|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Scott genius LT & bafang 48V 750W |
Autor |
Wiadomość |
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Śro 06 Maj, 2015 Scott genius LT & bafang 48V 750W
|
|
|
W końcu zacząłem budowę swojego pierwszego E-bike na ramie Scott Genius LT rozmiar L, Rama ta charakreryzuje się możliwością regulacji skoku za pomocą manetki zamonowanej na kierownicy. Rama oferuje 185mm skoku/110mm skoku lub całkowitą blokadę zawieszenia, damper jest dość nietypowy, gdyż jest rozciągany a nie ściskany, aktualnie czekam na nowe uszczelnienia.
Napędzany będzie zestawem Bafang 48V 750W (C961, tymczasowo zębatka 44T), zasilany pakietami Turnigy 12s2p (w plecaku). Nie udało mi się nigdzie znaleźć dokładnej wagi poszczególnych elementów zestawu Bafang więc korzystając z okazji zwarzyłem wszystkie elementy:
1. silnik Bafang 48V 750W (4186g silnik+przekładnia)
2. wyświetlacz C961 (176g)
3. Klamki hamulców z czylnikami (2x 107g dla hamulców na linkę, czujniki zdemontowałem by je zamontować na posiadanych hamulcach Formula The One
4. zębatka 44T (257g + osłona 44g, docelowo zębatkę zmienię na aluminiową)
5. śruby i blacha mocująca (155g, blacha docelowo aluminiowa)
6. Przewody połączeniowe (75g)
7. manetka gazu 45g (niestety pasuje tylko na prawą stronę kierownicy gdzie nie mam już miejsca)
8. Ramiona korby (417g, docelowo planuję ramiona karbonowe z wiekszym faktorem Q)
9. Czujnik prędkości (18g)
Przed montażem silnika musiałem wyciąć część mocowania ICSG, po założeniu silnika, okazało się że zębatka 44T ociera o tylny wahacz, więc zamontowałem dodatkową podkładkę pod suport psując linię łańcucha.
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015
|
|
|
Uuu w normalnym rowerze niezachowanie lini łańcucha jeszcze ujdzie ale w midzie 750W to może już być problem.. Na twoim miejscu lekko bym rozgiął wahacz i przecentrował koło w ten sposób aby móc dosunąć kasete bardziej do zewnątrz. Inaczej bedzie ci się łańcuch strasznie szybko zużywać. |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015
|
|
|
Tymczasowo silnik wylądował w drugim rowerze (damper w serwisie), linia łańcucha się porawiła, silnik trochę lepiej się ułożył (jest wyżej), ale sztywność oryginalnych korb bafang pozostawia wiele do życzenia.
teraz linia łańcucha wygląda tak:
można to jeszcze poprawić stosując customową zębatkę np. http://www.alcedoitalia.i...-bbs01-e-bbs02/ |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015
|
|
|
Widzę, że piastę też masz w klimacie EV |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015
|
|
|
Dobra robota. Jestem wielkim fanem mid'a Bafanga
A propo nie celowałeś w wyświetlacz C965? Trochę bardziej nowoczesny i z czujnikiem światła. W dodatku wyszedł taki paradoks, żę jest tańszy poprzednika. Przynajmniej stąd co ja brałem.
|
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015
|
|
|
moje źródło chiało +30$ za C695, ale ten wyświetlacz mocno wystaje poza obrys kierownicy i w miom przypadku zapewne prędzej czy później bym go uszkodził. U mnie kokpit wygląda tak:
W kwestii poprawy linii łańcucha w zasadzie jedyna dostępna opcja to 42T, zębatki 36T nie posiadają ofsetu |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015
|
|
|
Za mną 400 km, głównie w terenie (Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra) zasięg baterii 10ah to max 40 km w terenie (asysta na poziomie 1-2). Na pełnym gazie przejechałem na asfalcie niecałe 30km, średnia prędkość 47,5km/h
w tym czasie uszkodziłem obejmę od przycisków, skrzywiłem ramię korby (zahaczyłem o pieniek),urwałem tylną przerzutkę (patyk w lesie)oraz wymieniłem łańcuch i kasetę gdyż łańcuch zaczął przeskakiwać. Czasami silnik się przekręcał na suporcie, więc nagwintowałem w korpusie przekładni otwór i przykręciłem do mocowania ICSG
P.S. ramy z wirtualnym punktem obrotu + mid drive 750W to zło |
Ostatnio zmieniony przez scale Nie 14 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015
|
|
|
scale napisał/a: | (Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra) |
Coś mi tu pachnie tzw. "ęduro"... Namieszałeś w bańkach snobom z emtb ? Ja przy pierwszych próbach, cytując Pykacza, "burzę poukładany świat" MOCOtyklistom |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015
|
|
|
toft napisał/a: |
Dlaczego virtualny pivot plus ten mid to zło? |
łącznik jest najmniej sztywnym miejscem, podczas ruszania na "najmocniejszym biegu" rama się wygina, szczególnie na najmniejszej zębatce kasety
Warto też wspomnieć iż na blacie 44T trudno cokolwiek podjechać gdy braknie zasilania |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|