ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny 36v bldc Antec
Autor Wiadomość
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   Rower elektryczny 36v bldc Antec

Witam! Kupiłem holenderski rower Vela Antec 36v, jako uszkodzony. Bateria była martwa, więc zastąpiłem ją trzema żelówkami po 12v. Rower odpala się przez przyłożenie tzw "pestki". Wskaźniki się zapalają, ale rower nie uruchamia wspomagania. Zastanawia mnie fakt, że wskaźnik stanu baterii miga w tę i z powrotem. Co to może sygnalizować. Wolał bym zostać przy oryginalnej elektronice, ale jak nie będzie innego wyjścia to będzie trzeba dać sterownik z allegro. Link do opisu mojego roweru http://www.cyclorama.net/viewProduct.php?id=253
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Zrób zdjęcia podlaczeb, wtyczek. I sprawdź na 2 zelach czy działa.
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Muszę się dowiedzieć co oznacza to falowanie wskaźnika. Wtedy będę wiedział gdzie szukać uszkodzenia. W tym rowerze sterownik jest w kole i sprawa diagnostyki nie jest taka prosta.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Ja najpierw zaczął bym od baterii,bo jeśli jest "martwa" to wcale nie znaczy, że to prawda gdyż baterie markowych wytwórców są zaopatrzone w BMS który po pewnym czasie wyłącza baterię i należy ją aktywować albo spec.przyciskiem (jak w Gazelle) bądź podłączając na moment ładowarkę.Gdy te czynności nie dadzą rezultatu najeży zajrzeć do wnętrza baterii bo może tam będą "ślady" gdzie szukać dalej. Miganie wskażnika może wskazywać na brak komunikacji z baterią i (lub) sterownikiem.
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Bateria miała uszkodzone cztery ogniwa (zerowe napięcie) więc naładować się jej już nie da. Układ między baterią też podłączałem, bo czytałem już dużo wątków. Nic to nie pomaga. Też obstawiał bym moduł w kole, bo sterownik na kierownicy sprawia wrażenie jakby czegoś szukał. Nie mam jednak pojęcia jak to sprawdzić, lub czym zastąpić. Chyba bez zewnętrznego sterownika się tu nie obejdzie.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Zerowe napięcie na ogniwach też jeszcze nie dyskwalifikuje całkowicie baterii,spróbuj je naładować i wtedy nawet do sprawdzenia silnika wystarczy.Tylko przy ładowaniu kontroluj temperaturę tych ogniw,gdy zaczną się robić mocno ciepłe przerwij ładowanie na czas ich stygnięcia.Na baterii może nie da się jeździć? ale sprawdzić działanie silnika da się na pewno.BMS nie dopuści do ładowania całkowicie rozładowanych ogniw więc należy ładować je pojedynczo kontrolując napięcie miernikiem,gdy osiągną napięcie ok.3.0V BMS dopuści ładowanie całości.

bloodyopel: Nie namawiamy, a wręcz odradzamy ładowanie wszelakich baterii LI-XXX które wykazują zerowe napięcie, wszystkie tego typu działania na własną odpowiedzialność
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 21 Maj, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Oczywiscie ze tylko tak nalezy rozumiec poradę wibi ze dla celów diagnostycznych mozna sprobowac doprowadzic pakiet do akceptowalnego napięcia aby sprawdzic czy wskazniki sie ustabilizuja.
Ale : kolega GORO35 pisze ze zamiast uszkodzonego oryginalnego pakietu wlaczyl 3 zele i jest źle.
Nie jest to dowód na uszkodzenie sterownika ale trzeba odtworzyć rzeczywisty uklad ze starego pakietu czy aby na pewno wychodzi z niego tylko 36 V .?. Bo na ogół sa tam jeszcze zasilacze niskiego napiecia do wskaźników lub jakis element autoryzacji, który może byc trudny do ominięcia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015   

Witam po przerwie! Z racji, że nie udało mi się uruchomić oryginalnej elektroniki zakupiłem zewnętrzny sterownik Magmy. Przez wrodzona ciekawość, nie bacząc na utratę gwarancji od razu musiałem zajrzeć do środka. Ku mojemu zdziwieniu jeden kabelek był luźny. Nie ma też śladu skąd mógł by się wyrwać. Czy ktoś zna dokładnie opisy na płytce, czym sterują, bo dużo tam jest wolnych wyprowadzeń. Znalazłem w necie podobny sterownik, w którym kable wychodzą z innych miejsc.

Zdjęcie189.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 544 raz(y) 926,27 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015   

Biały w zwyczaju innych producentów to albo do kompletu z czarnym od odłączania silnika z klamki hamulcowej, lub do samonauki halli/faz.
Sprawdź pod kątem tych 2 funkcji, czy są kompletne kabelki.
Na sterowniku widać 6/12 pole, mogło to być stamtąd.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015   

Na dobrą sprawę interesowały by mnie wszystkie połączenia. Zamierzam wykorzystać tylko te piny, które mi będą potrzebne. Sprzedawca nie dał mi jasnego schematu połączenia. Możliwe, że sterownik ma jakiś fajne funkcje, ale nie ma do nich podłączonych kabelków. Tutaj jest sterownik z zupełnie inaczej wyprowadzonymi kablami http://endless-sphere.com...p?f=16&t=8977.W
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 02 Cze, 2015   

W załączniku kilka opisów kabli w prostych sterownikach. Biały w nich najczęściej jest do ograniczania prędkości do 25km/godz.

sterownik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 848 raz(y) 340,76 KB

 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Śro 03 Cze, 2015   

Dzięki za wskazówki, ale w moim sterowniku są trochę inne kostki i kolory. Oprócz czerwonego i czarnego, bo to chyba jest jasne. Interesują mnie jednak, te oznaczenia na płytce. Czy ktoś umie rozszyfrować te symbole.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

W tym temacie jest dużo o wyprowadzeniach. Sprawdzałem różne kabelki ( np regen, tempomat, ogr. prędkości) i działa bez pudła.
http://forum.arbiter.pl/v...9&highlight=pcb
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Czw 04 Cze, 2015   

Dzięki! Właśnie tego wątku szukałem, ale i tak jestem dopiero w połowie drogi z rozpracowaniem mojego sterownika. Chciał bym zgodnie z przepisami mieć system pas. Przydała by się też regulacja mocy wspomagania.
 
 
GORO35 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 13
Skąd: Skrzyszów
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Postanowiłem wyprowadzić na zewnątrz kabelki ze wszystkich oznaczonych pinów, wtedy będę mógł poeksperymentować jak rower już będzie jeździł. Chciał bym przed zmontowaniem sterownika ograniczyć go o połowę prądowo, żeby nie usmażyć silnika, który ma tylko 250W. Zwłaszcza, że nie tylko ja będę jeździć na tym rowerze. Czy wyjęcie jednego grubego druta (bocznika) oznaczonego jako R107 i R108 załatwi sprawę?

Zdjęcie196.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 924,56 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group