ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

klawisz napisał/a:
Ale skoro poszczególne segmenty rozładowują się, i naładowują do jednego poziomu


A skąd się wzięło u Ciebie twierdzenie, że rozładowują się do jednego poziomu? Zmierzyłeś to?

[/quote]Jak to jest z tymi BMSami, czy posiadanie BMS 20s przy akumulatorze 16s jest prawidłowe?[/quote]

Jedne BMSy mogą być podłączone do mniejszej ilości S inne nie - te które nie mogą, po prostu nie zdziałają.

Znalazłeś zwarte kable. Nie zmierzyłeś napięć na ogniwach...Naprawdę myślisz, że przyczyna problemów jest gdzieś indziej?!

Niektórzy (pewnie właśnie WojtekErnest :) ) po takiej awarii BMS'a by wyrzucili. BMSy jest bardzo trudno przetestować bez odpowiedniego sprzętu, a łatwo uszkodzić właśnie takimi zwarciami.

P.S. Jeśli Twoje pomiary są prawidłowe, to istnieje pewna szansa, że wciąż masz jedną sekcję niedoładowaną. Czy zaraz po zakończeniu ładowania wszystkie diody na BMS się świecą?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   

Nie ma co gdybać.
- pakiet ładować obserwując/notujac na złączu serwisowym czyli rownolegle do gniazda balanujacego wszystkie pojedyncze napiecia.
- pakiet rozladowac na obciazeniu zastępczym chocby 10A
I wszystko będzie jasne, bo obecna sytuacja ani nie jest dopuszczalna do dalszej eksploatacji ani bezpieczna.
Ale jesli chcesz naprawde solidnie sprawdzic aku to te pomiary lepiej robic bez BMS aby wykluczyc falszowanie balansujace.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
klawisz 
początkujący



Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

OK, Panowie, mój wczorajszy entuzjazm był przedwczesny.

Na BMSie napięcie między B3 a B4 jest niższe niż na wszystkich pozostałych celach o 0,15 V. Poza tym, po naładowaniu, nie świeci się dioda B3, jako jedyna.

Jak to dalej diagnozować? Jeśli mam baterię 15 ah, złożoną z hardcase po 5ah, to zakładać uszkodzenie jednego hardcase'a czy tych trzech połączonych równolegle?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

Bez rozebrania tego nie stwierdzisz.
Może być problem kontaktu, lutu.
Jeśli masz ładowarkę modelarska to podladuj ten najsłabszy segment aby chwilowo wyrównać pakiet.
Ciąg dalszy jak wyżej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   

Doładuj te niedoładowane ogniwa. Możesz ładowarką modelarską, możesz poczekać aż zgasną wszystkie diody na BMS i znowu zacząć ładować i tak kilka razy może też zadziałać po prostu zostawienie ładowarki podłączonej na dłużej )I pewnie będziesz mógł jeździć, jednak ne pewno skróciłeś żywotność tej sekcji (jak bardzo, to zależy, czy przez przetarte kable prąd płynął cały czas czy tylko od czasu do czasu np. przy wstrząsach). A, i zanim zaczniesz tę baterię użytkować, sprawdź, czy żadna z baterii nie spuchła ( i sprawdzałbym to co jakiś czas). Jakby co do wymiany będą wszystkie 3 połączone równolegle.
Ostatnio zmieniony przez madejp Pią 13 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
klawisz 
początkujący



Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018   

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Wymontowałem akumulator i posprawdzałem wszystkie luty i przewody. W kilku miejscach przewody były słabo polutowane, jeden przewód balansujący wisiał na włosku - był nadcięty. To poprawiłem.

Jak zrobić ładowanie pojedynczej, niedoładowanej sekcji - da się to zrobić ładowarką do 18650, czy konieczna jest ładowarka modelarska (jaka?) ?

Na blogu Nexun.pl czytałem o konserwacji akumulatora polegającej na pobudzaniu BMSa do pracy przez delikatne rozładowywanie i ładowanie całego AKU, ale przy rozjeździe rzędu 4.13V od 4.25V wydaje się trudne, prawda?
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 13 Lip, 2018   

Właśnie pisałem o czymś takim co wyczytałeś na blogu Nexuna. Jeśli chcesz jedną sekcję doładować ładowarką, to może to być dowolna ładowarka liion 1S o prądzie mniejszym niż 1A, np. moduły oparte TP4056.

