ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
Autor Wiadomość
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Reasumując, poszerzyć otwór podkładki blokującej i jeszcze wyszlifować uchwyt ramy, tak aby podkładka była w takiej pozycji jak na rysunku 1 oraz zamontować torque arm?


Rys. 1. Pozycja nakrętki


Rys. 2. Zdjęcie poglądowe do doboru torque arm
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

W zwykłym rowerze niekoniecznie trzeba wciskać zagięcie podkładki do środka. Wystarczy, że to zagięcie oprze się na czymkolwiek blokując przekręcanie się podkładki przy ruszaniu rowerem.
W moim słoneczniku wygląda to trochę inaczej, bo mam również bieg wsteczny i blokada obrotu musi być podparta z obu stron.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

newbe, skąd pomysł, że ta podkładka ma blokować oś? Ona najczęściej nie blokuje osi i przecież nawet nie do tego służy...
Ona zadziała jeśli przez zaniedbanie bajka zrobisz sobie luz osi w haku. Uniemożliwi obrót osi.
Obrót osi w haku i wyskakiwanie osi z haku to są powiązane, ale 2 rożne sytuacje.
Zrób wszystko wedle wskazówek i kompletnie żaden torque arm jest niepotrzebny.

Widziałeś jak wygląda "blokada obrotu osi" w jednym z najmocniejszych silników rowerowych wedle producenta wskazany wystarczający?

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

A co to za silnik? :P
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Mxus FX40-45H.
Zresztą, jakby ktoś chciał taki silnik to myślę, że mogę zorganizować jakieś zamówienie grupowe forumowe za wzorem tych przeprowadzanych na Europę/USA na endless.

Może nie ma 50mm magnesów, ale ogólnie silnik dość dużo może :)
Tu jest opis, rysunki i filmiki z możliwościami:
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=63142
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Sęk w tym, że podkładka blokując opierała się o ramę i blokowała oś ale mimo to wypadła przy ruszaniu. Co prawda była umieszczona od zewnętrznej strony, nie od strony silnika ponieważ się nie mieściła. Umieszczenie podkładki od strony silnika spowoduje wygięcie widełek o koło 3-4mm, czy tak powinno być? Czy to nie spowoduje zmiany kąta zacisków hamulca tarczowego?

Kolejny problem, kiedy skręcam śruby na maxa, to oś koła wychodzi z ramy. To nacięcia haka w ramię pogłębić o ile mm? 1mm wystarczy czy zwiększyć do 2-3mm?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Yhhh.
Przeczytaj uważnie to co napisałem wcześniej, bo to są serio dobre i praktyczne rady :)
Dziesiątki ebajkerów 2.5kw+ tak ma i na prawdę nic się nie rusza, nie wyskakuje.

5mm jest bez znaczenia rozciągniecie ramy. Nawet 10mm jest całkiem bez znaczenia...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

OK. Czyli pogłębienie haka osi o 2 mm i umieszczenie podkładek blokujących od strony silnika powinno rozwiązać problem?
Podkładek nie montowałem od strony silnika ponieważ miałem obawy odnośnie hamulca tarczowego. W każdym bądź razie dzisiaj wieczorem zamontuje podkładki od wewnątrz i jutro przeprowadze testy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

I usuń ten kołnierz, który Ci wyciska oś z haka ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

Pogłębiłem mocowanie osi koło o ~2mm, skręciłem koło jak na poniższych zdjęciach i...

zdjecie zdjecie

...przejechałem 30m!

tas, proszę wyjaśnij mi, jaki kołnierz muszę usunąć?

Zamówiłem już 2 szt. torque arm'a, może to coś pomoże.
Ostatnio zmieniony przez newbe Pią 15 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

Tadammm :)



No ale skoro już się szarpałeś na torque to już nie musisz tego robić (chyba) :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

Dzięki tas za zdjęcie. Spiłować trzeba to co zaznaczyłem na zdjęciu?

Mimo zamówienia torque arm'a idę piłować. Jeżeli to w minimalnym stopniu pomoże to idę to zrobić :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015   

Tak, ten kołnierz powoduje, że podkładka jest trzymana tylko od górnej połowy i układa się pod kątem osłabiając połączenie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

OK, kołnierz spiłowany.



Na dniach powinien dostać torque arm'a. Między silnikiem a ramą powinienem włożyć podkładkę blokującą, po drugiej stronie ramy umieścić torque arm'a, podkładkę i zakręcić śrubę?

Zastosować zwykłą czy sprężystą podkładkę?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

Ciężko powiedzieć, nigdy nie używałem torque armów.
Ogólnie to chyba obojętne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group