ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off

Hej, mam dla was bardzo ciekawą i dość prostą modyfikację.

Sprawa dotyczy zmiany LVC czyli punktu odcięcia sterownika z powodu niskiego napięcia na baterii.
Standardowo sterowniki na szeroki zakres napięć typu 48-84V ( link ) mają odcięcie na 41.5V.
Powoduje to, że hamowanie regeneracyjne działa do konfiguracji 14s(dla lipo/lion).

Żeby zmienić napięcie odcięcia LVC na ~52V czyli odpowiedniego dla 16s trzeba wykonać prostą modyfikację jak na obrazku.


Powinno to działać na wszystkich sterownikach z taką samą płytką, lub bardzo podobną.

Do zmian LVC na inne napięcia konieczna jest zmiana rezystora 1502 już bez zmiany elementów jak na obrazku. Więcej info wkrótce.

zmianaLVC.jpg
modyfikacja
Pobierz Plik ściągnięto 305 raz(y) 87,88 KB

 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Mi właśnie na owym sterowniku nie działa hamowanie regeneracyjne. Mam pakiet 18s. Czy jeśli przestawię odcięcie na 52V (czyli dla 16S) to przy pakiecie 18s regen będzie działał?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Prawdopodobnie dopiero jak bateria lekko sie rozladuje
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Dziękuję :) w takim razie wieczorem rozkręcam sterownik.
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Chciałbym dodać że regen przy ustawieniu 52V - odcięcie działa bardzo skutecznie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Czyli po modyfikacji regen zadziałał na 18s :) ?
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Tak. Wg zamieszczonej instrukcji :)
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Sory za odkop.
Który rezystor zmienić żeby odcięcie było jeszcze niżej? Dla instalacji 12s.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Nie zmieniać wedlug instrukcji tylko rezystor 1502 dać inny. Jaki? Tego już nie wiadomo dokładnie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015   

A ja wiem :)

Zmiana LVC (minimalne napięcie odcięcia) na dowolne (uruchamia hamowanie regeneracyjne na innych napięciach niż fabryczne)

1. Upewnij się, że przewody zaznaczone strzałką są przylutowane do pól VDD. Jeśli są obok (na VCC) to przelutuj. Następnie sprawdź, czy masz rezystory SMD oznaczone na zółto. Możesz mieć 1 lub 2, usuń wszystkie.


2. W oznaczonych kółkiem miejscach zamontuj wedle zdjęcia potencjometr prezyzyjny. PRZED przylutowaniem musisz mu stawić odpowiednią oporność korzystając ze wzoru:

Kod:
LVC * 0.36R = Oporność


Dla przykładu: 32V * 0.36R = 11.5kR



3. Ustawiasz na potku taką wartość, lutujesz we wskazanym miejscu i gotowe. Odcięcie działa z dokładnością około +-1V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 29 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015   

Tak się składa, że mam taki sterownik :D Tas które przewody są od stacyjki? Oba ze zdjęcia?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015   

Poprawiłem opis ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016   

Witam Panowie pomóżcie mi z moim sterownikiem aby chodził na 16 s po rozkręceniu okazało się że nie mam VCC napiszcie co i jak prze lutować / dolutować by wszystko grało, z góry dziękuję za odpowiedz

DSC_0740.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 442 raz(y) 1,28 MB

DSC_0739.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 409 raz(y) 1,31 MB

DSC_0738.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 403 raz(y) 983,02 KB

DSC_0737.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 868,55 KB

DSC_0735.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 956,03 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016   

Na prawo od kabelka stacyjki masz zworki z cyny, widzisz?
84V, 72V, 60V...
Obadaj :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

czyli zdjąć cynę z 70 a nałożyć na 60 tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group