ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Lawetowanie samochodu - jak?
Autor Wiadomość
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008   

Akumulatory mam nisko i jakby genetator nie był wysoki to może się zmiesci.
Takie generatory z ramą ogladalem i jak się ramę odejmie to są całkiem,całkiem.
Ciekawe jak z emisja spalin w takim pojeździe,pewnie nie przepuszcza bo brak katalizatora np.
Skończy się na pomysle...
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Adam Wysokiński napisał/a:
Tak,Tak,ocywiście.
Samochód jak na elektryka niezbyt fortunny bo BMW E30 rok.90

Hehe też o nim myślałem, ale dałem sobie spokój bo miał automat i był cholernie ciężki :]
Jak Ci się toto porusza? Ile waży gotowy do jazdy?
Adam Wysokiński napisał/a:

Z przodu 7 szt. Trojan T-105,z tyłu też 7 szt.
Lemco 135-200 i regulator Curtis.

Tylko że jak wrzucisz pod maskę generator, to trochę przód może opaść a tył się podniesie,
poza tym ile wtedy będzie ważył cały samochód?
Adam Wysokiński napisał/a:

Takie generatory z ramą ogladalem i jak się ramę odejmie to są całkiem,całkiem.
Ciekawe jak z emisja spalin w takim pojeździe,pewnie nie przepuszcza bo brak katalizatora np.
Skończy się na pomysle...

Nie poddawaj się, zarejestrujesz jako elektryk a potem sobie dorzucisz generator i tyle.
W życiu nikt Ci się do tego nie przyczepi, chyba że sam na siebie napiszesz donos ;)

Tylko jak mówię, ile toto będzie ważyć w całości? Czy silnik wydoli z ruszeniem z miejsca?

Pzdr.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

To jest akurat coupe wiec chyba najlzejsze nadwozie.
Moja ładniejsza połowa ma kombi i to faktycznie ciężkie jest.
Z dołożeniem później generatora to masz racje.
Ile to waży to nie wiem bo jeszcze nie ważylem,ale z przyspieszenia jestem zadowolony
myslałem ze będzie gorzej.
Naprawdę uważasz że dołożenie np. 30 kg w postaci agregatu unieruchomi samochód?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Można włożyć mały silnik spalinowy zużywający mało paliwa na KMh, lub na kWh.
Silnik sprzęgnąć z elektrycznym silnikiem BUŁGAREM (takie miałem kiedyś w moich autach), wyregulować obroty spalinowca tak, żeby elektryczny dawał bez obciążenia ok. 95V.
Podanie zasilania przez dodatkowy stycznik, lub wyłącznik i koniecznie diodę z chodzącego silnika napędu na luzie (bieg); to uruchomi spalinowca. Ustawiony gaz spalinowca da odpowiednie obroty i silnik BUŁGAR (lub inny) będzie prądnicą, która będzie (koniecznie przez inną diodę najlepiej 400A) ładować akumulatory.
Cała jazda zależy od wydajności spalinowca i może być bez przerwy.
BUŁGAR 10 kW waży 45 kg.
Ewentualnie: BUŁGAR 6,5 kW waży chyba ok. 33 kg (do 37kg).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

To jest bardzo dobry pomysł jak myślę.
Odpada konieczność stosowania prostownika z 220~.
Lepsze byłoby Lemco jako prądnica(masa).
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

Adam Wysokiński napisał/a:

Naprawdę uważasz że dołożenie np. 30 kg w postaci agregatu unieruchomi samochód?

Eee to to waży 30kg?
Jakoś nie chce mi się wierzyć że silnik spalinowy + prądnica na te 8kW będzie ważyć tak mało...
Masz coś konkretnego na oku?

A pomysł Zbyszka rzeczywiście rewelka, można nawet pójść nieco dalej i sprzęgnąć
spalinowca obok elektrycznego pod maską i odpalać go przy danych obrotach,
ale to już chyba za dużo zachodu i raczej mało wykonalne mechanicznie...
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

Lisciasty napisał/a:
Jakoś nie chce mi się wierzyć że silnik spalinowy + prądnica na te 8kW będzie ważyć tak mało...
Masz coś konkretnego na oku?

