ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Baterie li-ion na zamówienie
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Akumulatory żelowe (podobnie jak i Ni-MH, Ni-Cd), wyrównuje się prądem, dlatego ciężko je łączyć równolegle. Nowoczesne ładowarki do żeli ładują UIU, tzn. najpierw do napięcia np. 14V, a jak prąd spadnie to przez kilka godzin stałym (małym 1/20-1/30C) prądem, a potem stałym napięciem 13,8V.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

A nie stałym prądem i po osiągnięciu określonego napięcia stałym napięciem?
W moich tak jest.
Przy połączeniu równoległym, każdy będzie brał swój prąd, aż do osiągnięcia jakiegoś minimalnego ogólnie. Przyjęło się, że przy 14,5V i prądzie poniżej 100 mA akumulator jest naładowany, wtedy zapala się zielony LED.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Nie do końca tak jest. Napięcie końcowe ładowania aku ołowiowego zależy od temperatury i im wyższa temp. aku to napięcie niższe. Jak połączymy 3 aku równolegle do ładowania i puścimy prąd to największy prąd popłynie przez najbardziej rozładowany, jego temperatura zacznie wzrastać (napięcie spadać, maleje RW) i przejmowany prąd jeszcze większy, co może prowadzić do uszkodzenia aku. Żelowe mają prąd ładowania dopuszczalny nawet 1/4C. Przy niskiej temperaturze (np. 15°) aku się nie wyrówna (napięcie powinno być wyższe).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Lip, 2015   

Przy sprawnych akumulatorach z jednej serii (kupuję zawsze komplet jednorazowo) to zjawisko nie powinno występować. Rozjazdy są rzędu 0,5V i nie powinno to stanowić jakiegoś większego problemu. Po kilku latach pewnie to nastąpi, ale wtedy i tak wymieniam cały pakiet.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 08 Sie, 2015   

zeeltom napisał/a:
...A może ktoś pokusi się o zbudowanie BMS do żeli? Praktycznie używa się 2, 3, 4 akumulatory w szeregu, więc powinno nie być to skomplikowane, jak w litach o wielu szeregach.....

Najprościej wykorzystać oryginalny BMS do LiFePo nap:
http://szayaa8605.en.made...ttery-Pack.html
Na wejścia "balansujące" podpinasz oporniki (w proporcji np. 9.6 - 10 - 10 - 10.4) i podpinając aku między 1 a 4 (8/12) celę otrzymasz zabezpieczenie 9.6 - 14. 6V (i na 24 / 36V) itd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group