|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa E-bika za 10 tys. |
Autor |
Wiadomość |
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
W tej cenie masz gratis ruska, co przyjedzie i Ci to zamontuje na miejscu w rowerze |
_________________ Rydwan 250W, akumulator Litowy własnej budowy 36V 20Ah |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Może dodam swoją opinię. Za 10 000 zł nie buduje się E-bika tylko kupuje fabryczny lub "specjalizowanej" wytwórni. Buduje się za 1000 zł ale wart 10 razy tyle z racji włożonej pracy i pomysłów a ten temat uważam jeśli nie za "prowokację" to normalnie jako megalomańskie marzenia frustrata (bez obrazy kogokolwiek). |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | prawie zawsze są szybkie silniki. |
bo nie wiedzieć czemu jeżdżą tylko po płaskich asfaltowych drogach, ciężko jest znaleźć jakiś filmik z fajnej jazdy w terenie, znacie jakiś fajny filmik?
jakbym chciał szybko jeździć asfaltówkami kupiłbym sobie motocykl... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
E przesadzasz trochę. Tzn doskonale pamietam swojego pierwszego kiedy to całość z aku oscylowała w granichach 700 zł i tak jak mówisz patenty itd (to był mid)... I wtedy to był dla mnie majątek. Ale apetyt jak wiadomo rośnie w miarę jedzenia.
W moim obecnym rowerku jakby to tak zgrubnie policzyć po normalnych cenach to same lipo to jakieś 2500, koło plus taile i silnik dd to trzeba liczyc z 800 sterownik z 800 ca3 800 to juz wychodzi połowa tej kwoty... A gdzie reszta? oczywiscie mozna przyciac z tej kwoty 1000 jak sie pokombinuje... A gdzie ładowarka, zasilacz rama czy tez sam rower? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
toft napisał/a: | ..całość z aku oscylowała w granichach 700 zł i tak jak mówisz patenty itd (to był mid)... I wtedy to był dla mnie majątek. Ale apetyt jak wiadomo rośnie w miarę jedzenia.
.. |
I oto mi właśnie chodzi. Prawdziwy "pasjonat" nie zaczyna od kosztów a od budowy,najpewniej najtańszej i takiej która pobudzi i zdopinguje do dalszej pracy.Gdy już coś się "zbuduje" nawet wg."marzeń" to i tak nie jest koniec wydatków bo zawsze można jeszcze coś poprawić, ulepszyć i udoskonalić.Dla "pasjonata" nigdy nie nastąpi koniec budowy bo gdy nie ma już czego poprawiać to zaczyna się budować coś nowego itd.itd. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
wibi napisał/a: | Może dodam swoją opinię. Za 10 000 zł nie buduje się E-bika tylko kupuje fabryczny lub "specjalizowanej" wytwórni. Buduje się za 1000 zł ale wart 10 razy tyle z racji włożonej pracy i pomysłów a ten temat uważam jeśli nie za "prowokację" to normalnie jako megalomańskie marzenia frustrata (bez obrazy kogokolwiek). |
A ja dodam swoją opinię. Mam wrażenie że prowokacją jest właśnie Twoja wypowiedź
Fabryczny za 10tys. ?... jak chcesz to kupuj ale ładnie się sfrajerujesz. Chyba że lubisz 250W z bateryjką na niedzielną wycieczkę z żonką ale za to z ładną firmową naklejką a jak masz namiary na fabryczny rower o parametrach Stealth Bombera albo i lepszych za 10tys. to dawaj biorę odrazu dwa albo cztery
10tys. to jest podstawa dla roweru full z przyzwoitymi parametrami. A taki fabryczny wart jest 40tys.
Ale z tego co mówisz wynika że na tym forum chyba dużo frustratów marzycieli
Edit. Sam chciałem kupić fabryczny ale szybko mnie tu koledzy naprostowali |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 28 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Tomas napisał/a: | 10tys. to jest podstawa dla roweru full z przyzwoitymi parametrami. | Zapomniałeś dodać że chodzi o używany rower a nie nowy. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Na początku, gdy tlił się pomysł budowy myślałem o cenie 1000zł, skończyło się na 3000zł sama elektryzacja. Teraz żałuję, że nie kupiłem od razu custom ramy, gdyż mój rower jest na ramię 19 cali i mam tak mało miejsca, że nie ma gdzie palca wsadzić. Mam awarie z mojej winy i cała skrzynkę muszę rozbierać. Na razie nie mam ochoty w ogóle się za to zabierać. Teraz żałuję, że nie dołożyłem raz tyle i mieć praktycznie finalny projekt.
Jeżeli teraz budowałbym e-bike jako całkowity lajik, niby złożyłem rower, ale przygód mam co nie miara to mniej więcej coś takiego.
