ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
3000W vs 3000W
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   3000W vs 3000W

Przewijało się w PM kilka próśb o porównanie niektórych silników, więc z gatunku tych mocarnych i pozostałych na placu boju:

RHR205-50 (24x3) vs Mxus XF40 45H (21x3)

- Ten sam przedział cenowy
- Ta sama moc nominalna
- Te same (prawie) parametry kV


Mxus po prawej. Obudowa: 4.2kg, 'środek': 4.8kg.
RHR po lewej:. Obudowa: 5.2kg, 'środek': 5.2kg


Przewody zasilające.
Mxus poprawej.
RHR po lewej.


Mxus po prawej: M14
RHR po lewej: M16


Mxus po prawej: szerokość: 45mm
RHR po lewej: szerokość: 50mm


Mxus po prawej
RHR po lewej


Mxus po prawej: szerokość magnesów 45mm
RHR po lewej: szerokość magnesów 50mm


Mxus po prawej.
RHR po lewej.

To nie są silniki zamienne i w normalnych warunkach przeznaczone są do różnych konstrukcji przeróbka vs custom z uwagi na różny drop out 145 vs 165mm oraz pozostałe szczegóły budowy miedzy nimi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 29 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   

Fajne porównanie, myślałem że w RHR205-50 jest aluminiowy stojan a tu niespodzianka :roll: , zatrzymali się na konstrukcji stojanu z RH205C :D Czyli różnic w stosunku do Cromotor jest więcej :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   Re: 3000W vs 3000W

tas napisał/a:

To nie są silniki zamienne i w normalnych warunkach przeznaczone są do różnych konstrukcji przeróbka vs custom z uwagi na różny drop out 145 vs 165mm oraz pozostałe szczegóły budowy miedzy nimi.


Zaciekawiło mnie to, mógłbyś rozwinąć temat? Ciekawy mnie ten Mxus 10x6 - dość wolne uzwojenie z większym momentem, ale rated power większa od swojego kuzyna 9c 10x6;) Ma się rozumieć, że w takim uzwojeniu Mxus ma po prostu grubsze druty uzwojenia?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

No miedzy 9c 10x6 i Mxus 10x6 to są duże różnice w mocy maksymalnej, ale jakbyś oba silniki zasilił podobnym prądem to różnicy (prawie) nie będzie. :)
Ale ile to jest moc maksymalna? Nie pytaj, każdy przeciąża silniki jak chce i ile uważa.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Nie będzie różnicy? A to że w 9c magnes ma 30mm a w Mxusie 45mm? Przecież F=I*B*L, więc zwiększając indukcję magnetyczną motor musi lepiej ciągnąć;) i to różnica w szerokości wynosi 50%;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Ah, tak, zapomniałem, na 1kW mocy elektrycznej mamy z Mxusa 1200w mocy mechanicznej? :D Bo biedny 9c ma tylko 800W :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Ale tutaj nie mowa o mocy w watach a momencie obrotowym i efektywności na niskich obrotach. Przecież sam tak pisałeś na swoim blogu o starym i nowym 9c, cytuję:

"Szersze magnesy, szerszy stojan – powiększono z 27mm aż do 30mm szerokość tych elementów bez powiększania obudowy. Jest to poprawa o 10% względem poprzedniej wersji. Zatem silnik zyskuje na momencie obrotowym oraz efektywności w dolnym zakresie obrotów."
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Nooo takkk, ale nie staje się przez to ani mocniejszy ani jakoś wyraźnie efektywniejszy w całym zakresie. Ma jedynie (albo aż) większą efektywność ale to głównie w niskim zakresie obrotów :)

Dla przykładu Ci powiem, że na 80A oba silniki na trasie testowej miały:
RHR: 110st
Mxus: 127st
9c: wydymił by pewnie po 200m :P
Choć oczywiście takie porównanie nie powinno być prowadzone, bo oba silniki nie są zamienne miedzy sobą i nie są najczęściej swoimi alternatywami.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

To do czego się bardziej nadaje RHR, a do czego Mxus?:P Właśnie w tym pytanie, dlaczego nie są zamienne?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Bo Mxusa, a biedą, ale upchniesz w rowerze (dropout 145 max), a RHR już nie (no chyba, że jesteś Pykaczem i masz ramę z żeliwa to ją ponaginasz, wyklepiesz i już) :P
Jak masz już w customie wahacz na 165 to nie zamontujesz Mxusa bo on ma taką cała oś.
Mxus "ma przerzutki", RHR nie ma itp itd.
No nie da się po prostu ich stosować zamiennie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Czyli reasumując Mxusa idzie upchnąć do zwykłej ramy rowerowej i wykorzystać rowerowy osprzęt z RHR już to nie przejdzie :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Dokładnie. Coś za coś :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Czyli dobrze wybrałem . :twisted:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Vmax - MXUS (10x6) względem 9C (10X6) przy tym samym napięciu jest taka sama ?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Z tego co wiem to nie. Mxus 10x6 ma kV=~6, a 9c znacznie wyższy.
Mxus 16x4 ma podobne kV do 9C 10x6.

Możecie sobie sprawdzić na:
http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group