ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik do kół 20" (Vmax=40km/h, Umax=48V)
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   Jaki silnik do kół 20" (Vmax=40km/h, Umax=48V)

Z tego co widzę większość silników jest "zoptymalizowana" do kół 26-28" i napięcie 24-36V.
Znalazłem "Crystalyte G series frontwheel 40km/h motor", który wydaje się idealny do mojego projektu, ale oryginalny sterownik nie obsługuje gazu w manetce (tylko pedelec).
Czy znacie jakieś konkurencyjne konstrukcje warte uwagi?
Czy ten silnik może być zasilanym sterować jakimś innym sterownikiem (zależy mi na cichej pracy)?

Kamil
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Z 48V mam ponad 5 dych na 9c 14x4. 4 dychy szedł przekładniowy befang tylko taki na 24V przewoltowany 2x. Przy malych kołach i stosunkowo niskim napięciu to jest kłopot.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Zapewne chciałeś prostej "porady" ale ja zacznę może od prostego pytania dotyczącego napięcia 48V ,dlaczego takie napięcie? Przecież im wyższe napięcie tym zasięg (dystans)mniejszy a zużycie energii wieksze, oczywiście przy tym samym ciężarze baterii.Ja mam silniczek w rowerku składanym na kółkach 20' o mocy 250W dla napięcia 25V.Nie wiem jaki to typ ani marka,po prostu chiński.Z wyglądu podobny jest do Q100 lub Q128 a te silniczki dla kół 20 calowych robione są na 328 obr.min.Po zastosowaniu baterii 36V uzyskiwane szybkości znacznie przewyższają 30km/godz a nawet (jak zapamiętał mój komputerek) max.szybkość wyniosła 49.2 km/godz.Oczywiście musiała być to prędkość chwilowa,może z jakiejś górki bo sam tak szybko jechać bym się bał. Wyższe napięcie powoduje to o czym wspomniałem wyżej a moją baterię 36V/6.4Ah odcięło po przejechaniu dystansu 22 km (dobrze, że w mieście i do domu mogłem wrócić taksówką), na baterii 25V z teoretycznie max.prędkością 25km/godz i z wspomaganiem robię ponad 40km, bo przy tej samej wadze pojemność baterii jest prawie 2 razy większa. Radzę ci więc zastanowić się czego tak naprawdę chcesz,czy bić rekordy czy też jeździć.
Dodam też, że aktualnie montuję drugą baterię 36V którą jako dodatkową będę woził w "kuferku" by uniknąć wspomnianej wyżej sytuacji.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Wożenie drugiej baterii w "kuferku", to błąd.
Lepiej spiąć je równolegle, zwiększy się zasięg, bo prąd pobierany z jednej będzie o połowę mniejszy.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

wibi napisał/a:
Zapewne chciałeś prostej "porady" ale ja zacznę może od prostego pytania dotyczącego napięcia 48V ,dlaczego takie napięcie? Przecież im wyższe napięcie tym zasięg (dystans)mniejszy a zużycie energii wieksze

Im większy pobierany prąd, tym większe straty elektryczne - więcej ciepła, mniej mocy na wale. Im większe napięcie zasilające, tym mniejszy prąd pobierany przez silnik (oczywiście w przypadku silników tej samej mocy), więc mniejsze straty, czyli większy zasięg. Dodaj do tego lepsze warunki pracy baterii - zasięg jeszcze większy

wibi napisał/a:
Po zastosowaniu baterii 36V uzyskiwane szybkości znacznie przewyższają 30km/godz a nawet (jak zapamiętał mój komputerek) max.szybkość wyniosła 49.2 km/godz.Oczywiście musiała być to prędkość chwilowa,może z jakiejś górki bo sam tak szybko jechać bym się bał.

Czyli jak szybkość chwilowa, to nie Ty jechałeś? Może sobowtór? Dobre :mrgreen: .

wibi napisał/a:
Dodam też, że aktualnie montuję drugą baterię 36V którą jako dodatkową będę woził w "kuferku" by uniknąć wspomnianej wyżej sytuacji.

Tak jak mówił zeeltom, szkoda Twej pracy i pieniędzy, bo pewnie dwa razy użyjesz tej zapasowej baterii. Tylko ciężar roweru zwiększysz, a bateria się zestarzeje i do wywalenia...
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

MARCIN napisał/a:

Im większy pobierany prąd, tym większe straty elektryczne - więcej ciepła, mniej mocy na wale. Im większe napięcie zasilające, tym mniejszy prąd pobierany przez silnik (oczywiście w przypadku silników tej samej mocy), więc mniejsze straty, czyli większy zasięg. Dodaj do tego lepsze warunki pracy baterii - zasięg jeszcze większy

A gdzie tu prawo Ohma R=U/I?Zapomniałeś jeszcze o "ciężarze" baterii.