Custom rama: popularna falcon cena gdzieś około 2000zł
Nie będę pisał o sprzęcie do takiej ramy bo to już zależy od potrzeb
Akumulatory: 16s 15ah albo 20ah nie wiem jak teraz ceny, ale 16s max 18s myślę, że to najlepsze rozwiązanie, a 15ah to już zacny zasięg, mając teraz 10ah z wspomaganiem jestem w stanie przejechać 60km nie mecząc się i mieć frajdę z zjazdy. Ważę 75kg i jeżdżę cały czas na rowerze i być może dlatego mam takie zasięgi i nie czuję, żebym się męczył wspomagając elektryka.
Sterownik foc: Sabvoton pewnie coś lekko ponad 1000zł
Bms: odpowiedni do 16s koło 300zł
silnik: tutaj celowałbym w mxus jest już zbiorowe zamówienie na niego 1050zł.
Ładowarka: 16s 3,5a lipo cena koło 200zł z chin. 5a można kupić za 66$ z wysyłką
Do tego kable, złączki jak ktoś używa, stacyjka, przetwornica jakiś komputerek, termokurczki, cyna, śrubki i inne duperele pewnie koło 500zł.
Jak dla mnie taki zestaw to już max do e-bika na rowie rowerowej, gdyż celowanie wyżej to już jest według mnie przesada.
Posiadam obecnie rower o mocy 3020w(max moc jaką pokazuję ev computer) i jest naprawdę dobrze, wszystko jest ok oprócz mojej tendencji do robienia błahych usterek, jedyny minus to mała rama i słaba amortyzacja. Kasa jest, ale teraz trochę szkoda porzucić ten projekt, gdy nawet nie zdążyłem go ukończyć. |
|
|
|
|
ARTUR
stażysta
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 179 Skąd: Piła | Goteborg
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Nie podejrzewałem że dyskusja się tak rozwinie wszystkie rady i wskazówki bardzo przydatne. Nie którzy sprowadzili mnie na ziemie a inni otworzyli oczy. .. pozostanę przy silniku maxus i customowej ramie , w weekend zrobie rozpiske i poszukam konkretów. Wiem że dla nie których to duża kwota ale wiem z doświadczenia że apetyt modyfikacji cały czas rośnie i żałował bym ze odrazu nie poszedłem na całość Pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Swoją drogą fajny rs (chyba, że to jakiś custom look mod:)). Chociaż ledy powinny być raczej dołem śiwateł:). Chyba, że to brewki:). Bagażnik jest spory patrz aby się dało całość upchać na krótkie wypady w fane miejca "bez nikogo";). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
Ostatnio zmieniony przez toft Czw 28 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ARTUR
stażysta
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 179 Skąd: Piła | Goteborg
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
toft napisał/a: | Swoją drogą fajny rs (chyba, że to jakiś custom look mod:)). Bagażnik jest spory patrz aby siędało całosć upchać na krótkie wypady bez nikogo;) |
Dzięki 2.0 tsi custom na 332hp i 451NM |
_________________
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
No to rowerem nawet custom ciężko będzie objechać:). Ja ujeżdżam prawie identico poza lakierem - srebry - no i tą drobnostką, że jestem z dokładnie drugiej strony cennika;). Ale czarny look lusterek się zgadza:). Z tym że ja mam cool mat a ty połysk;). No ale też startujemy w dwu różnych kategoriach czyli przyspieszenie kontra spalanie;).
No a tak wracając do tematycznej strony forum, rozumiem że te osiągi są tymczasowe i niedługo będzie elektryczny potwór na miarę tesli:))))? I stąd to zdjęcie chwilowo zastępcze:)?
Pzdr:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
ARTUR napisał/a: | Nie podejrzewałem że dyskusja się tak rozwinie wszystkie rady i wskazówki bardzo przydatne. Nie którzy sprowadzili mnie na ziemie a inni otworzyli oczy. .. pozostanę przy silniku maxus i customowej ramie , w weekend zrobie rozpiske i poszukam konkretów. Wiem że dla nie których to duża kwota ale wiem z doświadczenia że apetyt modyfikacji cały czas rośnie i żałował bym ze odrazu nie poszedłem na całość Pzdr |
Buduję również full'a w podobnej kwocie. Wybrałem do niego ramę Qulbixa (słoweńska). Z fajnych customowych ram masz do wyboru jeszcze ramę Vector (ukraińska), Phasor (USA), Greyborg (USA?). Jednak Qulbix mi najbardziej podpasował najbardziej pod względem geometrii i designu.
Qulbix wygląda tak:
Vector:
Greyborg:
Phasor:
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|