[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Hej!
Co sądzicie o tym bms'ie?
https://goo.gl/gUWUAx
Potrzebuje bms 10S. Prąd rozładowania będzie max 25A. Natomiast potrzebuje duży prąd ładowania (ok 15-20A). Wszystkie które znalazłem na 30A, mają max. 15A prądu ładowania.
A i zasilacze Flatpacki, wróciły na Allegro. Bierzcie bo warto!! |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Ten flatpack ma regulacje pradu? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
klawisz
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 33 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Mam pytanie do kolegów, którzy ogarniają marki i modele amorków rowerowych...
Mianowicie, który z poniższych widelców jest najlepszy, ew. jaka dzieli je odległość w hierarchii:
Marzocchi Bomber 55
Manitou Minute
Manitou Black
Rock Shox Tora
Z pozdrowieniami |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
http://allegro.pl/zasilac...7037076245.html
Tu masz glebor zasilacz 0-60v 20A i analogowe wskaźniki napięcia i natężenia prądu. tylko cena 610zł |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
BMSa podłączamy tak jak na poniższym rysunku:
B- akumulator
C- ładowarka
P- sterownik
Wiecie może dlaczego w BMSach wizualnie podobnych do tego na rysunku pole do podłączenia ładowarki jest znacznie większe od pola do podłączenia sterownika/obciążenia?
Pola z lewej i prawej strony są duże i dają możliwość przykręcenia dużych końcówek oczkowych od przewodów dla akumulatora i sterownika ale niestety jedno z tych pól jest przeznaczone dla przewodu od ładowarki którym płyną znacznie mniejsze prądy. A przewód dla sterownika trzeba wciskać w pole P- które jest małe i znajduje się w górnej części BMSa.
Zastanawialiście się kiedyś nad tym ? |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Więc to jest tak:
1. Nie wszystkie BMSy tak wyglądają, jest masa takich z dużym polem -P, ale powoduje to, że BMS jest dłuższy o 2cm z powodu tylko tego pola, dlatego producenci starają się je minimalizować aby płytka była mała
2. Ta płytka jest uniwersalna, tj pasuje na oba typy BMSów, zarówno ze wspólnym jak i rozdzielnym -P i -C, a to obniża koszta urządzeń. Kiedyś BMS w sklepie to był wydatek ponad 1000zł (kto to pamięta?), a teraz można zakupić taki sam za 150zł...
I teraz, różnica miedzy wspólnym i rozdzielnym BMSem jest dość kluczowa dla nas, bo ze wspólnym polem dla -P i -C BMSy posiadają po równej ilości mosfetów od strony -B i -P(C), a to powoduje, że posiadają zawsze dość charakterystyczne duże prądy ładowania i niewielkie rozładowania typ 40A ładowania, 40A rozładowania lub 80A/80A co wymaga dość dużej ilości mosfetów aby obsługiwać dość duże prądy. Po prostu ładowanie idzie po części mosfetów odpowiedzialnych za rozładowanie.
BMSy rozdzielnego -P i -C mają też oddzielne mosfety obsługujące ładowanie i rozładowanie. Dzięki temu można przeznaczyć niesymetryczną ilość ich na potrzeby rozładowania, a mniejszość dać na ładowanie. Takie BMSy mają charakterystycznie dość niskie prądy ładujące, np 30/5, 80/10 itd Dzięki temu przy zachowaniu niższej ceny i mniejszych gabarytów mogą dysponować taką samą praktyczną funkcjonalnością co ich niepodzielne odpowiedniki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
Super, dzięki za odpowiedź |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
wladek312
początkujący
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 25 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017 grubość przewodów
|
|
|
Witam
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć przewody jakiej grubości wychodzą z silników nc10x6, 7x9 i podobnych silników z mocą znamionową około 30A? Z silnika który posiadam wychodzą przewody fazowe o grubości zaledwie 2mm.(1,5mm bez izolacji) i obawiam się że nie wytrzymają 30A. nawet chwilowo. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
1,5mm2 to przewody oryginalne od 9C, bywają ciepłe przy sterowniku GT1500 na terenie płaskim, ale jakoś dają radę mowa o 45A*48V.
spokojnie 1,5mm2 wytrzyma ci 30A sterownik. uważałbym jedynie w terenie, błocie, bo fazowo idzie tam ze 60-80/120A i to jest w stanie doprowadzić do przetopu kabelków i ich złączenia ze sobą.
Swoją drogą ja stosuje przelicznik 8A/mm, no ale tutaj sie dba o spadki napięć, a chińczyk jak zaoszczędzi, to na ryż wystarczy, więc dają 1,5... |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
wladek312
początkujący
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 25 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź:) bo już myślałem że nie obejdzie się bez wymiany kabli. |
|
|
|
|
knt
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
Czy możliwe jest łączenie pakietów Li-Ion z BMSem równolegle? Czy ktoś stosuje takie rozwiązanie, jak to wygląda w praktyce? Chodzi o możliwość podłączenia osobnego pakietu podczas dłuższych wycieczek. Jakie są wady takiego rozwiązania, pomijając fakt, iż niezbędnym elementem jest konieczność wyrównania napięcia. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
A nie prościej mieć drugi pakiet z własnym bms'em? |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
knt, chyba chodzi o dwa pakiety z dwoma BMSami.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chyba nie jest dobry pomysł bo pakiet 1 jest używany częściej niż pakiet 2 i szybciej sie zużywa. Potem gdy podłączymy je równolegle to pakiet nr 1 bardziej przysiada niż pakiet nr 2. |
|
|
|
|
knt
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
Oczywiście chodzi mi o dwa pakiety i każdy z osobnym BMSem. Przy połączeniu szeregowym faktycznie najsłabszy pakiet szybciej się rozładuje i byłoby to bez sensu. Pytanie czy przy równoległym również ? |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017
|
|
|
Rugorlos27 napisał/a: | knt, chyba chodzi o dwa pakiety z dwoma BMSami.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chyba nie jest dobry pomysł bo pakiet 1 jest używany częściej niż pakiet 2 i szybciej sie zużywa. Potem gdy podłączymy je równolegle to pakiet nr 1 bardziej przysiada niż pakiet nr 2. |
Mam takie 2 zestawy, identyczne pakiety, identyczne ogniwa, podłączone równolegle zużywają się
w tym samym czasie. Problemów zero .. Pakiety różnią się ilością cykli o jakieś 20 pi razy drzwi |
|
|
|
|
|