ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie równoległe identycznych pakietów
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Wyndzie w praniu ;)
Na razie wyrównuję je po kolei zasilaczem regulowanym, tak aby osiągnąć podobne napięcia na każdym ogniwie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

a) Czy na pewno nie ma odczepu po 4S do zasilania stabilizatora na 5 V do manetki lub lub swiatel tyłu ?
b) prawdopodobny powód to wg mnie nikłe działanie BMS z powodu, trochę za niskiego napięcia max zasilacza lub zbyt wczesnego włączenia sie zielonego LED-a ?
c) po wyrównaniu zamień kolejność pakietów.
d) wtyczki BMS - słaby styk, cienkie kable BMS....
e) rożne rowery ale być może defacto taki sam (konstrukcyjnie) BMS i przypadek pkt b.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

tkoko napisał/a:
Moim zdaniem jest OK. Prawdopodobnie BMS jest zasilany z 4 pierwszych ogniw od "-", ...

Myslisz o zasilaniu częsci sterującej BMS ? Masz przykład - schemat takiego BMS ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Wyrównałem. Zasilacz wyłączył się przy 29.2V
Powinno być już dobrze ;)
Światła z tyłu załączane są osobnymi stykami w złączu akumulatora.
Akumulator ma 4 styki. Dwa do światła i dwa do kontrolera.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

zeeltom napisał/a:
.
Akumulator ma 4 styki. Dwa do światła i dwa do kontrolera.

Te 2 od swiatła nie są od częsci aku np 4S ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Tylko do światełka z tyłu. Dwa zewnętrzne, to wyprowadzenia akumulatora, a dwa wewnętrzne, to styki światełka na akumulatorze. Od tych środkowych lecą dwa przewodziki do tylnego światła.
Sprawdziłem osobiście ;)
Akumulator ma jeszcze ledowy wskaźnik napięcia uruchamiany małym przyciskiem, gniazdko ładowania i wyłącznik główny.
W środku jest 7 ogniw 10Ah i BMS.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

To ja obstawiam marny bms (uszkodzony).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

W 3 różnych akumulatorach takie same uszkodzenia BMS?
Wątpię :)
Zgodnie z opisami tu na forum BMS powinien wyrównywać ogniwa do najsłabszego.
A tu zonk, bo 3 mają wysokie i identyczne napięcie i 4 niższe o 0,3V, ale też identyczne.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Czy różnica 0.3V jest prawdziwa, czyli jedne mają 4.2V a drugie 3.9 po naładowaniu do 29.2V?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Zanim je wyrównałem, to jedne 3 miały około 4,1, a te drugie 4 około 3,9.
Tylko, że wszystkie jednakowo z dokładnością do 0,01V

Teraz miały (po wyrównaniu) około 4,16 - 4,17V po naładowaniu do 29,2V
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Te co miały 4.1 mogą być uszkodzone, a nie te co miały 3.9.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Niemożliwe w trzech różnych akumulatorach i w tej samej konfiguracji.
Te pierwsze 4 od minusa mają niskie napięcie i 3 ostatnie od plusa wysokie.
W trzech akumulatorach tak samo?
To nie tak, że losowo mają różne napięcia. Zawsze 4 i 3 po kolei w szeregu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Jesli BMS i ogniwa nie są uszkodzone, a taki spadek jest spowodowany b . długą przerwą w ładowaniu, to po wyrównaniu, kilka razy rozladowanie/ladowanie i wtedy sprawdzic czy równy poziom napięć się utrzymuje.
Swoją drogą warto dotrzeć do rzeczywistych schematów tych popularnych BMS aby potwierdzic lub nie ze jest wewnętrzna elektronika zasilana z 4S.
No bo jak Tomek pisze o powtarzalności w 3 szt to nie wygląda na przypadek.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

zeeltom napisał/a:

Zgodnie z opisami tu na forum BMS powinien wyrównywać ogniwa do najsłabszego.
.

To uproszczenie, bo przyjmując ze te o najwyzszym napieciu w trakcie ładowania przekraczaja 4.20 wtedy wprawdzie BMS je obciąża ale na tyle malym prądem np 30-50 mA ze prąd ladowania w tym czasie jest nadal >150-200 mA i mimo ze te z mniejszym napieciem są nadal rozladowane, to :
- sumaryczne napiecie jest > U max
- nap. Kilku segmentow utrzymuje sie powyzej 4.20
i BMS sie wylacza, lampka zielona zasilacza się zapala.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

zeeltom napisał/a:
..Teraz miały (po wyrównaniu) około 4,16 - 4,17V po naładowaniu do 29,2V

Jeżeli po wyrównaniu ogniw, przed ładowaniem rozładowałeś baterię i po ładowaniu masz taki wynik to powinno być OK.
Odnośnie zasilania BMS'a;
1. typowe napięcia "scalaków" i innego sprzętu elektronicznego to 5V i 12V, min napięcie np. dla baterii "Sony 18650V" to 2.5V więc bezpieczne zasilanie "scalaków" BMS'a to min 3 baterie.
2. Szereg BMS'ów umożliwia podłączenie mniejszej liczby baterii niż nominalnie bez wpływu na działanie, dodatkowo "zbijanie" wysokiego napięcia np: 36V do 5V powodowałby dodatkowy "niepotrzebny" pobór prądu przez BMS.
3. parametry BMS"ów
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
http://quawin.en.made-in-...ttery-Pack.html
http://www.made-in-china....07S12-309-.html
i dalsze na stronie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group