Ładowarka do akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
Dziubbar
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Rawa
|
Wysłany: Śro 29 Sty, 2020 Ładowarka do akumulatorów
|
|
|
Witam
Czy ładowarka z linku nadaje się do ładowania pakietów litowych?
ładowarka cc48 2,5A |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 29 Sty, 2020
|
|
|
Nie, to jest ładowarka do klasycznych akumulatorów "kwasowych" |
|
|
|
|
Dziubbar
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Rawa
|
Wysłany: Pią 31 Sty, 2020
|
|
|
Jakie ma przeznaczenie ta ładowarka to wiem, sprawdziłem. Chodzi mi o to, czy ładowanie nią pakietów litowych grozi uszkodzeniem pakietu lub ładowarki... No i czy skutecznie pakiet będzie ładowany. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2020
|
|
|
Wbrew pozorom nie ma prostej odpowiedzi. Bo nie znamy charakterystyki napieciowo-pradowej w obszarze napięć 54,0 - 54,6V czyli w najwrazliwszym dla liion obszarze ( bo 4,15-4,20). Wtedy musi byc maly prąd ladowania np bliski 0,3V. No i czy taka ladowarka ma prawdziwe max 54,6V.
Te do 'kawsow' na 90% tego nie mają więc taki egz mozna uzyc tylko awaryjnie do podladowania b.rozladowanego aku ale NIE DO STALEJ EKSPLOATACJI bez nadzoru. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2020
|
|
|
A jaki pakiet chciałbyś ładować? Bo wg linku ladowarka ma 48V output, co nijak ma się do napięcia końcowego pakietów li-ion. Teoretycznie pakiet 12S naladujesz do 4V, 11S już przładujesz bo uzyskasz 4.36V/ogniwo. Nie bawiłbym się w takie rozwiązania |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2020
|
|
|
Akurat oznaczenie napiecia NOMINALNEGO 48V nie oznacza napiecia max ktore moze siegac nawet 59V. Zreszta do pakietow lion tez się podaje nominal np 36V czy 48V a napiecia koncowe sa 42V i 54,6V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Lut, 2020
|
|
|
Na stronie przedmiotu( i naklejce na ładowarce) jest "output voltage", nie nominal. Wg mnie jest to napięcie max które daje ładowarka |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020
|
|
|
Zwróć uwagę ze żadna ładowarka (np do zeli samochodowych) 12V, 24V nie ma napiecia max 12V, 24V ale w rzeczywistosci 14,4V i 28V. Gdyby miały nominał to by aku były niedoladowane, a tak niskim prądem są doładowanie.
Często w przypadku lion podaje się przy ladowarce np 36/42V. 36 to nominal a 42V napięcie max. Pojedyńcze ogniwo 18650 ma nominal 3,6 lub 3,7 V ale napięcie max najczęściej 4,2V.
Więc trzeba to sprawdzic/spytac sprzedawce. Jesli ten zasilacz ma max 48V, no to ma b.ograniczone zastosowanie. Ps. Zresztą ten przedmiot juz nie jest dostępny.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020
|
|
|
Jasne, wiem że tak jest. Ale nie ryzykowałbym z tą ładowarką. Możliwe że pewne skutery Razor mają dodatkowy układ ładujący i wymagają napięcia 48 w gnieździe... |
|
|
|
|
Dziubbar
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Rawa
|
Wysłany: Czw 06 Lut, 2020
|
|
|
Ładowarka jałowo ma 54,6v. Gdyby miała 48v nie było by nawet pytania...
Edit:
Ładowarka rzeczywiście nie nadaje się do li-ion. Pakiet 13s8p po 8h naładowała do 57,6v i się nie wyłączyła... Na szczęście pakiet chyba nie ucierpiał, został szybko rozładowany do poziomu 54v i nie ma fizycznych oznak przeładowania.... |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 12 Lut, 2020
|
|
|
To człowiek już tak nisko upadł że nie potrafi ręcznie odłączyć ładowarki po osiągnięciu żądanego napięcia. lub nie potrafi podłączyć do tej ładowarki przetwornicy za 25 zł? i ustawić na niej żądane napięcie końcowe? Naprawdę tak jest źle? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Dziubbar
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Rawa
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020
|
|
|
Może ty masz tyle czasu by siedzieć i czuwać nad procesem ładowania i co chwila sprawdzać napięcie, ale myślę że większość tyle wolnych chwil nie posiada...
Ładowarka do li-ion zdaje się że działa na zasadzie CC/CV lub co lepsza TC/CC/CV a jak widać opisana wyżej zdecydowanie nie i to było głównym pytaniem wątku (czy się nadaje).
Ci do upadku człowieka to myślę że jest zupełnie odwrotnie w tym przypadku- każde doświadczenie, każdy eksperyment przybliża nas do doskonałosci tu |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020
|
|
|
Może siedzeć i pilnować nie. Połączyć cztery przewody po ustawieniu napięcia natężenie samo spada im bliżej zadanego napięcia pod koniec ładowania nie ma innej możliwości
Z początku natężenie jest największe i stopniowo spada bez żadnych systemów nawet na zwykłym prostowniku. Nie ma możliwości przeładowania chyba że ustawi się wyższe napięcie ładowarka nie musi się wyłączać bo prąd spada do zera ponieważ napięcia się wyrównały. Nie jest to dobre dlatego że jakiej cudownej ładowarki byśmy nie mieli w końcowej fazie polegamy na BMS który może zawieść i wtedy kicha. Dlatego nie jest dobre ani bezpieczne ładowanie akumulatora na ful. A o cudownym wyrównywaniu ogniw przez BMS pisałem wiele razy to fizycznie nie możliwe. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020
|
|
|
@Tomek701, jak rozumiem jesteś przeciwnikiem BMS, uznajesz że ladowarka równo naladuje wszystkie segmenty, nawet po kilkudziesięciu cyklach, po np głębokim rozładowania pakietu ? I gdy nie zauważasz, nie przeszkadza Ci taki stan że część segmentów z czasem będzie miało pod koniec 4,15V A część 4,25V ?
Bo moje zdanie jest takie że mimo iż odpowiednia ładowarka z 3 fazami oraz BMS, nie naprawi fizycznie różniących się segmentów pakietu, to jednak współcześnie niech Ci będzie z lenistwa, jednak norma jest używanie BMS-a lub balansera.
Co w obu sytuacjach czyli z BMS lub bez nie zwalnia użytkownika od okresowego monitorowania stanu wyrównania segmentów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Dziubbar
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Rawa
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020
|
|
|
Możesz wskazać taki regulator? W metodzie CC/CV pierwsza faza jest realizowana ze stałym, dopiero druga że spadającym natężeniem... No chyba że bajki producenci piszą.
Dodatkowo w moim przypadku napięcie "jałowe" jest mniejsze niż napięcie pracy - przynajmniej tak mi się zdaje... |
|
|
|
|
|