Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Dotarł dziś do mnie nowy GT1500 i chciałem zmienić LVC z 13S na 20S (74V)
I jakie było moje zdziwienie, otwieram obudowę a tu inna płytka niż w starym (tym którym jest w poradniku)
Widzę coś takiego:
Rozumiem że mam połączyć któreś z tych pól , tylko trochę mnie zaskoczyły wartości, nie wiem czego one się tyczą, ktoś mi może powiedzieć które będzie dobre dla 20S ?
Pytanie dodatkowe czy ta wersja czymś się jeszcze różni od tej poprzedniej? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
One się tyczą napiecia znamionowego, czyli 20s to 72V znamionowo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
O mam dokładnie tą samą niespodziankę co Mitar Wystarczy jak je połączę cyną czy muszę szukać jakiegoś rezystorka? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
jakbyście nie znaleźli to za też mogę popatrzyć i poszukać nowego rezystora, ale to za 2-3 dni |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
Panowie sfajczę coś jeśli pominę rezystorek i zmostkuję zworkę cyną? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
jeśli zwiększasz rezystancje to podnosisz próg LVC |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
To może opisze dokładniej: mam ten sam sterownik co Mitar z czterema polami: 60v, 64v, 72v, 80v. Oryginalnie żadna zworka tam nie występuje więc zastanawiam się czy producent niejako nie ułatwił życia użytkownikom i nie wystarczy tylko odpowiednich dla danego regenu pinów ( u mnie 60v) połączyć cyną. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
Ja dałem tam po prostu cynę na pole 72V łącząc te 2 miejsca (bez uzycia rezystora) i śmiga do teraz , hamowanie reg. działa |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018
|
|
|
O i o to chodziło, dzięki |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018
|
|
|
jakie LVC ustawić dla pakietu 16s aby regen działał poprawnie? Celowałbym w 51-52V.
Ktoś wie jakie LVC będzie przy zworce na 60V? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018
|
|
|
Powinno być ok. 51v |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2018
|
|
|
Dziękuję.
Ustawienie zworki na 60V zmieniło próg odcięcia na 52,5V - regen zaczął działać ale moim zdaniem trochę za wysoko odcina (3,28V/ogniwo) przez co się traci ok 2Ah.
Ale po zmianie rezystora przy zworce z 7,5k na 9,1k odcięcie zmieniło się na 50,2V (3,14V/ogniwo) i regen nadal działa.
Fabryczne odcięcie w GT1500 było ustawione na 41,5V i regen nie działał. |
|
|
|
|
Boe
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2017 Posty: 10 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2018
|
|
|
Witam, odkopię trochę temat, bo walczę z tym aktualnie, Sterownik LH1500, podobne rozwiązanie jak uMitar, takie same zwory, z tym, że fabrycznie zworę mam na 80V, instalację mam na 17s,
Która zworka do zalutowania?, regen nie działa, odcięcie przy 51V
https://photos.app.goo.gl/yVPwrvVdJqC3wR1G3
https://photos.app.goo.gl/CU5F4vPBAVhUeu4S2 |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018
|
|
|
pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać. |
|
|
|
|
Boe
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2017 Posty: 10 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018
|
|
|
esati napisał/a: | pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać. |
a wytłumacz mi proszę, jakie warunki muszą być spełnione by zadziałał ten regen ?
bo tak, w 17S w nominale wychodzi 62,9V, czyli bardziej pasuje mi to na zworę 64V,
no i te napięcie odcięcia, regen zaczyna działać gdy napięcie odcięcia jest już uzyskane? czy przy dobrze ustawionym LVC, regen powinien działać przy całym zakresie napięć rozładowania aku? czy pod koniec rozładowania aku? walczę z tym i dojść nie mogę bo nie ogarniam tych podstawowych kwestii. dzięki za pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
|
|