ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Twój E-BIKE marzeń.
Autor Wiadomość
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

tas, Każdy dąży do coraz lżejszej konstrukcji a tu na odwrót, chciałoby się cięższego :twisted: Oczywiście masz rację co do tego, ale waga w górę to akurat nie problem, kilka kg ołowiu w ramę :mrgreen:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

tas napisał/a:

Aktualnie wiem o kilkunastu, które się budują, i kilkunastu które będą budowane. Więc ten sezon dopiero zapoczątkuje nową równoległą gałąź elektryfikacji customowych superbajków. Jak ludkowie pobudują i się pochwalą to dopiero zobaczysz jak niektórzy definiują zwieńczenie elektryfikacyjnego hobby :)


No super. Szkoda tylko że pewnie nie wielu z nich opisze swój projekt na forum :cry:

.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

I tak to musi nastąpić, bo to naturalna konsekwencja elektryfikacji - specjalizacja konstrukcji.
Po prostu nadganiamy pełną parą takie electotransport czy endless
Za 3 miesiące sam zobaczysz jakie konstrukcje będą opisywane i pokazywane :)
Aż strach pomyśleć co będzie za rok, dwa, pięć lat :>
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

tas napisał/a:

Za 3 miesiące sam zobaczysz jakie konstrukcje będą opisywane i pokazywane :)
Aż strach pomyśleć co będzie za rok, dwa, pięć lat :>


To trzeba zbierać kaskę bo nowe inspiracje będą :mrgreen:
Co ja gadam najpierw moją "Truciznę" muszę zrobić i nic nie spalić przy okazji :lol:

.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 12 Maj, 2015   

Swojego roweru jeszcze nie dokończyłem, a już w głowie tli się myśl o następnym. Dla mnie największym upgradem będzie custom rama. Obecnie mam 19 cali HT i wszędzie ciasno i mało miejsca. Zawsze gdzieś braknie 1cm. Jestem ciekaw jak jeździ się takim maszynami. To jednak trzeba poczuć na własnej skórze.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Jestem ciekawy budujących się konsttrukcji, za rok bezapelacyjnie zbuduje nowego ebajka... Tez myslałem o motorze 125c, ale teraz już wiem że całąkase włoże w rower :D

Musi być :

- ładny
- szybki na tyle że zrywa kółka na starcie :-)
- szybki na tyle żeby gonił do 80km/h
- wygodny :żeby brał większość krawężników
- nie musi być lekki
- nie będzie jeździł po lasach tylko po asfalcie
- wodoodporny
- nie musi być tani ani ekonomicznie uzasadniony
- musi dawać mega frajde :D

ps
od dziś 500zł co miesiąc do skarpety
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

jedrula napisał/a:
Jestem ciekawy budujących się konsttrukcji, za rok bezapelacyjnie zbuduje nowego ebajka... Tez myslałem o motorze 125c, ale teraz już wiem że całąkase włoże w rower :D

Musi być :

- ładny
- szybki na tyle że zrywa kółka na starcie :-)
- szybki na tyle żeby gonił do 80km/h
- wygodny :żeby brał większość krawężników
- nie musi być lekki
- nie będzie jeździł po lasach tylko po asfalcie
- wodoodporny
- nie musi być tani ani ekonomicznie uzasadniony
- musi dawać mega frajde :D

ps
od dziś 500zł co miesiąc do skarpety


A ja to wszystko w zasadzie już od jakiegoś czasu mam i im dłużej jeżdżę tym bardziej myślę że nie tędy droga . Na razie tylko taka myśl się tli bo zbiera się to fajnie ale w lesie po górkach przy tej masie i szerokości kapcia 2,75 x16 z bieżnikiem uniwersalnym w połowie podjazdu traci przyczepność . Lekkie to strasznie telepie na szybkich nierównościach o stabilności przy prędkości max na asfalcie już nie wspominając . Dlatego najprawdopodobniej będzie Moto na największej możliwie ramie od 125-ki do tego silnik 8kW mocy nominalnej i napęd łańcuchem na koło by zredukować obroty i zyskać na sprawności w dolnych jego rejestrach. Nm większy z tego to tylko skutek uboczny bo i tak jest go w nadmiarze (pewnie skończy się na obcięciu prądu do niższej wartości) . No i sterownik ten co jest czyli Sabvoton 96150 i aku skonfigurowane na 60Ah 118V czyli jakieś 29s przyładowaniu do 4,05V/celę . Rama kupiona wszystkie części w zasadzie mam więc działam bo widzę że ta droga nie ma sensu zwłaszcza że zero ubezpieczenia i 100% nielegalności a to chyba ważniejsze przy tych mocach co mamy niż możliwość od wjechania na chodnik czy ścieżkę rowerową (ja i tak w tym zestawieniu co mam jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie i w terenie leśnym ).
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

E no to już nie rower (marzeń) tylko motor :mrgreen: Możliwość jazdy po ścieżce rowerowej to chyba dla mnie priorytet :wink:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Pykacz widzę buduje KTM'a Freeride E:D
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

maniekrox napisał/a:
Pykacz widzę buduje KTM'a Freeride E:D


Tylko z konieczności . Bo gdzieś te aku trzeba upchnąć no i trzeba się korb pozbyć by legalnie rozwinąć te 120km/h . A oglądałem już kilka "pierdziawek" o pojemności 125cm3 15KM i to się nie nadaje do niczego (Nm tak nędzny że normalnie płakać się chce) do tego śmierdzi a najgorsze że hałasuje nie wiadomo w jakim celu :lol: jak można bez . :twisted:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Weź się ściągnij z takim 125cm to zobaczysz jaka jest przepaść przy odejsciu xD
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

tas napisał/a:
Weź się ściągnij z takim 125cm to zobaczysz jaka jest przepaść przy odejsciu xD


Z takim 125 legalnym na prawko B ? Nie dziękuję szkoda zachodu . No chyba że takie KTM 125 lub MZ125 które to mają te 15KM rzeczywiście . Ale za taki hałas i smród to się nie opłaca . :twisted:

Ostatnio kolega który na co dzień jeździ Raptorem ujeżdżał mój rower i miał oczy jak 5zł jak z dodania gazu wchodzi na koło i tak jedzie 10m tak jakoś w 5-6 sek ma prędkość max a to tylko 14s 150A . Mówił że takie coś by mu się przydało na dojazdy do roboty to by był w 5min . :lol: Jak by nie zobaczył to w życiu by nie uwierzył że elektryk tak może .
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

Pykacz dobrze mówi. Jeszcze popularny 9C w rowerze ma sens, bo ani nie rzuca się w oczy ani nie jest piorunująco szybki, ani bardzo ciężki. Ale te silniczki o mocach ciągłych 3 kW wsadzać do roweru to trochę przesada. Robi się z roweru typowy motorower albo nawet motocykl. A pedały są tylko po to, aby przeszkadzały. Mała masa to mniejsza stabilność, ubezpieczenie też ważna rzecz, a koszty budowy wysokie. Zdecydowanie taniej przerobić motorower lub motocykl (tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych?). Prowadzenie na pewno lepsze. I można wykorzystać pełną moc.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

MARCIN napisał/a:
tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych?


Pewnie paradoksalnie aby przy możliwie jak największych wytrzymałościach były jak najlżejsze :D
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

bloodyopel napisał/a:
MARCIN napisał/a:
tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych?


Pewnie paradoksalnie aby przy możliwie jak największych wytrzymałościach były jak najlżejsze :D

To argument producentów i wątpię w jego prawdziwość.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group