|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Łączenie równoległe identycznych pakietów |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Wyndzie w praniu
Na razie wyrównuję je po kolei zasilaczem regulowanym, tak aby osiągnąć podobne napięcia na każdym ogniwie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
a) Czy na pewno nie ma odczepu po 4S do zasilania stabilizatora na 5 V do manetki lub lub swiatel tyłu ?
b) prawdopodobny powód to wg mnie nikłe działanie BMS z powodu, trochę za niskiego napięcia max zasilacza lub zbyt wczesnego włączenia sie zielonego LED-a ?
c) po wyrównaniu zamień kolejność pakietów.
d) wtyczki BMS - słaby styk, cienkie kable BMS....
e) rożne rowery ale być może defacto taki sam (konstrukcyjnie) BMS i przypadek pkt b. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
tkoko napisał/a: | Moim zdaniem jest OK. Prawdopodobnie BMS jest zasilany z 4 pierwszych ogniw od "-", ... |
Myslisz o zasilaniu częsci sterującej BMS ? Masz przykład - schemat takiego BMS ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Wyrównałem. Zasilacz wyłączył się przy 29.2V
Powinno być już dobrze
Światła z tyłu załączane są osobnymi stykami w złączu akumulatora.
Akumulator ma 4 styki. Dwa do światła i dwa do kontrolera. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | .
Akumulator ma 4 styki. Dwa do światła i dwa do kontrolera. |
Te 2 od swiatła nie są od częsci aku np 4S ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Tylko do światełka z tyłu. Dwa zewnętrzne, to wyprowadzenia akumulatora, a dwa wewnętrzne, to styki światełka na akumulatorze. Od tych środkowych lecą dwa przewodziki do tylnego światła.
Sprawdziłem osobiście
Akumulator ma jeszcze ledowy wskaźnik napięcia uruchamiany małym przyciskiem, gniazdko ładowania i wyłącznik główny.
W środku jest 7 ogniw 10Ah i BMS. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
To ja obstawiam marny bms (uszkodzony). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
W 3 różnych akumulatorach takie same uszkodzenia BMS?
Wątpię
Zgodnie z opisami tu na forum BMS powinien wyrównywać ogniwa do najsłabszego.
A tu zonk, bo 3 mają wysokie i identyczne napięcie i 4 niższe o 0,3V, ale też identyczne. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Czy różnica 0.3V jest prawdziwa, czyli jedne mają 4.2V a drugie 3.9 po naładowaniu do 29.2V? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Zanim je wyrównałem, to jedne 3 miały około 4,1, a te drugie 4 około 3,9.
Tylko, że wszystkie jednakowo z dokładnością do 0,01V
Teraz miały (po wyrównaniu) około 4,16 - 4,17V po naładowaniu do 29,2V |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Te co miały 4.1 mogą być uszkodzone, a nie te co miały 3.9. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Niemożliwe w trzech różnych akumulatorach i w tej samej konfiguracji.
Te pierwsze 4 od minusa mają niskie napięcie i 3 ostatnie od plusa wysokie.
W trzech akumulatorach tak samo?
To nie tak, że losowo mają różne napięcia. Zawsze 4 i 3 po kolei w szeregu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Jesli BMS i ogniwa nie są uszkodzone, a taki spadek jest spowodowany b . długą przerwą w ładowaniu, to po wyrównaniu, kilka razy rozladowanie/ladowanie i wtedy sprawdzic czy równy poziom napięć się utrzymuje.
Swoją drogą warto dotrzeć do rzeczywistych schematów tych popularnych BMS aby potwierdzic lub nie ze jest wewnętrzna elektronika zasilana z 4S.
No bo jak Tomek pisze o powtarzalności w 3 szt to nie wygląda na przypadek. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
Zgodnie z opisami tu na forum BMS powinien wyrównywać ogniwa do najsłabszego.
. |
To uproszczenie, bo przyjmując ze te o najwyzszym napieciu w trakcie ładowania przekraczaja 4.20 wtedy wprawdzie BMS je obciąża ale na tyle malym prądem np 30-50 mA ze prąd ladowania w tym czasie jest nadal >150-200 mA i mimo ze te z mniejszym napieciem są nadal rozladowane, to :
- sumaryczne napiecie jest > U max
- nap. Kilku segmentow utrzymuje sie powyzej 4.20
i BMS sie wylacza, lampka zielona zasilacza się zapala. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ..Teraz miały (po wyrównaniu) około 4,16 - 4,17V po naładowaniu do 29,2V |
Jeżeli po wyrównaniu ogniw, przed ładowaniem rozładowałeś baterię i po ładowaniu masz taki wynik to powinno być OK.
Odnośnie zasilania BMS'a;
1. typowe napięcia "scalaków" i innego sprzętu elektronicznego to 5V i 12V, min napięcie np. dla baterii "Sony 18650V" to 2.5V więc bezpieczne zasilanie "scalaków" BMS'a to min 3 baterie.
2. Szereg BMS'ów umożliwia podłączenie mniejszej liczby baterii niż nominalnie bez wpływu na działanie, dodatkowo "zbijanie" wysokiego napięcia np: 36V do 5V powodowałby dodatkowy "niepotrzebny" pobór prądu przez BMS.
3. parametry BMS"ów
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
http://quawin.en.made-in-...ttery-Pack.html
http://www.made-in-china....07S12-309-.html
i dalsze na stronie... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|