|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Będzie stacyjka i dalej włącznik on/off na kierownicy. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Bujakoto używał metalu w płynie i sobie chwalił. Pisz do niego, może jeszcze ma. |
Zgadza się, i dalej tego używam.
Z tego metalu w płynie w pierwszej konstrukcji zrobiłem od zera w całości adapter tylnego hamulca tarczewego
Z tego można ulepić co się tylko chce.
Wytrzymałość stali.
Późniejsze wiercenie, szlifowanie
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Mam pytanie: QS v3 24x5 - jaki ma rodzaj wolnobiegu? normalny rowerowy czy jakiś wynalazek? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Dzięki Tomas |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Ludziska polećcie jakąś sprawdzoną obręcz 28 bo moja już mnie do szału doprowadza,najlepiej niekapslowana bo i tak będę rozwiercał pod szprychy motorowerowe.
Ma być mocna,waga nie gra roli. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Szukaj raczej obręczy 29", takie same jak 28" tyle że do rowerów mtb, łatwiej będzie znaleźć mocną. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Jestem w ślepym zaułku z moim rowerem tak naprawdę.Chciałbym założyć większy balon ale do ramy nie wejdzie,dałbym mniejszą obręcz ale wtedy tylko tarcze które mi nie wejdą.
Muszę jeździć i patrzeć czy to aby nie za wysoki krawężnik,aby nie za głęboka dziura.
Jak go robiłem 5 lat temu to wydawał się cud techniki..
Zrobiłbym coś nowego a kasy brak.No....wyżaliłem się....
Dobra co do obręczy to która będzie sztywniejsza:
http://allegro.pl/obrecz-...6719398016.html
Czy:
http://allegro.pl/dt-swis...6903460737.html
obie niestety kapslowane,trzeba je usunąć i dać podkładki;) |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Panowie, takie pytanie: czy mając w rowerze założone opony 26x1,5 (zapewne na dostosowane do takiego rozmiaru felgi) mogę bez ryzyka kupić i założyć opony 26x1,75?
Chodzi o to, że chcę zmienić na antyprzebiciowe, a oferta na te szersze jest nieporównanie szersza
Są np. takie pogrubione, z wkładką od czoła (np. nawet 5mm) lub z wkładką kevlarową, działającą inaczej, jako "opancerzenie". Jest jeszcze Kenda K-Shield, która chyba łączy trochę obie metody.
Drugie pytanie: wydaje mi się, że te z grubą wkładką będą bardziej "antyprzebiciowe", ponieważ zabezpieczają niejako "dystansem" jaki ma do pokonania ostrze, a kevlar (jak już opona złapie przysłowiową pinezkę), wreszcie, po dłuższej jeździe i wielokrotnym wciskaniu ostrza w oponę przepuści ostrze, a ono dotrze do dętki.
Długie ostrza pewnie zawsze pokonają dowolne zabezpieczenie, ale o takich ekstremach nie mówię. Chodzi o typowe - kolec, pinezka, drzazga szklana, krótki drut itp.
Ogólne pytanie: jakie macie z takimi oponami "antyprzebiciowymi" doświadczenia, co radzicie?
Mam już dosyć łatania roweru żony (24X1,75) i kupić chcę takie opony (dla siebie również, ale mam oryginalnie właśnie 26x1,5), jednak nie mam tu żadnych doświadczeń i chcę się Was poradzić.
ED: Błąd wymiarowy, poprawiłem. |
Ostatnio zmieniony przez Pavyan Pią 04 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
O tutaj: )
|
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
O, wielkie dzięki, nawet wczoraj podobną albo tą tabelę widziałem w grafice jak szukałem odpowiedzi na moje pytanie - tylko jakoś nie dotarło do mnie, że to jest właśnie odpowiedź
A dzisiaj cholera zdejmowałem oponę do łatania dętki (właśnie ten flak mnie zdopingował do zmiany na antyprzebiciowe) i mogłem zmierzyć... nie zmierzyłem, a raczej wąskawa ta moja obręcz jest.
Z tańszych znalazłem na alle takie coś, ale właśnie 26x1,75, i ten gruby pasek "dystansowy" mi odpowiada:
http://allegro.pl/opona-2...6861933904.html
I takie coś z kevlarem, też mi pasują, druga to 26x1,5 ale czy to naprawdę się "nie przebija"?:
http://allegro.pl/opona-r...6699808146.html
http://allegro.pl/opona-r...6699810456.html
Czy ta czeska RUBENA jest godna uwagi? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Pytanie:
Chciałbym przed włożeniem do ramy falcona wszystko co jest narażone na zwarcia (styki sabwotona, bms, bocznik, spryskać jakimś izolatorem w spreyu. Czy to dobry pomysł ? |
|
|
|
|
Carcik
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 42 Skąd: Piła
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Jakie szprychy do bionxa i felgi 700c. O ile felgi znam wymiary to puki nie kupie Bionxa to nie znam jego średnicy żeby cokolwiek w kalkulator wpisać. Na liście brak do wyboru bionxa,
No i gdzie kupić takie nietypowe szprzychy albo jak je zrobić z dłuższych ? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Pavyan, no nie wiem jak u nich z przejściowością. Jak od pewnego czasu używam Schwalbe Marathon 26x1,75 z wkładką Green Guard, ale to nie ta cena.
Po 1,5k km w tylnym kole nie ma praktycznie śladów zużycia! |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Dzięki, Marathony (poziom ochrony 5) polecił mi też ktoś w temacie rowerowym na innym Forum, również jeździ na nich.
Powiedział, że kiedyś przejechał przez "pole szkła" po jakimś wypadku; wbiło się niemało kawałków, ale ciśnienie bez zmian - jechał dalej. Jednak musiał się zatrzymać, tak bardzo wbite szkło zgrzytało na asfalcie - usunął te kawałki i pojechał; nadal wszystko było OK.
No tak, ale to koszt od 80zł za sztukę, a nawet do 100-120zł.
Ale ten Kolega polecił mi też tańszego uniwersalnego Land Cruisera od Schwalbe (poziom ochrony 3), jako bardzo chwalonego przez użytkowników. Według opisu ów Land Cruiser ma wkładkę kauczukową 3mm z zawartością włókien kevlarowych. Według mnie dystans 3mm to absolutne minimum, a kevlar (mimo że chyba sieczka, a nie płótno) dodatkowo przeszkadza w przebiciu opony.
To już jest w okolicy 40zł/szt, do przyjęcia dla mnie - jest w tej cenie na allegro, już zamówiłem dla siebie i żony cztery sztuki + dętki (ten sprzedający ma bardzo tanią wysyłkę kurierem, więc to opłacalne). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|