ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Baterie li-ion na zamówienie
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Cze, 2015   Baterie li-ion na zamówienie

Szukam kogoś, kto może złożyć baterie li-ion na konkretne napięcia i wymiary obudowy do maksymalnej pojemności Ah.
Mam kilka rowerów z padniętymi bateriami i wypadało by coś tam do środka włożyć. BMS są raczej w porządku. Najczęściej chodzi o napięcia 29,4V. W rozebranych obudowach 9Ah jest jeszcze kupa miejsca. Nie wiem dlaczego nie wykorzystują całej skrzynki dla większych pojemności. Myślę, że spokojnie wejdzie tam zestaw 15Ah, albo i więcej.
Poproszę o jakieś odzew i przybliżone koszty. Obudowy, to wielkość typowych płaskich pudełek wkładanych z tyłu w bagażnik. Dokładniejsze wymiary wewnętrzne mogę podać, jeśli potrzeba.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Świat się kończy. Zeeltom rozstaje się z żelami przechodzi na li-ion.

A co to za baterie na napięcie 29,4?
Poza tym, w bateriach najczęściej właśnie padają BMS-y. Ewentualnie ogniwa były za głęboko rozładowane albo się rozjechały i czasem pomaga ożywienie ich pojedynczymi pakietami na Ichargerze lub czymś podobnym.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Nie rozstaję się z żelami, a wręcz przeciwnie. Przerabiam teraz rowery z li-ion na żele :P
Natomiast trafia do mnie ostatnio sporo padniętych li-ionów i trzeba by może podmienić je na nowe. Skoro jest sporo miejsca w tych obudowach, to można od razu zrobić większe pojemności przy takiej wymianie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   

Cytat:
Nie rozstaję się z żelami, a wręcz przeciwnie. Przerabiam teraz rowery z li-ion na żele
:sad: :cry:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Prosta prawda ekonomiczna. Nowe żele 24V kosztują 250 zł, a li-ion 1200zł.
I klienci wolą tańsze rozwiązania.
A że cięższe? Dla klientów, to nie jest problem te 5 kg więcej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

przenikanie napisał/a:

A co to za baterie na napięcie 29,4?
.

7S (7 x 4,2) akurat pasuje do 2 zeli, stąd technicznie podmiana jest możliwa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Mam inną baterię. Napisane jest na niej 25,9V
Ki diabeł?
7x3,7 daje 25,9 ale to dziwny napis. Zawsze było napisane na nich 29,4V
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
  Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Z wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jonowy
cytuję:
Ładowanie
2. ładowanie stałym napięciem 4,20 V, aż prąd spadnie do 50mA [8] (dla pewnych typów ogniw Li-ion o napięciu znamionowym 3,70 V napięcie ładowania wynosi 4,10 V na ogniwo), lub do założonego ułamka wartości (np. 2 do 10%) prądu płynącego w pierwszym etapie.

Może to ten przypadek?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

zeeltom napisał/a:
Mam inną baterię. Napisane jest na niej 25,9V
Ki diabeł?
7x3,7 daje 25,9 ale to dziwny napis. Zawsze było napisane na nich 29,4V

Dla mnie bardziej dziwna jest bateria 29.4V. Jeżeli masz aku żelowe o nominalnym napięciu 12V to jego maksymalne napięcie może wynosić nawet 14.5V lecz to nadal jest aku 12V bo to jest jego nominalne napięcie. Podobnie masz z Li_Ion (i dowolnymi innymi bateriami). Powinno być podane nominalne napięcie baterii czyli np. dla Samsunga 22P X cel (np. 10) X 3.62V = 36V nominalnie, mimo iż maksymalne napięcie wynosi 42V. Tak są opisane i sprzedawane baterie i ładowarki. Tak więc 25.9 / 7 = 3.7V (takie napięcie nominalne mają np. Sony V) natomiast 29.4 dzielone na 7 daje co prawda 4.2V ale dzielone na 8 daje ~3.675V i może świadczyć o nietypowej baterii 8S ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Nietypowe przypadki należy :
- rozebrać
- sfotografować
- pomierzyc
- opisać
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

tkoko napisał/a:

Dla mnie bardziej dziwna jest bateria 29.4V.?

