanie kapcia" z pod świateł i gaz do deski do prędkości np. 40 km/h
2. podjazd asfaltem pod górkę o nachyleniu 10-15 stopni z prędkością np. 20 / 30/ 40 / 50 km/h
3. Jazda na prostym asfalcie w bezwietrzny dzień z prędkością 20 / 30 / 40 / 50 / 60 km/h
4. W jakich warunkach mieliście maksymalne natężenie prądu i ile ono wynosiło ?
. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
1. Prąd będzie wynosił tyle ile sterownik da
4. Przyspieszanie..45a
Na resztę nie odpowiem bo jeszcze nie mam licznika |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
Cytat: | 1. Prąd będzie wynosił tyle ile sterownik da |
Czytałem tu w kilku tematach że sterowniki podobno dają większe możliwości niż podają oficjalnie ich producenci.
. |
|
|
|
|
Owen27
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
3. 40km/h jakieś 18A (li-ion 12s)
Producenci ograniczają prąd, nie moc. Jak masz sterownik np. 40A 48V 1500W to wyciągniesz z niego max 40A, ale 40A*48V=1920W, a nie 1500W jak podaje producent. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
zazwyczaj podają moc która jest nominalną mocą silnika odpowiedniego do tego sterownika |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
jężeli kupujesz badziwne sterowniki to nigdy nie wiesz jaki prąd i jaką moc ma sterownik
jeżeli kupujesz porządny sprzęt to masz to co na nalecpe albo możesz sobie ustawić tyle ile chcesz
moja rada dla Tomas, kup sobie porządny sterownik i ustawisz sobie prąd i prędkość taką jaką będziesz chciał |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
1. Rowerem szybciej staniesz dęba niż będziesz kopcił. Przecież to jest pojazd co ma max 50kg. 50 kilo... Silnik ma większy ciąg No ale jeśli już na maksa byś chciał to myślę, że na pewno powyżej 20kW i wąskiej oponie. Jeździłem na bajku 12kW i nie buksował na asfalcie tylko podnosiło koło. (na szutrze już tak, szedł jak po lodowisku)
2.
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
3.
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
4.
Wystarczy podjazd 5% pełnym ciągiem i już masz max prąd jaki pozwoli sterownik. Nie spotkałem się jeszcze ze sterownikiem, żeby "nie wiadomo było ile daje". Sterowniki dają dokładnie tyle, ile mają ograniczenie +-1-2A. Zazwyczaj jest to na nalepce na sterowniku lub wnika z mocy znamionowej urządzenia (500W = 25A, 800W=30A itd) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
Powie że już trochę głupieje starając się od podstaw zrozumieć (jako nie elektryk) podstawowe zasady współdziałania poszczególnych elementów
tas napisał/a: | Wystarczy podjazd 5% pełnym ciągiem i już masz max prąd jaki pozwoli sterownik. Nie spotkałem się jeszcze ze sterownikiem, żeby "nie wiadomo było ile daje". Sterowniki dają dokładnie tyle, ile mają ograniczenie +-1-2A. Zazwyczaj jest to na nalepce na sterowniku lub wnika z mocy znamionowej urządzenia (500W = 25A, 800W=30A itd) |
post z tego tematu:
tas napisał/a: | Chodzi o to, że silnik pobiera tyle, ile chce. Sterowniki chińskie nie mają ograniczenia prądu i dają taką moc, jaką zechce silnik. Dlatego nie patrz jaki prąd i moc mają sterowniki bo to 'pic na wodę' i wystarczy podłączyć zamiast Crystalyte takiego NineContinent, tam przewody grube i masywne i od razu prąd skacze o 200%. Po prostu prąd zależy od silnika, a nie od sterownika.
Ja mam 1500 watowego 'China Republic No Name' z wybitym 1500W na obudowie, a ssam z niego prawie 4kw mocy ciągłej. Tak to po prostu działa. Jakbym podłączył inny silnik to moc się zmieni adekwatnie do tego silnika.
Z tym 66V miałem na myśli to, że silnik przy takim napięciu pobiera nieomal 4kw/~65A - co przy braku jakiegokolwiek zabezpieczenia prądu jest mocą, którą ten silnik łyknie bez problemu.
|
Skoro sterownik ma ograniczenie przykładowo do 45A to czemu wypuszcza na silnik 65A ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
To było dawno i nie prawda a sterowniki sie pewnie od tego czasu sporo sie pozmienialy sterownik ma ograniczenie prądowe i koniec |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
Tomas, musisz przeczytać cały kontekst wypowiedzi, bo tam jest kilka stron o zwiększaniu mocy sterownika i tym, jaki to ma wpływ na pobór energii przez silnik. Jakbyś zaprogramował lub przerobił sterownik 45A na 100A (zakładając, że sterownik to wytrzyma) to nie ważne jaki silnik podłączysz, czy to 250W, czy to 5000W, popłynie prawie taki sam prąd podczas obciążenia (prawie maksymalny). Jedynym ograniczeniem będzie 'rezystancja drutowa' silnika. Jak się tego nie weźmie pod uwagę to potem może być kłopot.
Najlepiej nic nie grzebać
Rzeczony sterownik 45A puszczający 65A był sterownikiem po awarii (zwarciu) co się później okazało - wpłynęło na jego działanie właśnie w ten sposób. Opisywałem też kiedyś moje perypetie z nim związane. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
Ok. Dzięki panowie za wyjaśnienia już rozumiem.
Zaburzyło mi to trochę logikę bo wcześniej koledzy z forum wyjaśniali że sterownik i BMS baterii najlepiej dobierać przybliżone pod kątem (między innymi) Amperażu a z drugiej strony po przeczytaniu na forum że sterownik lubi brać więcej [A] niż podaje jego specyfikacja pomyślałem że BMS baterii też powinien być odpowiednio mocniejszy żeby zbyt wcześnie nie odcinał dopływu prądu np. przy podjazdach.... więc wtedy zgłupiałem.
. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2015
|
|
|
Powoli
Każdy sterownik bierze więcej niż "wynika ze specyfikacji" ale to nie dlatego, że są jakieś niedorobione tylko nie należy brać mocy znamionowej jako tej maksymalnej.
Masz sterownik 60V 1500W i tyle na nim pisze. No więc jaki ma amperaż? 1500W/60=25A? No nie, ma 45A, a nie 25A.
BMS raczej nie odcina na podjazdach, chyba, że się dało 2x mniejszy. Zresztą są różne bmsy. Sa takie, co dają 60A, a przeciążają się przy 80A, a są takie, co mają 80A, a przeciążają się przy 320A... Ogólnie im więcej mosfetów ma BMS tym jest zdecydowanie lepszy. Ale to są niuanse brane pod uwagę tylko w konstrukcjach, gdzie pobór energii ciągły jest w okolicach prądów chwilowych |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|