ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik pneumatyczny.
Autor Wiadomość
retro-wawa
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Lut, 2008   Silnik pneumatyczny.

Czy na tym forum jest ktoś kto ma jakieś doświadczenie z silnikiem pneumatycznym do zasilenia samochodu. Może ktoś widział takie auto albo jest w stanie udzielić wiecej informacji . Dla zainteresowanych polecam http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   

Były jakoweś linki do forum gdzie grupa osobników ostro deklarowała
budowanie takiego ustrojstwa, ale póki co cisza.

Hindusy mieli robić seryjnie ale póki co cisza.

Generalnie zapewne jest prototyp który działa ale poza filmikami i paroma opisami nie ma nic konkretnego.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   

http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

Temat zaczyna się od mojego postu, pod koniec pierwszej strony.
 
 
retro-wawa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   Silnik pneumatyczny.

Myśle , że grupa zapaleńcow to za mało . Zrobic sie tego w garaż nie da . Chodzi mi o silnik ktory by sie sprawdzal w praktyce . Najprostszym silnikiem był by klucz pneumatyczny, ale wudajnośc jego jest bardzo mala . I zasada działania rotacyjna nie sprawdzi sie . Może tylko taki tłokowy bo wydaje się byc znacznie sprawniejszy .
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 15 Lut, 2008   

Myślę że z jakimś konkretnym elementem jest problem, bo hindusy
się chwalili już z rok temu że wprowadzają do produkcji seryjnej i póki co jakoś temat zdechł.
Francuzi też niby mieli już robić i ta sama historia.
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lut, 2008   

Lisciasty - problemów nie ma, poprostu jest to zaplanowane na ten rok/nastepny (ale chyba trzeci kwartał 2008)
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 15 Lut, 2008   

Uwierzę jak zobaczę/pomacam.

Jakby sprzedawali takie coś za rozsądne pieniądzie w Europie to biorę od ręki :]
 
 
retro-wawa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lut, 2008   Silnik pneumatyczny. A jakie to są konkretne pieniądze ?

Nawet gdy koszt silnika bedzie równy lub zbliżony do kosztow silniika spalinowego ( a powinien być mniejszy ) to i tak do upowszechnienia go daleka droga. Z tego co doczytałem ciśnie nie robocze to okolo 20 atmosfer . I ilość zużytego powietrza też chyba nie jest bagatelna . Wiec tylko spręzarka śrubowa jest w stanie wytworzyć potrzebne ciśnienie. Tz tankowanie z kompresora trwalo by 4-5 godzin i potem 3 godziny jazdy . Mimo tych niedogodności bardzo jestem zainteresowany . Szkoda , ze tak mało sie na temat tego pomysłu mowi . Logby przemysłu naftowego jest tak ogromne , ze każdy pomysł nie zwiazany z ropą będzie napotykał na opory .
Być moze w takim rozwiązaniu przyszlość motoryzacji .
W dalszym ciągu oczekuje na Waszą wiedzę na temat takiego silnika pneumatycznego
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 16 Lut, 2008   

Wski miał informować o tym kiedy ruszy produkcja na swoim forum. Ale bądźmy optymistami, cały czas była mowa o 2008 roku, a ten niedawno się zaczął. Myślę, że sam koszt silnika nie będzie duży, zwłaszcza jeżeli kupi to kilka osób i zorganizuje się wspólną przesyłkę. Mnie jedna też na razie odstraszają te 200atm. butle kompozytowe i kompresory. Trzeba kiedyś siąść na spokojnie i policzyć koszty tego wszystkiego i zobaczyć czy to wszystko się opłaca, a nie "porywać się z motyką na słońce". Dlatego też odłożyłem tą dyskusję na czas kiedy wszystko będzie wiadomo, pozostaje tylko czekać.

Ruta89 z tamtego forum też chciał coś tam zacząć, jakieś odlewy robić, Wski mu tłumaczył jak co działa, ale jak widać wszystko zgasło.

Co do prototypów, to na filmie pokazywali samochód, gokart, ciągnik i skuter. Głownie jednak koncentrowali się na ciągniku. Filmik-filmikiem i choć pokazywali to na Discovery Science to pewnie i tak faktów dowiemy się jak ruszy produkcja, czyli jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie jeszcze w tym roku.
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2008   

natanoj - butle kompozytowe i 300 atmosfer -> www.stako.pl i patrz dział butle CNG
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 17 Lut, 2008   

Coby nie było trzeba do takiego jeździdła, ja czekam na gotowe.
Nie czuję się na siłach zrobić taki silnik na tokarce i frezarce :]
Chyba że to by była jakaś banalna przeróbka ale jakoś nie chce mi się
wierzyć oglądając te plany i czytając opisy...

Pzdr.
L.
 
 
retro-wawa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   Rusza produkcja

dziś w radio slyszelem , ze właśnie rusza produkcja auta z silnikiem pneumatycznym w Indiach . Ma kosztować 22 tys złotych .
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

A mówili coś więcej? Czy będzie w Polsce? Kiedy itp.?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

Będzie wnet inne wyliczenie opłacalności, jak w krótce zamkną ulice, dzielnice i obszerne centra miast dla ruchu spalinowego (na "Zachodzie" to już staje się powoli normą).
Wszędzie będą (nawet w asfalcie) czujniki sprawdzające, czy w aucie nie pracuje silnik spalinowy, czy są odpowiednie wibracje auta, czy auto wydziela spaliny, czy jest hałas od samochochdu itp..
Do tego uczynni obywatele z telefonam na policję.
W Niemczech, jak ktoś zostawi przy starcie ślad opon (przypalił gumę), to góra 2 godz. i już wie ile zapłacił mandatu, a do tego inne problemy.
Przypominam FORUM pneumatyczne:
http://www.mojeforum.net/ekomaszyny/index.php
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

bylo na Discavery ostatnio o tym :) teraz najwieksza szanse maja 2 silniki, ten tłokowy z tym dziwacznym "wałem" korbowym i pomysł australijczyka, mały zgrabny silnik rotacyjny, narazie uzywal tego w wózku platformowym na jakiejs hali/hurtowni... wygladało nie zle ale jak z sprawnoscia tego to nie mam pojęcia, programy na discovery sa zwykle bardzo laickie. Sam silnik byl dziecinnie prosty, przypominal silnik rotacyjny spalinowy Wankla. Myślę ze kazdy kto ma dostęp do obrabiarek CNC moze bez trudu taki wykonać, tylko trzeba dobrac odpowiednie typy stali na poszczególne elementy i raczej skozystac z hartowni, szczegółowy schemat jest w patencie ktory mozna sciagnac podobno z netu.

A zastanawial się ktoś nad użyciem silników pneumatycznych do maszyn fabrycznych lub do narzedzi recznych ?

Cały pomysl ma 2 minusy:
1. Zjada duzo oleju, jak by tak wymysleć urzadzenie wyłapujące drobiny oleju z wyrzucanego powietrza ? moznaby wykozystac tu elektrostatykę lub zastosowac w oleju elementy magnetyczne np pył żelazny czy specjalna substancja ciekla magnetyczna, u wylotu dyszy byl by swego rodzaju "kaloryfer" wyłapujący drobiny oleju z wyrzucanego powietrza.
2. Sprężarka jest bardzo głośna, jak by ktos mial to w domu sprężarke trzeba by zakopac pod ziemia ;)

Ale swoją drogą ciekawa alternatywa dla wodoru...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group