ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
'Termiczne' ograniczenie mocy
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   'Termiczne' ograniczenie mocy

Jak prosto i tanio zrobić dodatkowe zabezpieczenie termiczne w silniku.

Prócz wyłącznika termicznego na 150st obok można zamontować taki sam wyłącznik, ale na 120 lub 130st. Na przykład zamiast czujnika temperatury - jeśli takiego pomiaru nie prowadzimy.
Przepuszczamy przez niego sygnał z manetki, a równolegle wpinamy potencjometr 10k.

Jeśli temperatura nie przekracza granicznej - wyłącznik termiczny zwiera wspomniany potencjometr i sygnał sterownik - manetka przechodzi bez modyfikacji - mamy pełną moc do dyspozycji.

Jeśli temperatura przekroczy graniczną - wyłącznik termiczny się otwiera i cały sygnał z manetki przechodzi przez potencjometr ustawiony np na 30%. Obcina moc silnika i umożliwia jazdę, ale zabezpiecza przed uszkodzeniem. Dopiero jeśli nadal katujemy i temperatura wzrośnie niebezpiecznie to się rower wyłączy.

Oczywiście można to przepuścić dodatkowo (szeregowo) przez sterownikowy wyłącznik, a nawet ten montowany w akumulatorze (szczególnie dla składanych z 18650), które słabo znoszą wyższe prądy.

Mamy za 10zł całkiem fajną funkcjonalność.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 16 Cze, 2015   

Pomysl bardzo fajny, ale dla normalnego uzytkownika. Ja osobiscie wole monitoring temperatury na zywo + oczywiscie zabezpieczenie ostateczne.

Ograniczenie mocy przy b. mocnych bike'ach moze byc uciazliwe, kiedy stanie sie to w najmniej oczekiwanym momencie, wyprzedzanie np. wolniejszego auta, szybki manewr w korku.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Cze, 2015   

No przecież to chroni przed takimi katastrofalnie groźnymi sytuacjami jak wyłączenie się silnika podczas wyprzedzania/szybkiego manewru w korku :P
Choć przyznam, w życiu nie miałem takiej sytuacji, żeby mi się rower wyłączył i było to uciążliwe ponad to, że zmuszało do pedałowania ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

A może zamiast ograniczać moc, nie dopuszczać do zagotowania sterownika ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group