ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Parametry 9c 7x9- pytania
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   Parametry 9c 7x9- pytania

Witam

Posiadam silnik 9c800 7x9.Buduje mida i aktualnie jestem na składaniu go mechanicznie więc przydało by się więcej teorii:).
Na stronie Nexun jest napisane, że silnik posiada 90Nm. Jaki będzie moment na wolnobiegu 16T?.

Z obliczeń wynika:

90Nm x 320rpm
-------------------= 3,01KW - Czyli moc maxymalna silnika
9549,3


9549,3 - stała

Mam już max moment, prędkość i moc.

Teraz prędkości:
Pierwsze przełożenie 16/36=0,44
320obr*0,44=140obr

140obr * 60=8448 Zamiana "obr" na godzinę

8448*0,00632=53,3km/h -prędkość na 7 biegu
8448*0,0026=21km/h -prędkość na 1 biegu

0,00632 i 0,0026 to stałe przełożeń z korbowodu które obliczyłem.

Powiedzcie czy dobrze policzyłem.

I jeszcze jedno pytanie. Ile Nm wytrzymuje łańcuch rowerowy?:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Łańcuch rowerowy wytrzymuje mało, znam 3 MIDo-HUBy i 2 zerwały łańcuch rowerowy przy 1 jeździe, jeden połamał przekładnię, zmielił kasetę HS na amen.
Trzeba stosować mechanicznie naddatki wytrzymałości, w przeciwnym wypadku po 500km będziesz mieć wszystko tak ponaciągane że się będzie nadawać do wymiany.
Na ESie często się przewija informacja, że żywotność przeniesienia napędów MID dla mocy właśnie takiej, jak budujesz to jest 500-1000km max na rowerowych rozwiązaniach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Też buduje mida z 7x9. Powodzenia! :D
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

tas napisał/a:
Łańcuch rowerowy wytrzymuje mało, znam 3 MIDo-HUBy i 2 zerwały łańcuch rowerowy przy 1 jeździe, jeden połamał przekładnię, zmielił kasetę HS na amen.
Trzeba stosować mechanicznie naddatki wytrzymałości, w przeciwnym wypadku po 500km będziesz mieć wszystko tak ponaciągane że się będzie nadawać do wymiany.
Na ESie często się przewija informacja, że żywotność przeniesienia napędów MID dla mocy właśnie takiej, jak budujesz to jest 500-1000km max na rowerowych rozwiązaniach.



Hmm to nie dobrze...:/
a jakie można dać wzmocnienia dla napędu?
Znam tylko jedno rozwiązanie. Kupić wszystkie części schimano XT ale to mija się z celem a raczej z moim budżetem:/. Możesz coś więcej opowiedzieć o tych midach co miałeś z nimi do czynienia. Jakie są najczęstsze problemy, plusy i minusy konstrukcji ogólnie.

Zdjęcie jak zamontowałem silnik w załączniku. Mam problem z odkręcającym się wolnobiegiem na silniku. Klej do metalu puścił. Teraz będę musiał to mechanicznie zrobić.

WP_20150516_001.jpg
Hubo-Mid
Pobierz Plik ściągnięto 471 raz(y) 1,35 MB

Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Pon 08 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Generalnie ludzie stosują łańcuchy do gokartów, quadów itp, typ 420
np.:
http://allegro.pl/lancuch...5079894542.html

Tylko problem jest taki, że trzeba kombinować z zębatkami no i zmianą biegów:)
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Ciekawe ile wytrzymają piasty wielobiegowe typu nexus/alfine. ;)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

maniekrox napisał/a:
Generalnie ludzie stosują łańcuchy do gokartów, quadów itp, typ 420
np.:
http://allegro.pl/lancuch...5079894542.html

Tylko problem jest taki, że trzeba kombinować z zębatkami no i zmianą biegów:)