Ja mam na mysli agregat ze 3 kw i jazde z przerwami

Dzisiaj wpadl mi do glowy inny pomysl
Zbyszek pisal o silniku spalinowym i np. bulgarze jako pradnica
mam bulgara i tak sie zastanawiam
Znajomy kupil pare miesiecy temu silni spalinowy Holida
to taka podrobka hondy, chyba 5,5 konia stabilzator obrotow ustawiany i walek wyjsciowy do dowolnego wykorzystania
cena jak pamietam 500-800 zł jakos tak
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

Adam Wysokiński napisał/a:

Ja mam na mysli agregat ze 3 kw i jazde z przerwami

To raczej ciut przymało, musiałbyś jechać 50 km/hi zatrzymywać się co jakieś 200 km
na dłużej. Jak już się bawić w spaliny to raczej coś większego moim zdaniem
Adam Wysokiński napisał/a:

Dzisiaj wpadl mi do glowy inny pomysl
Zbyszek pisal o silniku spalinowym i np. bulgarze jako pradnica
mam bulgara i tak sie zastanawiam
Znajomy kupil pare miesiecy temu silni spalinowy Holida
to taka podrobka hondy, chyba 5,5 konia stabilzator obrotow ustawiany i walek wyjsciowy do dowolnego wykorzystania
cena jak pamietam 500-800 zł jakos tak

Pomysł niegłupi ale za mała moc, z 5,5 konia wyciśniesz może 3,5 kW więc to trochę lipa.

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

Przy tym silniku tak,ale producent ma w ofercie wiekszej mocy
wazne ze dosyc tanie i podobno dobre

jest jeszcze troche czasu to cus sie wymysli,no nie?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

LEMCO jako prądnica byłby lepszy i mniejszy, ale drogi, a na dorywczy dalszy wyjazd BUŁGAR powinien zdać egzamin.
Kiedyś robiłem taką hybrydę ze studentem z PG (na praktyce): BUŁGAR 10 kW z silnikiem spalinowym od motocykla MZ 150 cm3 (dwusuw). Ten agregat mieliśmy w środku auta, jedynie rura wydechowa - wąż gumowy wystawał przez tylne okno. Całość zdała egzamin, przy spokojnej jeździe przez 200 km akumulatory były tylko niedoładowane; ale całość była głośna i spliny, więc nie montowaliśmy tego pod maskę i spalinowiec wrócił do motocykla.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

Muszę się tym zająć w końcu od strony profesjonalnej kurde balans!
Kumpel dłubie w projektach silników, trzeba wziąć jakiś silnik indukcyjny, przezwoić
stojan, wypieprzyć wałek, wytoczyć nowy wałek i zapakować na niego neodymy.
Pogadam z nim żeby mi policzył, drugi kumpel pracuje w fabryce silników indukcyjnych
i może załatwić taki silnik bez uzwojenia albo może i nawet uzwojony tak jakbym chciał.
Jeżeli wszystko by poszło dobrze, być może za jakieś 600-800 zł dałoby się sklecić taką prądnicę 6-8 kW. Albo silnik bezszczotkowy, jeżeli spojrzeć na to od drugiej strony.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   

Adam Wysokiński napisał/a:
Tak,Tak,ocywiście.
Samochód jak na elektryka niezbyt fortunny bo BMW E30 rok.90

To kiedy w końcu wrzucisz jakieś fotki BMW?

Jeździsz sobie kurna i co? Łap się za fotopstryka i do roboty :]
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   

Zdjęcia chociaż z komórki, aby dały pogląd.
A jest czym się chwalić.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   

daje foty
mam nadzieje,że nikt się nie obrazi
odbiegam od tematu

normalny samochód,nic szczególnego

PIC01578.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 886 raz(y) 166 KB

PIC01576.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 924 raz(y) 181,61 KB

PIC01574.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 893 raz(y) 195,88 KB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008   

Czyściej wykonany od mojego.
Trzeba było aku. w bagażniku włożyć w powiększoną skrzynię z komory koła zapasowego.
Maszyna extra - "arcydzieło sztuki".
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group