Ale Ty nie masz tak dużego rozjazdu. 4.25V to napięcie odcięcia BMS'a, ale potem BMS zbija napięcie na wszystkich ogniwach do około 4.15-4.17V (proces rozładowania danego ogniwa jest sygnalizowany właśnie świeceniem odpowiedniej diody na BMS). Więc wystarczy doprowadzić do sytuacji, że zapalają się wszystkie diody zanim wyłączy się ładowarka, a potem BMS już wszystko wyrówna.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018   

Jesli 4,25 V to wynik uszkodzonej sekcji (mala pojemnosc) to balansowanie przez BMS pozornie to naprawi. Trzeba naprawiac przyczyne a nie maskowac skutki jak to robi BMS.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
nowicjusz 
początkujący


Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 44
Skąd: Pomorskie
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018   

kolego , ładowarkę modelarską wpinasz w złącze bms-a , pamiętaj o polaryzacji

klawisz napisał/a:
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Wymontowałem akumulator i posprawdzałem wszystkie luty i przewody. W kilku miejscach przewody były słabo polutowane, jeden przewód balansujący wisiał na włosku - był nadcięty. To poprawiłem.

Jak zrobić ładowanie pojedynczej, niedoładowanej sekcji - da się to zrobić ładowarką do 18650, czy konieczna jest ładowarka modelarska (jaka?) ?

Na blogu Nexun.pl czytałem o konserwacji akumulatora polegającej na pobudzaniu BMSa do pracy przez delikatne rozładowywanie i ładowanie całego AKU, ale przy rozjeździe rzędu 4.13V od 4.25V wydaje się trudne, prawda?
 
 
nowicjusz 
początkujący


Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 44
Skąd: Pomorskie
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018   

kolego , ładowarkę modelarską wpinasz w złącze bms-a , pamiętaj o polaryzacji

klawisz napisał/a:
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Wymontowałem akumulator i posprawdzałem wszystkie luty i przewody. W kilku miejscach przewody były słabo polutowane, jeden przewód balansujący wisiał na włosku - był nadcięty. To poprawiłem.

Jak zrobić ładowanie pojedynczej, niedoładowanej sekcji - da się to zrobić ładowarką do 18650, czy konieczna jest ładowarka modelarska (jaka?) ?

Na blogu Nexun.pl czytałem o konserwacji akumulatora polegającej na pobudzaniu BMSa do pracy przez delikatne rozładowywanie i ładowanie całego AKU, ale przy rozjeździe rzędu 4.13V od 4.25V wydaje się trudne, prawda?
 
 
warthog 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018   

Witam, zatrzymano mi na cle obudowę Hailonga, czy podchodzi to pod sprzęt elektroniczny?
Pozdrawiam
 
 
Boe 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Pułtusk
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

Witam,

silnik z nexun, MXUS 30H (7X9) TYŁ KASETA, WOLNOBIEŻNY
sterownik z serii KT 48V (20A nominał)
najprostsza manetka kciukowa


przy testach na sucho w tym zestawie strasznie grzeją mi się przewody fazowe do silnika,
napięcie ok 50V, z lipoli.
Ktoś naprowadzi w czym może być problem?
pozdrawiam
Tom
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

A jak wygląda Twój test na sucho? i czy mierzysz temp. silnika wbudowanym czujnikiem?
 
 
Boe 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Pułtusk
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018   

test na sucho, tzn silnik z obręczą zamontowany na rowerku,a rowerek do góry kolami.
wyświetlacz lcd05, gdy dam manetkę na full to tak jakby koło się blokowało, gdy z manetką obchodzę się delikatnie, powoli daję gazu, wtedy mogę osiągać maksymalne obroty, ale wtedy po około 15 sek przewody są gorące....
sprawdzałem tez na kasecie Nine Continent RH2809 , efekt ten sam.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018   

Czyli testujesz bez obciążenia. W takim wypadku przewody nie powinny się grzać. Dziwnę jest też blokowanie się silnika przy manetce na full.
A przy wyłączonym ale podłączonym sterowniku jak zakręcisz kołem jak szybko się zatrzymuje (pół, jeden obrót, więcej)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group