ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

czy jest sens podłaczać sensory - halle w przekładniowym, bo do tej pory jezdziłem na samych fazowych i mi dobrze działa nawet przy ruszaniu
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Mobil napisał/a:
... gdzieś Ty to wyczytał? :razz:


Za dużo czytam i częściowo po łebkach :razz: Chyba to było w starych komentarzach na blogu u Tasa. Być może coś nadinterpretowałem.
 
 
zero 
początkujący
Osiołek i jego leń.


Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Witam serdecznie, Radek Kraków :)

Może to dziwne podejście, ale... Będę b, wdzięczny za jakiekolwiek info, za które z góry dziękuję.
Nie żeby nie chciało mi się szukać, nie jestem na bieżąco, opcji wiele, nawet nie wiem od czego zacząć.

Rower i kierowca ciężki, w dodatku z sakwami. Jest to "teoretycznie" a'la góral, koła 26" napęd 3x7, jeździ to w lekkim terenie oraz asfaltem, czasem ciągnie przyczepkę, pod górę... się pcha.
Luźny pomysł: napęd wspomagający - tylko jak będzie ciężko.
Mam miejsce na 15 lub max 21 ogniw 18650, najlepiej w układzie po 3 szt. obok siebie.
Które ogniwa, jaki silnik, sterownik i ładowarkę, żeby można było orientacyjnie policzyć dodatkową wagę oraz zasięg?
_________________
Pozdrawiam Radek
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Miejsce na 15-21 ogniw, tzn w kieszeni będziesz akumulator wozić? :)
Musisz wygospodarować jeszcze ze 4 kieszenie bo wypadałoby upchnąć minimum 40-50, optymalnie 80-100szt i to nie wynika z rozrzutności tylko z praw fizyki :)
Mały akumulator mało może, mikro akumulator nic nie może.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zero 
początkujący
Osiołek i jego leń.


Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Dzięki za odp. Głupi jestem niesłychanie...
Mam miejsce na 21 ogniw. Zmieszczę więcej w kombinacjach innych niż podstawowa, tyle że najpierw chcę znać możliwości i wagę podstawowej. Można z tego wyprowadzić np. ok. 24V - na teraz wiem tylko tyle. Przypominam że chodzi o wagę zestawu oraz o zasięg jaki się da z tego wyciągnąć. Chodzi tylko i wyłącznie o wspomaganie przy podjazdach.
_________________
Pozdrawiam Radek
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Masz miejsce na 21 ogniw. Napięcie oczekiwane ok 24 V. Akumulatory winny miec możliwość zasilenia silnika przynajmniej z mocą 300-400 W (Tu koledzy powiedzą że mało) To oznacza ze muszą wytrzymać prąd w okolicach 13-17A. Przy tych minimalnych założeniach i fakcie że moc ta musi być przekazana bezpiecznie dla ogniw, które pod srednim bciazeniem mają 3,8 V, to takich ogniw w szeregu musi byc 7 czyli 'po naszemu' 7S. Nie możesz zakładać większego prądu na ogniwo 2A a w przypadku sredniopradowych 3-4A. To oznacza, że równolegle powinno być 5 do 7 ogniw, czyli "po naszemu" 5-7P.
Stąd minimalny sensowny zestaw zaczyna się od 35 ogniw 7S5P - 49 ogniw 7S7P.
Dlatego Twoj wstępny plan 21 ogniw jest w praktyce zdecydowanie za slaby.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Chyba, że by zrobić z ogniw wysokoprądowych 30A, np 2,6 Ah VTC5, czyli pakiet 7s3p miałby jakieś 200 Wh, więc przy wspomaganiu 15-25 km. Mało, ale działać będzie.
Waga? Lekko ponad 1 kg.
Ostatnio zmieniony przez maniekrox Wto 13 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

15 albo 20 sztuk to sobie można wsadzić ale pakietów Turnigy :mrgreen: Tak jak Panowie wyżej napisali, nie da rady :razz:
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Trochę bez sensu takie coś da się ale zastanów się nad normalnym rowerem z silnikiem w kole 250-500w i zasięgiem 50-100km bo chcąc nie chcąc i tak musisz mieć sterownik, silnik i kilka drobniejszych rzeczy a to już jest pare kg i dodatkowy opór silnika a czy dasz 20 czy 100 ogniw to przy takim silniku nie poczujesz różnicy bo zniwelujesz cała masę silnikiem. Moim zdaniem albo elektryczny albo zwykły :)
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

E, przesadzacie. Taki 7s3p na NCR18650GA i sterownikiem 250W powinien zadziałać. Da to pewnie ze 30-40km zasięgu po płaskim ze wspomaganiem przy niewielkiej prędkości (jakieś 20-25 km/h)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

On jednak zamierza go używać przy podjazdach, więc 40 km to za duzo.
Tym bardziej że jak pisze : " rower i kierowca ciężki i jeszcze czasem przyczepka pod gore".
Oczywiscie to tylko gdybanie bo nikt Mu nie zabroni głównie pedalowac, ale sensowne uzywanie wspomagania będzie prowadzić do częstego, przedwczesnego rozladowania aku.
Trzeba szukać miejsca/metody umocowania pojemnika na wiecej aku, choćby podzielonego na dwie sekcje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zero 
początkujący
Osiołek i jego leń.


Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i naprowadzenie mnie na konkrety.
Oczywiście macie Koledzy sporo racji, chyba po prostu niezbyt precyzyjnie napisałem nad czym się zastanawiam. Jeszcze raz dzięki za już i z góry dziękuję za jeszcze. Założę osobny wątek, przy okazji odpiszę każdemu z osobna... postaram się dziś po południu, jak tylko przerobię nowe dane :)
_________________
Pozdrawiam Radek
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

WojtekErnest, dlatego napisałem wyraźnie, w jakich warunkach te 40km może osiągnąć. Ale dzisiaj mogę podać jeszcze jedną wartość. Taka bateria przy 250W sterowniku da wspomaganie przez 1h godzinę jazdy - sterownik jest tak słaby, że na byle podjeździe będzie się używać pełnej mocy.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

madejp napisał/a:
E, przesadzacie. Taki 7s3p na NCR18650GA i sterownikiem 250W powinien zadziałać. Da to pewnie ze 30-40km zasięgu po płaskim ze wspomaganiem przy niewielkiej prędkości (jakieś 20-25 km/h)

Dla 7S to musi być przynajmniej 6P i sterownik 500W, kolega wyraźnie pisze o wspomaganiu przy podjazdach, a w tej sytuacji to dołożyć jeszcze parę ogniw i zrobić 10S5P albo 13S4P. To będzie rozsądne minimum i taką baterię można wsadzić w typową obudowę.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

borsuk napisał/a:
..a w tej sytuacji to dołożyć jeszcze parę ogniw i zrobić 10S5P albo 13S4P. To będzie rozsądne minimum i taką baterię można wsadzić w typową obudowę.

On pisze o zasilaniu 24 V, czyli raczej zgodni jesteśmy że w takim przypadku 7S7P byłoby na początek przygody z rowerem wspomaganym, akceptowalne :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group