ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Scott genius LT & bafang 48V 750W
Autor Wiadomość
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Śro 06 Maj, 2015   Scott genius LT & bafang 48V 750W

W końcu zacząłem budowę swojego pierwszego E-bike na ramie Scott Genius LT rozmiar L, Rama ta charakreryzuje się możliwością regulacji skoku za pomocą manetki zamonowanej na kierownicy. Rama oferuje 185mm skoku/110mm skoku lub całkowitą blokadę zawieszenia, damper jest dość nietypowy, gdyż jest rozciągany a nie ściskany, aktualnie czekam na nowe uszczelnienia.

Napędzany będzie zestawem Bafang 48V 750W (C961, tymczasowo zębatka 44T), zasilany pakietami Turnigy 12s2p (w plecaku). Nie udało mi się nigdzie znaleźć dokładnej wagi poszczególnych elementów zestawu Bafang więc korzystając z okazji zwarzyłem wszystkie elementy:
1. silnik Bafang 48V 750W (4186g silnik+przekładnia)
2. wyświetlacz C961 (176g)
3. Klamki hamulców z czylnikami (2x 107g dla hamulców na linkę, czujniki zdemontowałem by je zamontować na posiadanych hamulcach Formula The One
4. zębatka 44T (257g + osłona 44g, docelowo zębatkę zmienię na aluminiową)
5. śruby i blacha mocująca (155g, blacha docelowo aluminiowa)
6. Przewody połączeniowe (75g)
7. manetka gazu 45g (niestety pasuje tylko na prawą stronę kierownicy gdzie nie mam już miejsca)
8. Ramiona korby (417g, docelowo planuję ramiona karbonowe z wiekszym faktorem Q)
9. Czujnik prędkości (18g)

Przed montażem silnika musiałem wyciąć część mocowania ICSG, po założeniu silnika, okazało się że zębatka 44T ociera o tylny wahacz, więc zamontowałem dodatkową podkładkę pod suport psując linię łańcucha.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Uuu w normalnym rowerze niezachowanie lini łańcucha jeszcze ujdzie ale w midzie 750W to może już być problem.. Na twoim miejscu lekko bym rozgiął wahacz i przecentrował koło w ten sposób aby móc dosunąć kasete bardziej do zewnątrz. Inaczej bedzie ci się łańcuch strasznie szybko zużywać.
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Tymczasowo silnik wylądował w drugim rowerze (damper w serwisie), linia łańcucha się porawiła, silnik trochę lepiej się ułożył (jest wyżej), ale sztywność oryginalnych korb bafang pozostawia wiele do życzenia.

teraz linia łańcucha wygląda tak:



można to jeszcze poprawić stosując customową zębatkę np. http://www.alcedoitalia.i...-bbs01-e-bbs02/
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Widzę, że piastę też masz w klimacie EV :wink:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Dobra robota. Jestem wielkim fanem mid'a Bafanga :D
A propo nie celowałeś w wyświetlacz C965? Trochę bardziej nowoczesny i z czujnikiem światła. W dodatku wyszedł taki paradoks, żę jest tańszy poprzednika. Przynajmniej stąd co ja brałem.
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

moje źródło chiało +30$ za C695, ale ten wyświetlacz mocno wystaje poza obrys kierownicy i w miom przypadku zapewne prędzej czy później bym go uszkodził. U mnie kokpit wygląda tak:

W kwestii poprawy linii łańcucha w zasadzie jedyna dostępna opcja to 42T, zębatki 36T nie posiadają ofsetu
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

Za mną 400 km, głównie w terenie (Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra) zasięg baterii 10ah to max 40 km w terenie (asysta na poziomie 1-2). Na pełnym gazie przejechałem na asfalcie niecałe 30km, średnia prędkość 47,5km/h
w tym czasie uszkodziłem obejmę od przycisków, skrzywiłem ramię korby (zahaczyłem o pieniek),urwałem tylną przerzutkę (patyk w lesie)oraz wymieniłem łańcuch i kasetę gdyż łańcuch zaczął przeskakiwać. Czasami silnik się przekręcał na suporcie, więc nagwintowałem w korpusie przekładni otwór i przykręciłem do mocowania ICSG

P.S. ramy z wirtualnym punktem obrotu + mid drive 750W to zło
Ostatnio zmieniony przez scale Nie 14 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

scale napisał/a:
(Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra)


Coś mi tu pachnie tzw. "ęduro"... Namieszałeś w bańkach snobom z emtb :mrgreen: ? Ja przy pierwszych próbach, cytując Pykacza, "burzę poukładany świat" MOCOtyklistom :mrgreen:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

Jest piękny...
Dlaczego virtualny pivot plus ten mid to zło?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

toft napisał/a:

Dlaczego virtualny pivot plus ten mid to zło?

łącznik jest najmniej sztywnym miejscem, podczas ruszania na "najmocniejszym biegu" rama się wygina, szczególnie na najmniejszej zębatce kasety
Warto też wspomnieć iż na blacie 44T trudno cokolwiek podjechać gdy braknie zasilania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group