Jasne ze typowe opisy NOMINALNYCH napięć to 24, 36, 48 V.
Ale czasem bateria to jedno a opis na ładowarce to drugie.
Czyli spotykamy opisane napiecie U-max = 29,4; 42 V itd.
A 25,9V - sądzę ze dot 7S czyli U-max 28,7-29,4 V
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Może 25,9 jest na baterii, a 29,4 na ładowarce. Przy aku 48V Pb ładowarki są od 55 do 60V.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Zeltom nie zgodze się, że żele są tańsze... ale zależy kto i z czego składa.

Za cele pojedyncze płacisz około 5zł czy to na forum, czy na allegro jeżeli wiesz z jakich baterii można je pozyskać, żeby były sprawne.

Bateria 10S8P wyszła mnie 500zł (400 ogniwa + 100zł BMS) ale jak poszukasz, to dostaniesz ten sam już od 70zł.

36V 24Ah dla jasności - ogniwa po 3200mAh
Jeżeli byś to składał na najtańszych akumulatorach żelowych z allegro to żeby uzyskać dokładnie taką samą pojemność musiałbyś kupić:
po 2 akumulatory żelowe 12Ah i połączyć je w szeregu po 3 zespoły 2 akumulatorowe czyli potrzebujesz 6 akumulatorów.
Weźmy sobię najgorsze i najtańsze akumulatory ACODA z allegro 12V12Ah po 72zł z przesyłką za sztukę. Wychodzi ci 432zł. różnica pomiędzy 432zł, a 500zł to raptem 70zł, w zamian masz dużo lżejsze akumulatory. Jak byś w starej damce strzelił 36V na 24Ah to rama chyba by się rozpadła, a mój pakiecić waży całe 4,96KG (80 ogniw po 62gramy każde)

Proponowałbym jednak przejść z żeli na li-ion. Chociażby dla tego, że ładując żele nigdy nie trafisz na taką samą pojemność tym bardziej w tej półce cenowej o której piszę (ACODA).

Żele jeżeli nie ładuje się każdego ładowarką o prądzie 13,9V max osobno to się rozjeżdżają. Kiedyś to przerabiałem, ale do żeli się nie wtrącam, bo twoje doświadczenie na pewno z nimi jest większe.

Z racji wagi i trwałości polecam przejść na li-ion bo są dużo tańsze niż li-po i lifepo4.

Mając różnicę około 70zł pomiędzy li-ion a PB i kilkukrotną różnicę w wadze i trwałości ogniw na pewno nie bawiłbym się w żele. Po 5zł/szt możes zkupić używane panasonic cgr18650 z realna pojemnością około około 4/5 nowego ogniwa. To tak z doświadczenia, kiedy zaczynałem z li-ionami tyle płaciłem za te ogniwa.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Nie kupuję najtańszych żeli. One są dobre do alarmów, na małe prądy i do pracy buforowej. Dlatego też testuję każdy nowy typ, który wpadnie w moje łapska ;) Swoje akumulatory mam na złączkach, które umożliwiają sukcesywne wyrównywanie, bez rozpinania całości.
A może ktoś pokusi się o zbudowanie BMS do żeli? Praktycznie używa się 2, 3, 4 akumulatory w szeregu, więc powinno nie być to skomplikowane, jak w litach o wielu szeregach.
Już pisałem wielokrotnie, że mnie na wadze akumulatorów nie zależy i jeśli się o żele dba, to posłużą przynajmniej 3 lata.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Może po prostu odpowiednia modyfikacja tego :arrow: http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm i będziesz miał zewnętrzny balanser do ładowania ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group