Ten łańcuch z linku pasuje do zębatek rowerowych?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Nie pasuje, musiałbyś sobie dorobić zebatke, w tym problem.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Przejeździłem na midzie ładnych parę kilometrów... To nie był zestaw monster tylko zwykła przeróbka na skuterkowym silniku. Max 1kw. Jaki to miało moment nie wiem. Po zaciśnieciu hamulca i odkręceniu mantki napinany łańcuch łądnie wyginał ramę w okolichach suportu. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia kasety... Owszem w pewnym momencie łańcuch zaczął skakać po trybach... Co się okazało:). Tak lekko mi się jeździło, że przestałem smarować. Po dodaniu odrobiny oleju wróciło do normy... Na tej kasecie po epoce mid jeździłem jeszcze jakiś czas w zwykłym rowerze. Ogólnie zakończyła żywot z normalnym u mnie przebiegiem czyli koło 4500 - 5000 km. CO do mocy i momentu... Myślę, że istotnym czynnikiem jest gwałtowność włączania napędu... Przy 2 kw zestawie z cyclone nic się nie urywało. Łańcuchy wytrzymywały. Wolno-biegi się nie miażdżyły... Dobrym rozwiązaniem byłaby manetka programowana tak aby oddawała po nawet gwałtownym odkręceniu moc z pewnym powolnym przyrostem...

Co do piast wielobiegowych - w moim odczuciu pierwszym problemem jest oś piasty i jej mocowanie... Mały przekrój osi i symboliczna blokada obrotu... Producent zaleca przełożenie główne min 2:1. Czyli jak z tyłu masz 18 to z przodu min 36z. Jeździłem na 18:32 i było już niestabilnie... Przy 18:22 ukręciłem oś (miałem inny mocniejszy patent zabezpieczenie przed obrotem bo te podkładki nie wytrzymywały) przy normalnej jeździe mtb na samych pedałach - podjazd pod stromiznę około 30 stopni... Problemem w nexus8 jest to że nie ma miejsca na krótkiej osi aby z obu stron zrobić dobre mocowanie obrotu osi... U mnie porządne było tylko z jednej strony i zapewne to spowodowało ukręcenie osi... Ale jakby wymyślić odpowiedni patent to może by coś z tego było...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Nie trzeba manetki programowanej, tylko zwykły kondensator elektrolityczny o większej pojemności na wyjściu z manetki wystarczy ;) I jakiś nieduży oporniczek do ustalenia stałej czasowej przyrostu napięcia.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Teraz zauważyłem twoje mocowanie (zdjęcie). Polokaj David Mercier na youtube...
LINK
Jemu to przy 2kw na silniku chodziło. Awarie tyczyły się głównie alu ramy itp. które nie zniosły (nie były na nie projektoane to inna sprawa) dodatkowych obciążeń od tak amontowanego silnika.
Choć pewnie widziałeś. W mojej ocenie to mocowanie będzie wiotkie. Powinien być trójkąt. Czyli jeścze kontr-widełki idące od rury bliżej suportu do tych dwu poprzeczek trzymających silnik. Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

toft napisał/a:
Teraz zauważyłem twoje mocowanie (zdjęcie). Polokaj David Mercier na youtube...
LINK
Jemu to przy 2kw na silniku chodziło. Awarie tyczyły się głównie alu ramy itp. które nie zniosły (nie były na nie projektoane to inna sprawa) dodatkowych obciążeń od tak amontowanego silnika.
Choć pewnie widziałeś. W mojej ocenie to mocowanie będzie wiotkie. Powinien być trójkąt. Czyli jeścze kontr-widełki idące od rury bliżej suportu do tych dwu poprzeczek trzymających silnik. Pzdr.



Rower ma służyć do jazdy po mieście ale nie do skoków. Rama myślę, że wytrzyma jazdę po ulicy chociaż to tylko założenie :wink:

Mam teraz problem z nakręceniem wolnobiegu na silnik. Kupiłem dicta 16t i żeby to wszystko działało prawidłowo trzeba go odwrotnie nakręcić żeby silnik ciągnoł korbe ale pedały już silnika nie. No i po pierwsze to jak go odwruce to gwint łapie tylko 4 zwoje bo jest za krótki na wolnobiegu i silnik odkręca go bo gwint jest zrobiony żeby to pedały wspomagały silnik. Próbowałem na klej do metalu, a gdzie tam, odkręciło sie :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group