ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Hub w Mid drive
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
  Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   Hub w Mid drive

Witam


Ostatnimi czasy mocno przygotowywałem się do budowy mojego 2 e-bike. W planach jest zbudowanie napędu mid drive z silnikiem dc my1018 450W z przekładnią planetarną. Wszystko było by po mojej myśli gdybym nie natkną się na taką konstrukcje tylko z silnikiem BLDC. Co prawda mam już prawie wszystkie części do konstrukcji z my1018 ale z tego co zobaczyłem na YT i poczytałem na forach rozwiązanie tego napędu z bldc to świetna sprawa.

Co myślicie o tej konstrukcji?

Czy zacząć inwestować w bldc ze sterownikiem?( nie chodzi mi o gotówkę a o konstrukcje). Myślałem o silniku i sterowniku z Nexun.pl.

Czy lepszy był by silnik o dużym momencie obrotowych czy lepiej wziąć ten z mniejszym?.
(60,80,90Nm). Jaki moment nie urwie mi korby :grin:

Główną zaletą tej konstrukcji to na pewno bezawaryjność silnika( oczywiście jak się go zbytnio nie przeciąża) bo wiadomo dc mają szczotki. Inna zaletą to ich miękka charakterystyka oddawania mocy względem prędkości obrotowej oraz podatność na zwiększanie napięcia i mała wielkość i waga a duża moc. Zmieścił by mi się pod ramą i nie zakłócał by środka ciężkości. Tyle wiem na ich temat, poprawcie jak się myle :oops:


A najważniejsza ich cechą to moc. Moja poprzednia konstrukcja chwilowo bujała rower do 70km/h. Na silniku MY1018 z tego co powiedzieli mi koledzy z forum może z dużym znakiem zapytania wyciągnę 50km/h z wiatrem. Jeżeli zastosował był 800W i zasilił go 60V to z tego co napisali na stronie sklepu mógł bym na prostej uzyskać 60km/h, to mi wystarcza. Jeżeli zamocował bym go w mid drive to po obliczeniu przekładni i ustawieniu maksymalnej prędkości ciągłej 60km/h na 7 biegu w moim rowerze na pierwszym mógł bym podrzucać koło(oczywiście przenośnia, nie mam zamiaru niszczyć ani roweru ani silnika).


Tak więc co myślicie na ten temat. Proszę o rady, krytykę, objaśnienia, sprostowania.

A i czy da się ograniczyć prąd wyjściowy w sterowniku?.






Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Wto 31 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Prąd na sterowniku możesz ograniczyć przelutowując bocznik pomiarowy na cieńszy, albo jakims rezystorem zwiekszyc tam opór, jest kilka możliwości zależnie od sterownika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

musisz policzyć biorąc pod uwagę napięcie zasilania, maksymalne RPM, minimalne RPM i dostępne przekładnie jaki silnik bedzie pasować.
Przyjmuje się, że im szybszy tym lepszy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

Atomek Tak, zrobię aby ograniczyć prąd. Tas, wiem jaka jest prędkość obrotowa ale na kole. Potrzebuje ją na wale. Przełożenie poprzez zębatki wiem jak policzyć. Ile będzie przy 60v. 200rpm?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

Popularne silniki mają 7-14rpm/V, a skoro akurat celujesz w hubo-mida to powinieneś wybrać jak najszybszy dostępny, bo po zastosowaniu przekładni da Ci to najlepsze możliwe parametry. RPM zamienisz na Nm oraz niską minimalną prędkość z dużą efektywnością.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

tas napisał/a:
Popularne silniki mają 7-14rpm/V, a skoro akurat celujesz w hubo-mida to powinieneś wybrać jak najszybszy dostępny, bo po zastosowaniu przekładni da Ci to najlepsze możliwe parametry. RPM zamienisz na Nm oraz niską minimalną prędkość z dużą efektywnością.



Moje obliczenia:

Przy 7rpm i 60V
- 1 bieg 21,6km/h
-7 bieg 52 km/h

Przy 14rpm i 60V
- 1 bieg 43,2
- 7 bieg 105,11

Nie wiem teraz czy jednak nie postawić na moment obrotowy. Nawet przy 10 rpm będzie trochę za ciepło dla silnika na 7 biegu chyba że się mylę. Czy te silniki z Nexun termicznie wytrzymają 80km/h?.

A i jak z wolnobiegiem. Kupiłem na allegro 14 t i nie wiem czy się nie będzie odkręcał bo teraz to silnik ciągnie korbę a nie korba silnik a gwint prawy :sad:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

A może obniżę napięcie do 44,4V?. Obroty wtedy spadną ale i moc...:/
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Zwiększ przełożenie silnik-korba i po problemie.
Albo zrób 12s, przecież nawet na 30A dzięki przełożeniu moment obrotowy na kole będzie potworny...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Racja Tas. Tylko mam takie wyobrażenie w głowie, że silnik obroty maksymalne musi mieć dostosowane do prędkości maksymalnej jaką chcemy uzyskać z pojazdu. Na korbie jest 14/42T. Większej nie dam bo będzie wyglądało jak koło młyńskie:). No dobra to zasilanie 60V ale i silnik mówisz dać 10/6? kurcze no dylemat mam. Napiszcie mi jak to wygląda w praktyce np:

Jak dam 7/9 to będzie tak i tak...
A jak damy10/6 to tak i tak...
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

W Hubo-MIDzie się różnice zacierają. Liczy się tylko RPM dostosowany do Vmax i Vmin bajka.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Okey, teraz rozumiem, te parametry i tak się steruje przekładniami. Dzięki Tas a jeszcze mi powiedz to czym w takim razie wywołana jest ta różnica momentu obrotowego i prędkości obrotowej skoro te silniki kosztują tyle samo i mają ten sam rysunek techniczny?.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Każdy silnik określa RPM i Nm w zależności jak są nawinięte. Z danej rodziny modeli moc znamionowa jest taka sama, silniki są identyczne, ale inaczej w środku nawinięte, stąd różnice w pracy. Przekładnia jest fajna bo pozwala "sterować" zależnością RPM-Nm więc w pewnych granicach nie trzyma nasz budowa silnika, a raczej wyjściowa funkcjonalność (prędkość pojazdu, wielkość przekładni itp)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

Okey, rozumiem teraz całkowicie.:)

Czy to jest ten sam silnik co oferuje Nexun?

http://allegro.pl/silnik-...5223729616.html
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

tak
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015   

atomek1000 napisał/a:
tak




To biorę się za licytacje:).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group