MARCIN napisał/a:

Czyli jak szybkość chwilowa, to nie Ty jechałeś? Może sobowtór? Dobre

Czytaj ze zrozumieniem, ja patrzę na drogę a nie na wskazania szczególnie chwilowe

MARCIN napisał/a:

Tak jak mówił zeeltom, szkoda Twej pracy i pieniędzy, bo pewnie dwa razy użyjesz tej zapasowej baterii. Tylko ciężar roweru zwiększysz, a bateria się zestarzeje i do wywalenia...

Ja wiem co robię a baterię mogę dowolnie przepinać łącząc ją albo równolegle albo "kolejno" i dodatkowo mogę ją zabierać lub nie w zależności od planowanej trasy
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

wibi napisał/a:
MARCIN napisał/a:

Im większy pobierany prąd, tym większe straty elektryczne - więcej ciepła, mniej mocy na wale. Im większe napięcie zasilające, tym mniejszy prąd pobierany przez silnik (oczywiście w przypadku silników tej samej mocy), więc mniejsze straty, czyli większy zasięg. Dodaj do tego lepsze warunki pracy baterii - zasięg jeszcze większy

A gdzie tu prawo Ohma R=U/I?Zapomniałeś jeszcze o "ciężarze" baterii.

MARCIN napisał/a:

Czyli jak szybkość chwilowa, to nie Ty jechałeś? Może sobowtór? Dobre

Czytaj ze zrozumieniem, ja patrzę na drogę a nie na wskazania szczególnie chwilowe

MARCIN napisał/a:

Tak jak mówił zeeltom, szkoda Twej pracy i pieniędzy, bo pewnie dwa razy użyjesz tej zapasowej baterii. Tylko ciężar roweru zwiększysz, a bateria się zestarzeje i do wywalenia...

Ja wiem co robię a baterię mogę dowolnie przepinać łącząc ją albo równolegle albo "kolejno" i dodatkowo mogę ją zabierać lub nie w zależności od planowanej trasy


Jakie prawo Ohma? Już qaz33 wyjaśniał o co chodzi z napięciem i natężeniem prądu. Jak masz silniki o takiej samej mocy, co zaznaczyłem, to ten - nazwijmy go tak - wysokonapięciowy pobierze mniejszy prąd, więc bardzo możliwe, że będzie miał większą sprawność. Nie roztrząsam strat dielektrycznych, które do ok. 1000V w zasadzie można pominąć. Nie mam pojęcia po co przywołałeś to prawo.

Na żartach, widzę, się nie znasz, więc sorry, moja wina z tym sobowtórem.

Co do baterii, to kto co lubi. Kto bogatemu zabroni...?
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

MARCIN napisał/a:
- wysokonapięciowy pobierze mniejszy prąd, więc .?

Oczywista - oczywistość.
A co do dwoch baterii odrębnych lub zrownoleglonych no to są 'dwie szkoly'. Jednak sa fabryczne rowery ktore maja dwa pakiety rozłożone symetrycznie po obu stronach tylnego kola i są przelaczane przez uzytkownika. Ma to szczególnie sens gdy sa łatwo demontowalne do ladowania poza rowerem.
Ponadto stanowią rodzaj logistyczno-psychologicznego 'zabezpieczenia' - w jedną stronę na pierwszym powrót na drugim. Czyli prądu wystarczy :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

I są przełączane albo jedna, albo druga, a nie jakieś wymyślanie "raz będę sobie przełączać równolegle, a raz szeregowo". Kto to w ogóle tak robi? Nie dość, że nie praktyczne, niewygodne to jeszcze niebezpieczne dla samych baterii. Rozumiem, że przykład był rzucony tylko na zasadzie "na odczep się" ale nijak się to ma do praktyki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Obecnie mam MagPie3 i 48V.
To było konieczne, żeby rozpędzić się ponad 20km/h na kołach 16".
Z takim doświadczeniem ;) wiem już, że przy kołach 20", jeśli chcę przekraczać 30km/h, to potrzebuję "specjalnego" silnika.
Dywagacje odnośnie napięcia i zasięgu mają chyba niewiele sensu - trzeba patrzeć na Wh.
Zaletą niższego napięcia jest dla mnie pewne uproszczenie konstrukcji (mniej lutowania) i rozmiaru baterii. Do moich potrzeb wystarczy zasięg 10km (tyle, żeby dojechać do pracy i z powrotem). Dłuższe dystanse dystanse wolę pokonywać bez wspomagania...
Kamil
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Ten rower:


Na 20s jedzie 77km/h, czyli ma około 1V/1km/h - silnik o nawinięciu 14x4.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Super, szczegóły?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Szczegóły? Raczej wszystko co ważne napisałem.
Rower nie jest nigdzie opisany bo właściciel tego nie zrobił. W tle jest, zdaje się, jezioro Genewskie, więc bajk na emigracji :)

Dobór silnika "szybkiego" spełnia wymóg ~1km/h na ~1V zasilania dla koła ~20"
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015   

Ten rower przypomina mi Turbo bydlaka z YouTube :) https://www.youtube.com/watch?v=RM4UqwqdK70 jak na takiego składaczka to jest istny pocisk :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015   

Dzięki, wiem już czego szukać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group