ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Vendetta MBB
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   Vendetta MBB

Witam drogą ewolucji a nie rewolucji pomału powstaje mój nowy projekt roweru poziomego z napędem na tylne koło za pomocą silnika BLDC znanej wszystkim marki TORPUN o mocy 250 wat 24V prze-woltowanego oczywiście na 36 Volt i o mocy 500 Wat. . Geometria roweru wzorowana jest na słynnym rowerze MBB cruzbike Vendetta przystosowanym jednak do polskich dróg Główna belka ramy zbudowana jest z profilu stalowego 27/40/1,5mm natomiast wahacz z profilu 25/25/1mm który razem z amortyzatorem sprężynowym 750 LBS zapewnia komfort jazdy po naszych drogach. Reszta to części z tak zwanych dawców organów rowerów pionowych. Rower obecnie wrócił z malowania. I będzie składany o postępach będę informował
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Wizualnie - bardzo "lekka" konstrukcja.
Jedno mnie zastanawia: czy dość krótka i o niemałej średnicy oś długiego tylnego "wahacza" nie będzie przyczyną zbyt małej dynamicznej sztywności poprzecznej tegoż, jako zespołu?
Krótka oś o dość dużej średnicy i nawet mały luz - w efekcie końcówka wahacza może dostać za dużo "bocznej" swobody. Czy tam może są łożyska toczne (chyba nie)?
Chodzi mi o coś w rodzaju "merdania" wahacza na boki, przy bocznych siłach nań działających, przy przechyłach (skręcanie podczas jazdy, przypadkowy skośny zjazd/wjazd na krawężnik itp.).
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Rzeczywiście konstrukcja jest lekka najcięższy element to wahacz Wahacze z tego profilu robiłem już w kilku konstrukcjach rowerów poziomych, były znacznie dłuższe tu ze względu na silnik zrobiłem wahacz krótki i prosty. Jeździłem już trochę i nie stwarzał jak na razie problemów. Zawias wahacza pochodzi z roweru górskiego, miał w środku plastikowe tulejki ja wytoczyłem teflonowe ale jak nie zda to egzaminu to przerobie na łożyska. A i zapomniałem dopisać rower jest na kołach 28"
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Zgrabnie wyszedł, gratulacje :) Czekamy na fotki po malowaniu i koniecznie jakiś filmik :)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

Przejechałem się na zlocie cruzbike kolegi i stwierdzam, że nie umiem na tym jeździć. Nie będę się uczyć. Powodzenia. :smile:
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015   

@Tomek701: Obawiam się, że teflon może nie być dobrym wyborem.
Mam od lat z nim do czynienia, to materiał który można określić - wśród innych tworzyw - jako w dużym stopniu plastyczny.
To powoduje, że pod większym obciążeniem może "płynąć", odkształcać się, oczywiście zależy to od obciążenia na jednostkę przekroju, i dlatego nie przesądzam sprawy - ale wykorzystując go trzeba to brać pod uwagę. Stosowany jest głównie ze względu na swoją odporność chemiczną, prawie na wszystko i temperaturową, do 250st.C
Wytrzymałość zaś mechaniczna czystego teflonu jest jego... piętą Achillesową.
Ma bardzo niski współczynnik tarcia, ale w tym miejscu spokojnie wystarczyłby - według mnie - poliamid.
Współczynnik tarcia poliamid ma też dobry, ale jest nieporównanie odporniejszy mechanicznie i z pewnością w tym miejscu z tego powodu byłby lepszy.
Poliacetal także mógłby być, ale poliamid (nylon) jest chyba bardziej popularny.
Doskonały wręcz byłby Boramid, to poliamid z domieszkami przeciwtarciowymi.
Trzeba jednak sprawdzić odporność na wilgoć, nie pamiętam tego - są różne odmiany tworzyw, o różniących się cechach w jednym rodzaju chemicznym.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   

No zobacze jak to będzie działać wybrałem oryginalny zawias z górala teraz, trochę żałuję jak będzie źle to zaprzyjazniony tokaż przerobi mi na łożyska.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Witam ponownie rowerek wrócił już z malowania, a ja znalazłem trochę czasu żeby co nieco go poskładać. Prezentuje efekty ale roboty jeszcze sporo. Rower w rzeczywistości ma piękny czerwony gaśniczy kolor może z tego powodu aparat spłatał mi figla i na na fotkach trochę dziwnie to wygląda. W kufrze oczywiście będzie się mieścił akumulator.




_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
Ostatnio zmieniony przez Nie 07 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Aku dosyć wysoko - może lepiej było by go dać między osiami? By by akurat pod siedzeniem.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Akumulator nie jest ciężki 80 ogniw li-ion ,oczywiście można dać niżej ale po aerodynamice będzie. To ma być Vendetta do tego krwawa :) a nie jakiś misio :)
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Projekt MBB Vendetta już jeździ odbył pierwsze jazdy testowe co tu dużo mówić zobaczcie sami sory operator nieprofesjonalista i aparat do kitu ale coś tam widać. https://www.youtube.com/watch?v=WHLg57NeUZg
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
Ostatnio zmieniony przez tomek701 Wto 09 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz? :D
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

+muzyka wiec nie slychać ciszy :sad:
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

zeeltom napisał/a:
Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz? :D
Pedałuję bo po pierwsze nie lubię jeździć na samym silniku, po drugie jak bym pokazał ciekawe ewolucje trzymając rękę na manetce :) I wreszcie najważniejsze jak by mógł kamerzysta mię skamerować skoro zaraz byłby daleko z tyłu? Silnika używam głównie jako wspomagacza prawie cały czas mnie wspomaga.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Także nie wyobrażam sobie ciągłej asfaltowej jazdy bez pedałowania, na samym silniku. Przecież to można się zanudzić :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group