ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka nie ładuje pakietu 16s
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   Ładowarka nie ładuje pakietu 16s

Witajcie!

Mam problem z ładowaniem akumulatorów.
Wyładowałem je do 58V (16s) i chciałem naładować przed kolejną jazdą, niestety ładowarka nie chce współpracować.
Na wyjściu ładowarki (niepodłączonej) jest około 33V. (czy to norma?)
Napięcia na wyjściu głównym bms i ładowania są takie same tj. ~~58V. Rower normalnie jeździ.
Poszczególne ogniwa nie wykazują większych rozjadów niż 0.11V

Po podłączeniu ładowarki do akumulatora właściwie nic się nie dzieje. Świeci się czerwone i zielone światełko. Przez chwilę jak skakałem z miernikiem po złączach zaczęła ładować i po kilku sekundach się wyłączyła.

Ładowarka "standardowa" z nexuna.

Gdzie mogę szukać problemu ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

Zrób tak:
Wyjmij ładowarkę z gniazdka 230V i odłącz od roweru, zostaw na 2 min
Wyjmij oba złącza balansujące z BMSa
Włóż oba złącza do BMSa i sprawdź czy rower rusza (nie powinien się włączyć)
Podłącz ładowarkę do 230V
Podłącz ładowarkę do roweru.
---
Na wyjściu ładowarki jest 67.2V?

Niskie napięcie na złączu ładowania w BMSie wskazuje (prawdopodobnie) że BMS odcina ładowarkę od akumulatora z jakiegoś powodu.

W przypadku całkiem rozładowanego akumulatora LiPo różnice w celach są nawet większe niż 0.11V, więc to akurat nie jest nietypowe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

Ładowarka nagle zaczęła pokazywać 67V zamiast 33V przed chwilą. I zaczęła ładować aku.
Magia :cool:

W sumie wykryłem brak zgodności uzyskanego zachowania roweru z oczekiwanym podanym przez Ciebie.
Na odłączonych złączach balansujących rower nie jedzie, co raczej oczywiste, ale po ponownym ich podłączeniu nie jest wymagana aktywacja bms przez ładowarkę i od razu można jechać. (sprawdzałem 2 razy)

W każdym razie coś chyba jest na rzeczy gdyż poprzednim razem też nie mogłem uruchomić ładowania...


//Update: już po ładowaniu, znowu napięcie na ładowarce 33.7V i lampeczka świeci się na zielono :cry:


//Napięcie na ładowarce ponownie poprawne (67.0) jednakże dalej brak ładowania.
Ostatnio zmieniony przez piotrrs11 Pią 03 Kwi, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Kwi, 2015   

No teraz to wskazuje na awarię ładowarki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   

To chyba faktycznie problem z ładowarką.
Po n-krotnym odłączeniu ładowarki od zasilania i ponownym podłączeniu udaje się naładować pakiet. Gdy n zacznie przekraczać 10 pomyślę nad oddaniem na gwarancję ;]
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   

no raczej :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Niestety awaria powróciła A gwarancji już brak :(
Ładowarka sama z siebie przestała ładować. Ostatnio używałem jej jakieś 3 tygodnie temu i było ok.
W środku wszystko wygląda prawidłowo, nic nie śmierdzi itp...

Pod prądem "cyka" i przestaje po podłączeniu do baterii ale nie ładuje
_________________
some random strrrr
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

To bardzo prosta (w sensie elektrycznym) ładowarka.Podejrzewam albo "zimne" luty wewnątrz ładowarki lub padnięty jakiś elektrolit (może wysechł?). Jednym słowem,rozebrać ładowarkę,ocenić wizualnie poszczególne punkty lutownicze na płytce i ew.przelutować ponownie, jak masz miernik pojemności to sprawdzić pojemność elektrolitów i same elektrolity (czy nie spuchnięte) a w razie mniejszej pojemności niż 50% opisanej na korpusie wymienić przy czym na pewno wymienić "spuchnięte". Oczywiście mam nadzieję, że kable i wtyk ładowarki sprawdziłeś.Nie włączaj ładowarki gdy będzie rozebrana i będziesz próbował coś mierzyć.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

Objawy brzmią tak padnięty kondensator na wyjściu. Polecam wymienić.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

wibi napisał/a:
To bardzo prosta (w sensie elektrycznym) ładowarka.

A masz jej przykładowy schemat ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

piotrrs11 napisał/a:
Niestety awaria powróciła A gwarancji już brak :(
Ładowarka sama z siebie przestała ładować. Ostatnio używałem jej jakieś 3 tygodnie temu i było ok.
W środku wszystko wygląda prawidłowo, nic nie śmierdzi itp...

Pod prądem "cyka" i przestaje po podłączeniu do baterii ale nie ładuje


Odradzam ją włączać bezpośrednio do sieci w takim stanie bo jak strzeli to nie będzie czego zbierać z pierwotnej strony. Sama na pewno się nie naprawi, a koszt naprawy po strzale wzrasta poza okolice opłacalności (chyba że sam naprawisz).
Jeżeli masz podstawowe narzędzia do naprawy, wiedzę jak się obchodzić z takimi napieciami i chęć to zrób na początek wyraźne zdjęcie w wysokiej rozdzielczości płyty od strony elementów i od strony lutòw.

WojtekErnest napisał/a:
wibi napisał/a:
To bardzo prosta (w sensie elektrycznym) ładowarka.

A masz jej przykładowy schemat ?

Dla mnie bardzo prosta ładowarka to trafo sieciowe, mostek i kondensator filtrujący. Taka może pracować całe dekady bezobslugowo, choć nie jest bez wad.
Skutki strzału i podobny schemat jest tutaj

Naprawilem wiele zasilaczy at/atx laptopowych itp i generalnie to bardzo upierdliwe urządzenia. Poczatkujacym nie polecam z nimi zabaw. Jak jest uszkodzony kondensator duży po stronie pierwotnej to zawsze wymiana obu i kontrola czy po odlaczeniu od zasilania napięcia na nich spadają symetrycznie.
Podłączyć ponownie do sieci można dopiero po naprawie i testach na sztucznym obciążeniu i zasilaniu o ograniczonym prądzie do minimum.
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group